Telecom News - פייסבוק מזעזעת את עולם חומרת התקשורת - חושפת מתג חדש

פייסבוק מזעזעת את עולם חומרת התקשורת - חושפת מתג חדש

דף הבית >> תקנים חדשים >> פייסבוק מזעזעת את עולם חומרת התקשורת - חושפת מתג חדש
חברת הרשתות החברתיות פייסבוק נכנסת למשבצת של הגדולים (יבמ, סיסקו, ג'וניפר, HP ועוד) וחושפת מתגי תקשורת חדשים פרי פיתוח עצמי שלה, תחת השמות Wedge ו-FBOSS. מדובר בצעד מפכני, שבו חברת תוכנה חברתית נכנסת לתחום של ציוד תקשורת. 
מאת: צבי שחם, 20.6.14, 23:00פייסבוק

ענקית התוכנה פייסבוק הכריזה על מתג תקשורת (Switch) ​חדש פרי פיתוח עצמאי שלה (כאן)​. למעשה מדובר ב-2 פיתוחים מקבילים, הראשון בשם Wedge, שהוא פיתוח ברמת החומרה, שיצא כנראה בקרוב לשוק (וכבר משמש את פייסבוק ב-Data Centers העצומים שלה), והשני בשם FBOSS, שהוא פיתוח ברמת התוכנה. שני הפיתוחים הללו נמצאים בשלבי פיתוח (בטא) סופיים ב-Data Centers של פייסבוק ברחבי העולם.

בכך, פייסבוק גורמת לזעזוע ענק, ממש "רעידת אדמה", אצל יצרני החומרה הגדולים כמו סיסקו, ג'וניפר, HP, IBM ואחרים.

תוכנת המתג הנקראת FBOSS  (בשונה ממערכת Wedge שהיא פיתוח ברמת החומרה), מערכת תוכנה מבוססת כולה על קוד פתוח (Linux-based), כך שגם אחרים יוכלו להשתמש בתכנון הזה. יצויין שהמתג Wedge מבוסס כולו על תכנון מערכות בקוד פתוח בשם OCP, שהחל די בשקט ב- 2011, כך גם הפיתוח של FBOSS, שהלך צעד אחד קדימה במערכת התוכנה לכיוון הלינוקס ויוצר למעשה מערכת חומרה לתקשורת "פתוחה" לחלוטין. להבנתי, מדובר בשילוב מוצלח של חומרה ותוכנה. הגישה הזו אומרת: כל אחד יכול לבנות DC שלם, כולל מתגי הרשת, בלי תלות בחומרה קניינית. התכנון חופשי ופתוח לכל. משמות המפתחים של המתגים (יובל בכר ואדם סימפקינס) ייתכן והפיתוח הזה נעשה בישראל או שמעורבים בו ישראלים. 

תרשים המתג Wedge החדש (לחיצה על התמונה מגדילה אותה):
המתג החדש של פייסבוק

יצוין, שספקי החומרה בעולם התקשורת נאלצים לאחרונה להתמודד עם הכוון החדש בעולם התקשורת של SDN, "רשתות מנוהלות ​- תוכנה"  (Software defined network), דבר ש​עשוי להפוך את מוצריהן ל-Commodity ו​להקטין את הערך המוסף ​והרווחיות ​שלהם.

כעת, ניחתת עליהם מכה חזקה מכוון פייסבוק, שתאלץ אותם "לחשב מסלול מחדש".

יהיה מעניין...

צבי שחם
מאת: צבי שחםM.Sc., יוני 2014.
מרצה ויועץ, מחבר הספר: תקשורת בעידן ה-IP 
zvi.shacham@gmail.com
www.zvish.com
 



 
 
Bookmark and Share