Telecom News - עקב 2 מחקרים: סלקום מציעה לגילאים עד 14 חבילה ללא הגבלה בחינם לשנה

עקב 2 מחקרים: סלקום מציעה לגילאים עד 14 חבילה ללא הגבלה בחינם לשנה

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> עקב 2 מחקרים: סלקום מציעה לגילאים עד 14 חבילה ללא הגבלה בחינם לשנה
בעקבות 2 מחקרים: סלקום מציעה לילדים עד גיל 14 חבילה ללא הגבלה בחינם לשנה
מאת: מערכת Telecom News, 29.5.14, 11:07סלולר אצל גילאי עד 14
 
מחקר של סלקום ומחקר של גיאוקרטוגרפיה, שממצאיהם מפורטים להלן, הובילו את סלקום למבצע חדש: לקוחות סלקום, שהם הורים לשכבת הגיל 8-14, שאין להם מנוי סלולר בסלקום, יוכלו לצרף עד 2 מנויים במשפחה לחבילה ללא הגבלה הכוללת שיחות, SMS וגלישה בנפח 1GB ללא עלות למשך שנה.
 
בשנים האחרונות יש מגמה הולכת וגוברת של ההורים לצייד את הדור הצעיר במכשירי סלולר לטובת תקשורת שוטפת איתם במהלך היום. יותר ויותר הורים בוחרים לשלוח את הילד לבית הספר ולפעילויות אחר הצהריים עם טלפון נייד כדי שתהיה להם יכולת להתעדכן במצבו, בעיסוקיו ולהיות זמינים למקרה, שהוא זקוק לעזרה או להדרכה.
 
ממחקר, שערכה החברה, עולה כי:
80% מההורים ציינו, שערוץ התקשורת הנפוץ ביותר בינם לבין ילדיהם בגילאי 6-14 הוא באמצעות שיחה במכשיר הסלולר.
65% מההודעות, שמקבלים ההורים על איחור, מתבצעות באמצעות שיחה במכשיר הסלולר.
ממוצע הגיל בו מקבלים מכשיר סמארטפון ראשון הוא 11-12.
69% מהמשפחות מתקשרות באמצעות קבוצות וואטס אפ.
הגיל הצעיר ביותר המשתתף בקבוצות ווטס אפ הוא 11.
העברת תמונות היא ערוץ תקשורת נפוץ מאוד בין בני משפחה – 90% מהמשפחות בעלות סמארטפונים מעבירות תמונות בין בני המשפחה.
 
יוני סבג, סמנכ"ל שיווק קבוצת סלקום: "אחד מהמיקודים המרכזיים של סלקום בשנים האחרונות הוא מתן פתרונות תקשורת כוללים למשפחה. המהלך הנוכחי ממשיך את תפיסת הענקת הערך ע"י מענה ממוקד ורלוונטי למשפחות עם צעירים עד גיל 14. שלא כמו בעבר, אחוז חדירת הסלולר בקרב הדור הצעיר עד גיל 14 מגיע ל-91%, כך שטווח גילאים זה (8-14) מהווה בדיוק את הצומת בו רוב המשפחות מקבלות את ההחלטה לרכוש מנוי סלולר לילד, מה שמחזק את ההצעה של סלקום כרלוונטית במיוחד בצומת זה. בנוסף לשימושים המשפחתיים המשותפים, מרבית השימושים החברתיים, שאנו רואים בקרב הצעירים, הם שימוש בקבוצות ווטסאפ, צילום תמונות ואפליקציות לעריכת ועיצוב התמונות."
 
להלן גם התובנות העיקריות ממחקר בנושא הרגלי תקשורת בין הורים לילדים, שמתבססות על מחקר, שבוצע במכון המחקר גיאוקרטוגרפיה בינואר 2014 בקרב 500 הורים לילדים בגילאי 6-18:

איך בני המשפחה השונים מתקשרים אחד עם השני במהלך היום?
80% מההורים ציינו, שערוץ התקשורת הנפוץ ביותר בינם לבין ילדיהם בגילאי 6-18 הוא באמצעות שיחה במכשיר הסלולר. 56% אף ציינו זאת כערוץ עיקרי. במקום השני מדורג הוואטס אפ, שצוין ע"י כמחצית מההורים (46%) ואחריו הודעות SMS (36%).
 
איך הילדים מודיעים לאמא על איחור/שינוי תכניות – מצלצלים? או שולחים הודעה?
65% מההודעות, שמקבלים ההורים על איחור, מתבצעות באמצעות שיחה טלפונית.

כמה פעמים ביום נמצאים בקשר עם הילדים? כמה עם הבעל?
ההורים והילדים נמצאים בקשר כפעמיים ביום. ככל שהילד בוגר יותר כמות האינטראקציות בין ההורים לילדים גדולה יותר: הורים עם ילדים בגילאי 6-8 נמצאים בקשר בממוצע 1.4 פעמים ביום, לעומת 2.4 פעמים עם ילדים בגילאי 16-18.
 
באילו גילאים הילדים מקבלים את מכשיר הסמארטפון הראשון שלהם?
58% מהילדים בגילאי 9-12 מחזיקים מכשיר סמארטפון, בגילאי 13-14 הנתון קופץ כאשר 80% מהילדים בעלי מכשיר סמארטפון. ממוצע הגיל בו הילדים מקבלים מכשיר סמארטפון ראשון הוא 11-12.
 
לכמה משפחות היום יש קבוצות ווטסאפ משפחתיות? והאם הילדים משתתפים באחת מהקבוצות המשפחתיות?
שיעור גבוה מאוד מהמשפחות מתקשר באמצעות קבוצות וואטס אפ (69%), כאשר הקבוצות הנפוצות ביותר הן של המשפחה המורחבת יותר (62%) ובמקום השני קבוצות של המשפחה הגרעינית (51%).
 
באילו גילאים הילדים מתחילים להיות מעורבים ופעילים בקבוצות ווטס אפ?
גיל הילד הצעיר ביותר המשתתף בקבוצות ווטס אפ הוא 11.

האם יש זמנים משפחתיים קבועים או אירועים משפחתיים בהם מכבים או משתיקים את הטלפון, ואם כן - מתי? (האם יש זמנים "קדושים" במשפחה?)
כ- 58% מההורים מקפידים על מועדים ספציפיים בהם חל איסור להשתמש בטלפונים סלולריים, בעיקר בארוחות משפחתיות (ובעיקר במהלך הסופ"ש), שמהוות עוגן משמעותי במערכת היחסים המשפחתית. מצבים נוספים בהם חל איסור על שימוש בטלפונים סלולריים קשורים לפעילויות מחוץ לבית ספר כמו חוגים ושיעורי בית. האיסור להשתמש בטלפונים סלולריים חל במרבית המקרים גם על ההורים- 73%.
 
האם אתם נוהגים להעביר תמונות של בני המשפחה בינכם? באיזו תדירות?  
העברת תמונות הוא ערוץ תקשורת נפוץ מאוד בין בני משפחה (90%) ואף בתדירות גבוהה (47% מעבירים תמונות לפחות מספר פעמים בשבוע עד מספר פעמים ביום).
 
בדיקת הטמעת "שפת האייקונים/קיצורים" בקרב ההורים. האם ההורים לומדים אותה בכדי לתקשר באותה שפה של הילדים?
48% מההורים מעידים על עצמם כשולטים בשפה האייקונים והקיצורים של ילדיהם (וזאת כדי לתקשר עם הילדים בשפה שלהם). 


סקר
 



 
 
Bookmark and Share