Telecom News - "ציונות ERP" – זה המוטו של One1ERP הצומחת בקצב מדהים

"ציונות ERP" – זה המוטו של One1ERP הצומחת בקצב מדהים

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> "ציונות ERP" – זה המוטו של One1ERP הצומחת בקצב מדהים
"ציונות ERP" – זה המוטו של One1ERP הצומחת בקצב מדהים
מאת: אבי וייס, 01.6.14, 01:30רונן בנבניסטי
 
ERP 'כחול לבן' גובר בקלות על כל המתחרים הענקיים מחו"ל, אולי בזכות הרקע "הקיבוצניקי" של המערכת הקרויה כיום OneView מבית One1.
 
"יש כאן תוכנה ישראלית המותקנת כיום בכ-15 אלף עמדות של משתמשי קצה בכ-600 הארגונים המובילים במשק", מתאר רונן בנבניסטי, מנכ"ל One1ERP. "אני חושב ומאמין, שכדאי לארגונים, שמשתמשים במערכות ERP מחו"ל, ללכת בעקבות הארגונים, שכבר בחרו 'כחול לבן'. כדאי להם לבחון את החלופות ולהצטרף ל'ציונות ה-ERP בישראל'. זו האמת שלי: ציונות ERP. אני מאמין בכל ליבי במסר הזה".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם רונן בנבניסטי (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של מערכת ERP מצליחה מתוצרת ישראל, שחיה ודוחקת את כל המתחרים לפינה ועובדת (כמובן) בענן.
 
שאלה: מהיכן הגעת לתפקיד הזה?
רונן בנבניסטי: "אני כבר שנה חמישית ב-One1. רוב הקריירה המקצועית שלי הייתה בעולם ה-ERP. לפני One1 הייתי במל"מ כ-10 שנים וניהלתי שם את אגף ה-ERP, שעסק ביישום של כל שחקני ה-ERP הגדולים הקיימים בשוק. בנוסף לניסיון הרב יש לי 2 תארים מאוניברסיטת ת"א.
 
מה שעניין אותי במעבר ל-One1 היה, שהמערכות הקלאסיות של ה-ERP לא נתנו מענה ללקוחות וארגונים גדולים בישראל, שהיו מעוניינים ב-ERP, למשל מפעלי חקלאות, מפעלי ייצור, אקדמיה ועוד. פתרון 'כחול לבן' כן התאים להם. ראיתי אתגר להביא את ה-ERP לקווי הייצור של כל מפעל, לעולם האמיתי של מפעלים המייצרים ומייצאים. תוכל לראות לדוגמה את המכרז האחרון והטרי ל-ERP של אוניברסיטת אריאל. הם הציבו כתנאי למכרז, שזו תהיה מערכת תוצרת 'כחול לבן'. השוק כבר מקבל את היתרונות במערכת ERP ישראלית 'כחול לבן' מול מערכות מחו"ל".
 
שאלה: למה אוניברסיטאות ומפעלי ייצור צריכים בכלל ERP?
תשובה: "היו כאלה, שזה היה אצלם עניין של מיצוב. מנכ"לי מיחשוב רוצים להציג בקורות החיים שלהם פרויקטים מרשימים. מי שעובר יישום של ERP ואם זה עם שם בינלאומי, שזה "עדיף", זה נראה להם אטרקטיבי.
 
אולם, זה היה בעבר. מי שהתנסה ביישומים קלאסיים כמו של סאפ ואורקל, קולט מיד את ההבדל כשעוברים ל-OneView. מדובר בפתרון ברמה אחרת וטובה יותר, למשל, בניהול נכסים, ניהול התקציב, ניהול תזרים המזומנים וכך הלאה.
 
יש לנו כיום למעלה מ-600 לקוחות גדולים בשוק הישראלי מהם מעל ל-100 לקוחות מאוד גדולים. הם כוללים רשתות קמעוניות, רשתות של בתי מלון, חברות גדולות מכל רחבי המשק, החל מנגב קרמיקה דרך קק"ל, רד, דורגז, סופרגז, איקיאה, אלון, מגה הריבוע הכחול, ישרוטל וכלה בחברת דן. כולם יכלו לבחור בסאפ או אורקל, או באחד המתחרים האחרים, אבל הם בחרו במערכת 'כחול לבן' שלנו. מבחינת עלות תועלת, הלקוחות שלנו הגיעו למסקנה, שבכל התחומים, החל מזמן היישום ועד רמת הביצועים והמחיר, הפתרון שלנו עדיף.
 
