Telecom News - בדיחה נוספת לתחילת השבוע מבית היוצר של השר גלעד ארדן

בדיחה נוספת לתחילת השבוע מבית היוצר של השר גלעד ארדן

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> בדיחה נוספת לתחילת השבוע מבית היוצר של השר גלעד ארדן
ניתוח: במקום לדאוג לקידום פריסת הסיבים של מיזם Unlimited לכל פינה בארץ, השר גלעד ארדן נטפל כעת, באיחור של 20 שנה, להוט, בדרישה, שתפרוס בכל הארץ במקומות, שטרם פרסה. למה? כדי למנוע פריסה של Unlimited? "חוכמת חלם" מבית היוצר של גלעד ארדן, שלא תתגשם. 
 מאת: אבי וייס, 22.6.14, 22:00גלעד ארדן

את השבוע הנוכחי פתחנו בעוד בדיחה מבית היוצר של "שר הפייסבוק השני" גלעד ארדן. השר הפיץ הבוקר הודעה מטעמו על כך, שהחליט לאכוף על חברת הוט את עיקרון "הפריסה האוניברסלית" ולחייב אותה לפרוס בכל מקום בו היא לא פרוסה (הוט פורסת בתצורה של סיבים עד השכונה או הבית ומשם בקואקס עד לכל השקעים בתוך הבתים). סה"כ מדובר בכיסוי של כ-290 אלף איש בכ- 240 יישובים ושכונות ובהשקעה של כמיליארדי ש"ח.

די ברור,שההחלטה הזו תצטרף לאוסף הנכבד של בדיחות וניירות הזויים וחסרי כל משמעות מעשית, שהצטברו אצלנו (לעשרות רבות של מאמרים), שנמצאים במגירה בשם משרד התקשורת באתר. אך אמש פרסמנו ניתוח כיצד הרגולציה הישראלית נתקעה מאחור בצורה קשה, מה שהוביל את ישראל להיות במקום אחרון בכל תחום בעולם התקשורת, החל מהסלולר, דרך הטיפול במונופולים בתכנים וכלה בסיבים ובפס הרחב. המסמך של גלעד ארדן והצוות של טייסי החלל, שכתב אותו עבורו (הדו"ח שלהם מצוי כאן), היא דוגמה מצוינת לאנשים, שנתקעו ברגולציה של העבר. שום דבר בנייר זה לא שייך להווה ולעתיד, בהחלטה החדשה הזו לגבי פריסת הוט.

ההחלטה הזו הייתה לה משמעות חיובית (אם הייתה מיושמת) לפני כ-20 שנה. לא כעת. חברת YES הוקמה בדיוק לתכלית הזו: לספק טלוויזיה למקומות בהם הוט לא פרסה במשך שנים. אולם, זה היה מזמן. ממש מזמן. YES הוקמה ב-1998. כעת אנו באמצע 2014. בנוסף, אין בעולם מודל רגולטורי, שבו כופים "פריסה אוניברסלית"על חברת כבלים. זו המצאה ישראלית ייחודית. 

כיום, המשימה היחידה והחשובה ביותר בתחום הקווי, שיש למשרד התקשורת, היא לדאוג  איך Unlimited לא תפשוט את הרגל ותספק תחרות בכל פינה בישראל מול בזק והוט. זה כולל גם שחרור הרגולציה בתחום ה-IPTV\OTT. אז איך זה מסתדר, שפתאום הוט צריכה לפרוס בכל מקום?? כדי לחסום את Unlimited?? מה "חוכמת החלם" הזו של גלעד ארדן?

בנוסף, גלעד ארדן נכשל עד כה בכל מה שטיפל, גם בענייני הוט. הדוגמה הבולטת האחרונה היא כשלון החבילה הצרה והכשלון להכניס את הוט במסגרת  "השוק הסיטונאי". אפילו ההכרזה ההזויה של סלקום אודות כניסתה לעולם הטלוויזיה (בגיבוי אישי של גלעד ארדן, שהפך לפרזנטור של סלקום), לא תוכל לתקן את זה. די ברור, שהוט לא תילחם בהחלטה של השר (כל השוק מפחד מגלעד ארדן וה"יציאות" הבלתי צפויות שלו...), הוט פשוט תמוסס את הסיפור הזה די בשקט. אולי תפרוס באיזה יישוב אחד או שניים, כדי להראות שיש התקדמות. זהו. בעוד שבוע ישכחו את זה ויתעסקו בהכרזה ההזויה הבאה של גלעד ארדן...

 
טלוויזיה



 
 
Bookmark and Share