Telecom News - הבדיחה של הודעת סלקום על כניסתה לעולם שירותי הטלוויזיה

הבדיחה של הודעת סלקום על כניסתה לעולם שירותי הטלוויזיה

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> הבדיחה של הודעת סלקום על כניסתה לעולם שירותי הטלוויזיה
ניתוח: חברות התקשורת בישראל נסחפות אחרי הדמיון של השר גלעד ארדן ומוציאות בתדירות של אחת לחודש ואף יותר הודעות שמקורן בדמיון מפותח וחוסר הבנה מוחלט לגבי חוקי הרגולציה הקיימים במדינת ישראל, שלא לדבר על תחומים כמו ROI, יכולות חדירה לשוק, שיווק אפקטיבי, יכולות טכנולוגיות, תקנים, רישיונות, תדרים ועוד.
מאת: אבי וייס, 18.6.14, 21:30ניר שטרן

בשנה האחרונה ובמיוחד בחודשים האחרונים נסחפו חברות התקשורת בישראל אחרי "שר הפייסבוק השני" גלעד ארדן (שר הפייסבוק הראשון הוא יאיר לפיד), והחלו לפזר הודעות לציבור, שמבוססות על עולם דמיוני המתאים רק למי שנמצא זמן רב מידי בפייסבוק, או לובש משקפי גוגל באופן קבוע על ראשו, תוך עצימת עין מה קורה במציאות סביבו.

בין המעופפים האחרונים אפשר למצוא את: 
א. "מעופפי ה-LTE" ובראשם פרטנר, שטעתה בכל מהלכיה בתחום, כפי שניתחתי בהרחבה כאן. גם סלקום הלכה אחריה ולאחרונה גם פלאפון. רק לתשומת לב החברות הנכבדות הללו: על פי תנאי המכרז שיש כרגע, אין בכלל ודאות, שהן תקבלנה תדרים ל-LTE. בהחלט ייתכן, שכל התדרים הקיימים במכרז יוקצו לחברות חדשות. דהיינו: החלומות של מנכ"ל סלקום, ניר שטרן  (LTE-A) (בתמונה למעלה) ושל שתי מתחרותיה של סלקום, יישארו אולי על דפי ולוחות הפרסומת שלהן...

ב. "מעופפי Unlimited". כאן לא רק מדובר ביצירת חלומות שווא ודמיון מפותח (אין כל חוק המונע זאת), אלא ממש בעבירות פליליות, כפי שחשפתי בהרחבה כאן. עד היום, התקלה החמורה הזו של שר התקשורת  גלעד ארדן - לא תוקנה. יש לי ספק אם הוא בכלל מבין את השטויות והטעויות שהוא בעצמו מייצר במו פיו. 

ג. "מעופפי הטלוויזיה על האינטרנט". אגב, הזיכרון שלי עובד מצוין. גולן טלקום לא הייתה הראשונה להכריז (ולפחות 3 פעמים), שהיא תיכנס לתחום שירותי הטלוויזיה על האינטרנט. קדמה לה פרטנר, שהכריזה כבר ב-6.6.12 על כך, שתוך חצי שנה היא מתחילה לספק שירותי טלוויזיה על האינטרנט במחיר של כ-90 ₪ לחודש למנוי (ועוד כ-100 ₪ על הפס הרחב). אם מישהו ימצא את השירות הזה ברחוב, נא להחזיר את האבדה לבעליה.... 

כעת, סלקום מכריזה על כניסתה לתחום שירותי הטלוויזיה על האינטרנט, ומשום מה שר התקשורת גלעד ארדן "מככב" בהודעה שלה לעיתונות וגם בהודעתה לבורסה (האם הוא פרזנטור של סלקום? מאוד מוזר ומקומם, אבל מתאים לשר הזוי). כבר ניתחתי בהרחבה את הטעות הזו של סלקום, והניתוח הזה מתעצם בנכונותו, בעקבות ההכרזה המוזרה והתלושה מכל מציאות הזו של סלקום.

מאז שניתחתי את נושא של כניסת סלקום לתחום הטלוויזיה בשנה שעברה, חלו כמה התפתחויות בשוק לרעת סלקום, ממש בתחום זה, ובכלל זה:
1) כישלון "החבילה הצרה" בטלוויזיה של השר גלעד ארדן, כפי שניתחתי וחשפתי בהרחבה כאן. אם "החבילה הצרה" נכשלה, וכמה פעמים, מהיכן הביטחון, שחבילה דומה של סלקום תצליח?
אגב, גם "עידן +" זה סוג של כשלון, שלא ניתן לתיקון בקלות (או בכלל) כמנותח בהרחבה כאן. משום מה סלקום בונה את התכניות העתידיות שלה (בעיקר) על "עידן +", דהיינו: על כלום. 
2) במקום להכריע מה תהיה הרגולצה על האינטרנט (IPTV\OTT) השר גלעד ארדן הקים עוד ועדה לנושא, שאין ידיעה מתי תסיים את עבודתה ומתי תתקבלנה (אם תתקבלנה) החלטות ומתי תסתיים החקיקה בנושא זה בכנסת (תהליך שיכול לקחת שנים), לרבות החלטות: אילו רישיונות יזדקקו השחקנים בעולם הטלוויזיה על האינטרנט לקבל ומהם התנאים והחובות הנובעים מהרישיונות הללו. 
3) פרטנר נהייתה "חברה" של קבוצת הוט באמצעות הסכם שת"פ האנטנות שלה עם הוט מובייל, הסכם שאושר לאחרונה ע"י הממונה על ההגבלים העסקיים, כמתואר כאן. הוט בכלל לא נמצאת במסגרת מה שמכונה "השוק הסיטונאי". כך שסלקום לא תוכל לספק ללקוחות הפס הרחב של הוט (40% מהשוק) שום שירותי טלוויזיה מתחרים ברמה סבירה. לעומת זאת, פרטנר תוכל למצא סידור כזה, בהסכם שת"פ עם הוט... 
4) כניסת Unlimited לשוק הקווי, כשסלקום כלל לא נמצאת על הרשת המתוכננת של Unlimited וגם לא מתכננת להיות שם בקרוב. סלקום בונה את החלום שלה על הרשת של בזק ("שוק סיטונאי"), שזו טעות חמורה ושגיאה נוספת של סלקום, שנותחה למשל לאחרונה על ידי כאן וכאן

אז אם סלקום לא תוכל לרכב על הרשת של בזק ולא על הרשת של הוט, בהסכמים כלכליים וטכנולוגיים סבירים או בכלל, והיא (סלקום) לא קיימת ברשת Unlimited, אז איך היא תגיע ללקוחות הצפויים בשירותי הטלוויזיה החדשים שלה, עם הצעות ברות תוקף, עם רישיון ברור, ויכולת להוכיח ROI? אין לי שום תשובה הגיונית לשאלות, למעט ההערכה, שהיא כנראה תספק שירות חדש זה על כנפי הדמיון בפייסבוק של גלעד ארדן... 
צפייה בטלוויזיה



 
 
Bookmark and Share