בד"כ אנו מיישמים פתרון ERP ב-8 חודשים. זה לא פשוט להיכנס עם פתרון כזה לקונצרנים, למשל לאלון אחזקות עם כ-500 משתמשים. שום מערכת בינלאומית לא מסוגלת לספק יישום כזה מהיר של ERP".  
 
שאלה: למה זה לוקח כל כך הרבה חודשים ליישם ERP?
תשובה: "בעולם ה-ERP אין פתרון מהיר, בעיקר בארגונים הגדולים. מדובר במערכת מיחשובית קריטית. ERP מהיר אפשרי רק בשוק של העסקים הקטנים עם 5 עד 30 משתמשים. שם אפשר ליישם את המוצר כמות שהוא, רק את החלקים הרלוונטיים לעסק הקטן. זה ניתן ליישום או בתוך העסק או בענן. ברמת העסקים הקטנים התהליך לוקח עד 3 חודשים.
 
אולם, בארגונים גדולים של מאות ואלפי משתמשים זה לא יהיה כל כך מהיר. תיקח למשל את מודול התקציב. כשאתה נכנס רק עם מודל אחד כזה, נניח לרשת של בתי מלון, יש צורך לבנות כללי עבודה אחידים בכל הרשת, ליצור תהליכי עבודה חדשים, להכשיר את העובדים, להריץ את המערכת, לבטל תהליכים וניירת קודמת, להזין נתונים בהיקפים וכך הלאה. בראש וראשונה זה שינוי ארגוני פנימי.
 
היות וזו מערכת מיחשוב מרכזית וקריטית, היא באה לספק ללקוח יכולת לשפר משמעותית את הביצועים העסקיים שלו. זה הבסיס למערכת ERP. לכן, טווח זמן של עד שנה ליישום ERP למאות משתמשים הוא פרק זמן סביר ואף די מהיר בהשוואה למערכות הבינלאומיות.
 
ב-ERP שלנו יש 54 מודולים עם תתי מערכות רבים, המיושמים לפי הצרכים של הלקוח. כל התהליכים הללו נעשים בסדרי גודל משמעותיים של מאמץ מחשובי, ניהולי וארגוני. זה לא יכול להתרחש תוך שבוע או שבועיים.
 
הכנסת ERP היא פרויקט משמעותי לכל ארגון כי הוא צריך לעבור שינוי ארגוני ושינוי בתהליכי העבודה. כל זה נעשה במתודולוגיה מאוד סדורה הכוללת 8 שלבים. רק אצל לקוחות קטנים אפשר לקצר את הזמן, לא אצל גדולים".
 
שאלה: מה אתם בעצם מוכרים ללקוח?
תשובה: "עד לאחרונה מכרנו בעיקר רישיונות. אולם, נכנסנו לעידן הענן. יש לנו גרסת ענן משלנו שעובדת מזה כשנתיים. גרסת הענן מאפשרת למשתמשים עם דרישות ממוצעות להתחיל לעבוד תוך ימים, אם כל התהליכים החדשים ברורים ומוטמעים. יש לנו כבר כמה מאות משתמשים במערכת הענן.
 
בענן, הלקוחות משלמים תשלום חודשי על פי השימוש בתוכנה ובהיקף השימוש באירוח באתר שלנו. המחיר הוא כמה מאות ש"ח בודדים לעמדה לחודש. היתרון בשימוש בענן: הלקוח יכול להשתמש ללא כל הגבלה או תשלום נוסף, בכל המודולים הקיימים במערכת – שישתמשו בכל מה שיחפצו. אנו מעוניינים לעודד את הלקוחות להשתמש בכמה שיותר מודולים. השאיפה שלי, שלקוח יגיע לשימוש של כ-50% מהפונקציונליות של המערכת. עבורי ועבורו זה יהיה הישג וזה גם מחזק את הקשר בינינו, שאנו מאפשרים ללקוח להשתמש בכל המודולים בענן".  
 
