Telecom News - רכבת ישראל ממשיכה לחפש תדרים בצה"ל ב"פטור ממכרז" חדש

רכבת ישראל ממשיכה לחפש תדרים בצה"ל ב"פטור ממכרז" חדש

דף הבית >> פטורים ממכרזים ICT >> רכבת ישראל ממשיכה לחפש תדרים בצה"ל ב"פטור ממכרז" חדש
חשיפה: המצוקה של רכבת ישראל מול משרד התקשורת כנראה דחפה אותה להוציא בתצהירים מטעים פטור חדש ממכרז במאות אלפי ש"ח לשירותי ייעוץ חדשים לקבלת תדרים מצה"ל, כאשר הפטור הקודם, שחשפנו בינואר השנה, שבתוקף לשנה, עדיין בתוקף. כך, שכעת יש שני יועצים (שכל אחד מהם הוגדר בפטור כ"בלעדי בתחומו"), יועצים יקרים ביותר לתחום זה, שלא סביר שיצליחו במשימה עבורה הם מייעצים לרכבת ישראל, בעלות מצטברת שעולה בהרבה על חצי מיליון ש"ח (כולל מע"מ). 
מאת: אבי וייס, 19.6.14, 08:30רכבת ישראל

בינואר האחרון חשפנו כאן ובהרחבה סיפור מאוד מוזר, שלפיו רכבת ישראל שכרה את שירותיה של חברת Mfaculty - מהרן פרוזנפר ב"פטור ממכרז" למשך שנה כדי להשיג מצה"ל תדרים עבור הרכבת, אחרי שהרכבת כשלה בהשגת התדרים הנחוצים לה ממשרד התקשורת. אגב, בכתבה, משרד התקשורת ציין במפורש בתגובתו, ש"אין דבר כזה", שתדרים יעברו מצה"ל לרכבת. דהיינו: מדובר בייעוץ מיותר וחסר כל ערך. 

לא עברה חצי שנה מהפטור ממכרז הקודם וכעת אנו חושפים, שרכבת ישראל הוציאה "פטור ממכרז" נוסף, הפעם למשה גלילי, מי שהיה סמנכ"ל בכיר ספקטרום במשרד התקשורת. הפטור שהוצא הוא לחצי שנה. כך שכרגע יש שני יועצים מקבילים לרכבת, שכל אחד מהם הוגדר כיחיד בתחומו, שאין לו מתחרים, שעוסקים בהשגת תדרים מצה"ל עבור רכבת ישראל. 

לכן, פניתי בדחיפות אל רכבת ישראל בשאלות הבאות:

"מדוע שוב בקשה לפטור בעניין התדרים לרכבת ישראל (מצה"ל).
הרי בבקשה הקודמת נטען בתצהיר לגבי מהרן פרוזנפר מחברת Mfaculty (מצ"ב צילום של התצהיר מתוך המסמך של הרכבת):
תצהיר הרכבת
האם התצהיר הזה היה שגוי או מטעה, לאור העובדה שלפתע יש מומחה בלעדי נוסף לתחום (משה גלילי)?
האם אין בכך זריקת כסף לשווא, שכן ממילא משרד התקשורת כבר הודיע שכל הבדיקות הללו (לקבלת תדרים מצה"ל) אין להן כל תוקף?"

תשובה לא הצלחנו לקבל מרכבת ישראל, לא שלא ניסינו. (עדכון למטה)

כך, עפים להם כספי ציבור (רכבת ישראל היא חברה ממשלתית, למי ששכח) באוויר, בלי כל מחשבה, תוך פברוק תצהירים, כדי להוציא "פטור ממכרז" ופעמיים לתכלית דמיונית. זאת, במקום שרכבת ישראל תאזור אומץ ותילחם במשרד התקשורת בכל דרך חוקית אפשרית, עד שיוקצו לה התדרים הנחוצים והכה חיוניים לה.

קריסת מערך הקצאת התדרים במשרד התקשורת (בראשותו של נתי שוברט), אינה סיבה לחפש תדרים במקום הלא נכון, על חשבון הציבור. אם לרכבת יש כספים מיותרים, שתוזיל את עלויות הנסיעה ברכבת ישראל לציבור. 

עדכון 19.6.14, 14:00תגובת רכבת ישראל: "ההתקשרויות עם שני היועצים הנ"ל נועדו למטרות שונות: 
ההתקשרות עם חברת Mfaculty  נועדה לטובת עבודת מטה מול משרדי הממשלה הרלוונטיים (משרד התקשורת, משרד האוצר, משרד התחבורה ומשרד הביטחון) וצה"ל, הכנת תכנית עבודה ולו"ז לאופן העברת התדרים לרכבת והשגת הסכמים עם הגופים הנ"ל לפינוי והקצאת התדרים עבור הרכבת.
 התקשרות עם היועץ המומחה (שהנו מהנדס ספקטרום בכיר), מר משה גלילי, נועדה לצורך בדיקה טכנית הנדסית של פינוי התדרים, אשר לא נכללת בתכולת ההתקשרות עם חברת Mfaculty.
ההתקשרות עם היועץ הנ"ל נעשתה בתיאום בין הרכבת לצה"ל בשל ההתמחות המקצועית המיוחדת של היועץ הנ"ל והסיווג הביטחוני "סודי ביותר" שברשותו". 

בתמונה: נתי שוברט, סמנכ"ל בכיר ספקטרום ורישוי תדרים במשרד התקשורת
נתי שוברט



 
 
Bookmark and Share