Telecom News - הממירים בבתים מהווים זוללי אנרגיה (חשמל). במקום השני בבית ממוצע

הממירים בבתים מהווים זוללי אנרגיה (חשמל). במקום השני בבית ממוצע

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> הממירים בבתים מהווים זוללי אנרגיה (חשמל). במקום השני בבית ממוצע
על פי מחקרים בארה"ב ובאירופה, ממיר-מקליט צורך בממוצע 8 דולרים לחודש, מקום שני בזלילת החשמל הביתי אחרי המקרר (או המזגן, למי שמפעיל מזגן באופן תמידי). בארץ, מתברר גם, שהממירים של הוט יכולים להיות סכנה חשמלית לטלוויזיה המחוברת לממיר המקליט. 
מאת: אבי וייס, 20.6.14, 10:30HOT YES LOGO

אוסף של מחקרים, שרוכזו ב- FierceCable, מצביע על כך, שהממירים, במיוחד הממירים המקליטים (מכונים מקצועית בשם: PVR ובחברות HOT ו-YES נקראים בשמות שונים דוגמת: הוט-מג'יק ויס-מקס) הם "זוללי אנרגיה" מוגזמים, אפילו כשהמשתמש חושב, שהוא כיבה את הממיר באמצעות השלט-רחוק שלו (רק ניתוק מהחשמל מכבה את הממירים הללו).

על פי המדידות שנעשו, שני שליש מתצרוכת החשמל של הממירים המקליטים הם בזמן בו חושבים המשתמשים שהם מכובים, אך הם למעשה רק במצב של "כיבוי מסך" חיצוני ובפועל ממשיכים לפעול ולצרוך זרם - כל הזמן. 

על פי הנתונים מארה"ב, יש שם כ-224 מיליון ממירים (יותר מממיר אחד לבית ממוצע), שכולם עובדים 24 שעות. הממירים שהם הכי זוללי אנרגיה (חשמל) הם הממירים המקליטים, מכשירים בעלי צריכה זרם של 35 וואט, שעלות החשמל שלהם (הממוצעת בארה"ב) היא 8 דולרים לחודש, מקום שני אחרי המקרר (או המזגן, למי שמפעיל מזגן שעות רבות).

רק דור הבא של הממירים  יהיה יותר חסכוני בזלילת אנרגיה. החלפת הדור הנוכחי של הממירים בדור הבא תיקח כעשור ויותר. כך, שהמשתמשים בממירים (ובמיוחד בממירים המקליטים) ימשיכו לשלם והרבה על תצרוכת החשמל של הממירים הללו. 

המצב יחמיר אם חברות סלולר דוגמת סלקום תיכנסנה לשוק הטלוויזיה. הניסיון מארצות אחרות מלמד, שרוב מוחלט של המתחברים לשירותי הטלוויזיה על האינטרנט אינם מתנתקים מספק הכבלים (או הלוויין) שלהם. זאת, משום ששירותי הטלוויזיה על האינטרנט הם "מוצר משלים" ולא "מוצר מחליף", בעיקר מאחר שעל האינטרנט לא מועברים הערוצים החביבים ביותר על המשתמשים (דוגמת ערוצי ספורט פרמיום, סדרות פרמיום וכיו"ב). כך, למלאי הממירים הקיים כבר בבתים יתווסף עוד ממיר של ספק הטלוויזה על האינטרנט. עוד מכשיר זולל חשמל ובקצב... 

ניסיתי לקבל התייחסות חברות HOT ו- YES לממצאים הללו (של זלילת האנרגיה של הממירים הקימים אצל הלקוחות שלהם בבתים), אך טרם קיבלתי מענה. ככל שיתקבל מענה, נעדכן.

בנוסף, להוט יש צרה חדשה. יש לקוחות המתלוננים. שהממיר המקליט שלה (הוט מג'יק HD) גורם לקצר ולשריפת שקע הכניסה HDMI של הטלוויזיה המחוברת אליו, במקרים מסויימים. גם הוגשה תביעה ייצוגית בנושא. יותר על פרשה זו - כאן. לא פלא. כפי שכבר ציינתי, מדובר במכשירים זוללי אנרגיה בצורה מוגזמת. הסכנה העיקרית שלהם היא לכיס של המשתמשים. 

עדכון 20.6.14, 18:00: ארגון הגג של חברות הכבלים והלוויין בארה"ב - NCTA פרסם אמש (כאן) הודעת הבהרה מאוד ארוכה בעניין תצרוכת החשמל של הממירים בבתי האזרחים בארה"ב. הארגון טוען שהנתונים שהוצגו עד כה לא מדוייקים. לדברי הארגון, הממירים החדשים הם חסכוניים יותר וספקי הממירים לחברות הכבלים והלוויין כפופים להסכם ממרץ 2014, על אספקת ממירים שמאוד חסכוניים בצריכת האנרגיה שלהם. בישראל, כמובן, אין כל התייחסות לעניין הזה ומשרד התקשורת בכלל לא מבין (ולא יבין) בדברים כאלו.... 
 
זלילת חשמל



 
 
Bookmark and Share