שאלה: מהם היתרונות המרכזיים במערכת שלכם?
תשובה: "אם יש משהו ייחודי אצלנו, זה ERP 'כחול לבן'. יש כאן רוח אחרת לגמרי בתחום ה-ERP. זו מערכת, שפותחה ע"י גרנות, אגודה שיתופית של הקיבוצים, כבר בשנות ה-80, מערכת, שנבנתה לצרכי התעשייה הקיבוצית, שהחלה אז להתפשט ולצמוח כמעט בכל הקיבוצים. הפתרונות שלERP  מחו"ל לא ענו לצרכים שלהם, לא מבחינת הפונקציונליות ולא מבחינת העלויות. למערכת קראו אז 'עמיגר'. היא הפכה בשנים האחרונות ל-OneView. כבר אז, כ-100 מפעלים אימצו והפעילו את המערכת בקיבוצים. הדור השני של המערכת נקרא OneERP, דור שהחל ב-1995, וב-2010 החל הדור השלישי של המערכת, שהושקה לפני כשנתיים תחת השם OneView.
 
בית התוכנה נרכש מגרנות ע"י בעלי One1, למעשה ע"י בעלי 'מחשוב ישיר', שהפכה ל-One1. שי אוזון הוא מנכ"ל One1. כל העובדים של גרנות, שעסקו בפיתוח נקלטו ל-One1. גם היום יש לנו בקרב העובדים 35 חברי קיבוצים מסך ה-150 איש רק בחטיבה הזו, רובם בתפקידי ניהול ובתפקידי מפתח אחרים בחטיבה.
 
התוצאה של ההתפתחות ההיסטורית הזו, שיש לנו קשר מאוד חזק עם הלקוחות בגלל האופי "החצי קיבוצי" שלנו. זו רוח אחרת של קשר עם הלקוח. זה דבר הנשמר לאורך שנים ומוכיח את עצמו".
 
שאלה: לאן אתם מתפתחים?
תשובה: "יש לנו 5 כיווני התפתחות משמעותיים ומרכזיים במוצר ואלה התחומים המרכזיים ביותר שקבענו לפיתוח:
א. המשך פיתוח הפורטל.
ב. Smart Service. מדובר בשילוב אפליקציות לאייפונים, אייפדים ושאר המכשירים החכמים הניידים, עבור אנשי מכירות, מחסנאים וכיו"ב, שעובדים בצורה ניידת.
ג. BPMWork Flow. לניהול התהליכים בארגון.
ד. המשך פיתוח תחום ה-BI.
ה. אינטגרציה מלאה עם אופיס 2013.
 
אנו משקיעים הרבה אנרגיה בפיתוח התחומים הללו. הלקוחות מאוד נלהבים מהפיתוח הזה. המערכת בביטא והיא כבר מותקנת עם 30 התקנות.
 
כיוון התפתחות אחר הוא הרחבת מעגל הלקוחות והגדלת כמות העמדות אצל לקוחות קיימים. זה קורה למשל עם מודי קרמיקה עם 100 עמדות, מגה הריבוע הכחול, פארק המים והמלון של שפיים, מרכז הגז ועוד חברות. סה"כ יש לנו כ-50 לקוחות חדשים מידי שנה וכל הלקוחות החדשים נכנסים היישר למערכת החדשה, לא מעט מהם למערכת בענן. יש הרבה רעש בשוק סביב המערכת החדשה ואנו מקבלים הדים חיוביים מכל כיוון".
 
שאלה: איך זה קורה שדווקא אתם נמצאים בצמיחה כה מהירה?
תשובה: "הלקוחות החדשים באים אלינו כי הם רואים, שאנו משקיעים מיליוני דולרים לפתח ולהוציא כל הזמן גרסאות חדשות התואמות את הצרכים החדשים בשוק. בנוסף, לרוב המתחרים שלנו אין גרסת ענן. זה יתרון מאוד משמעותי. אנו גורמים למתחרים הבינלאומיים להזיע ולהתאמץ. נתח השוק שלנו כל הזמן בעלייה וכעת אנו מובילי שוק עפ"י STKI.
 
הגידול הזה הוביל אותנו לגייס ב-3 השנים האחרונות כ-70 מהנדסים וכלכלנים, בעיקר צעירים, שבנינו להם מודל יפה, שבו כל מהנדס צעיר מקבל חונכות ממהנדס ותיק. הסוד שלנו טמון בבני אדם ובמוצר המביא ערך ללקוחות".
 
שאלה: מדוע שהלקוחות ייקחו פתרון כזה כולל וכבד, שמקיף את הכל, ממש הכל לרבות CRM, בילינג וכל פעילות אחרת הקיימת בעסק?
תשובה: "שם המשחק הוא 'בסיס נתונים אחיד' ותחזוקת בסיס הנתונים הזה. פעם היו מערכות תוכנה לכל תחום בארגון. בכל ארגון היית מוצא לפחות 4 או 5 מערכות תוכנה, לרוב מספקים שונים. היו בעיות של ממשקים בין כל המערכות, בעיות של תשלום נפרד ותחזוקה נפרדת. כל מנהל, לעולם לא היה בטוח, שהנתונים בכל המערכות שלו מעודכנים או מסונכרנים בינם לבין עצמם. כיום נמצאים כל הנתונים בבסיס נתונים אחד, מעודכן, קל לתחזוקה וזול יחסית. הכל מגיע מספק אחד בתשלום מאוד ברור ונוח.
 
לכן, ארגונים מקבלים החלטה על ERP כהחלטה של השקעה לטווחי זמן של עשור. לא מחליפים ERP כל שנה. אין דבר כזה.
 
במקביל, אנו כל הזמן מקבלים בקשות לשיפורים, להרחבות ולתוספות. יש לנו 35 אנשי R&D העוסקים בפיתוח תוספות ושיפורים כאלה לפי בקשת הלקוחות".
 
שאלה: מהן עיקר הבקשות של הלקוחות?
תשובה: "יש לנו בקשות בכמות די משמעותית בתחום רצפת הייצור. יש גם הרבה בקשות בתחומי הרכש והמלאי. אחד הדברים, שאנו רואים, שלארגונים המבצעים רכישות ומיזוגים יש בקשות חדשות לתחום ניהול קונצרן. ניהול קונצרן זה תהליך שונה מניהול חטיבות בתוך חברה אחת. יש בשוק בשנים האחרונות לא מעט רכישות ומיזוגים. הלקוחות מבקשים מערכת ניהול רב- חברתית עם ראייה מערכתית לניהול במקביל של כמה חברות בקבוצה. אז פיתחנו פתרונות גם לכיוון הזה.
 
יש לנו לקוחות לא רק בישראל. יש לנו כמה לקוחות בינלאומיים דוגמת ג'ונסון אנד ג'ונסון, חברות הדורשות, שנעמוד בתקני SOX. לכן, אנו תומכים באופן מלא בכל התקנים הבינלאומיים, בתקני אבטחת מידע הבינלאומיים, ברגולציה על ניהול ספרים ושמירת מסמכים וכך הלאה. אנו עונים על כל דרישה של הלקוחות במהירות".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
רונן בנבניסטי: "אני מקווה, שחברות, שיש להן מערכות סאפ ואורקל, שמשלמות היום בין מאות אלפי ₪ למאות אלפי דולרים לחודש עבור ה-ERP, ושמרבית פעילותן מצויה בישראל, תגענה להכרה, שאין כל הצדקה להעשיר את הקופה של האמריקאים או של הגרמנים.
 
אם תחבר את כלל הלקוחות החדשים של סאפ ואורקל יחד, לא תגיע להיקף הלקוחות החדשים שלנו. הנתונים שלנו גדולים יותר בכל קנה מידה. השוק מתחיל להבין את היתרונות במוצר 'כחול לבן'. אנו בקשר ישיר עם הלקוחות המצביעים ברגליים ובוחרים בנו.
 
אני מצוי כרגע בנקודת זמן, שהחלטתי לגייס עוד 10 עובדים, בגלל ההצלחה שלנו בשוק. הגידול הזה מוריד את האבטלה בישראל. גיוס עוד עובדים חדשים מהווה עבורי גאווה. אנו לא מעבירים כסף לחו"ל. אנו עובדים ומתפרנסים כאן בישראל ומשקיעים בחזרה במשק הישראלי. אנו משקיעים גם בלקוחות וגם בעובדים".
 
ONE1 LOGO



 
 
Bookmark and Share