Telecom News - שערוריית המאגר הביומטרי נמשכת באין מפריע

שערוריית המאגר הביומטרי נמשכת באין מפריע

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> שערוריית המאגר הביומטרי נמשכת באין מפריע
שנה אחרי פתיחת הניסוי הביומטרי: רשות המאגר עדיין מחפשת מנהל אבטחת מידע
מאת: מערכת Telecom News, 23.6.14, 21:15
 
בסטטוס, שהעלה גון קמני בלינקדאין, חושף ראש הרשות הביומטרית, שהרשות הביומטרית עדיין מחפשת מנהל אבטחת מידע. התנועה לזכויות דיגיטליות פנתה לראש רמו"ט בבקשה, שיקבע כי הרשות הפרה סעיפים מחוק הגנת הפרטיות.
המכרז של המאגר הביומטרי
התנועה לזכויות דיגיטליות פנתה לראש רמו"ט בבקשה, שיקבע כי הרשות הביומטרית הפרה את חוק הגנת הפרטיות לעניין מינוי ממונה אבטחת מידע וכי ימליצו לשר הממונה שלא לאשר את המשך תקופת המבחן.
 
עוד מבקשת התנועה מראש רמו"ט לקבוע, שראש רשות המאגר הביומטרי לא ביצע את חובתו לפקח ולעשות ככל שניתן למנוע עבירות במאגר המידע.
 
במכתב ששלח ב"כ התנועה, עוה"ד יהונתן קלינגר נכתב: "...בהתאם לסעיף 17ב לחוק הגנת הפרטיות, הרשות הביומטרית חייבת במינוי אדם בעל הכשרה מתאימה, שיהיה ממונה על אבטחת מידע ... זמן קצר לאחר תחילת ההנפקה, סיים את תפקידו ממונה אבטחת המידע ברשות הביומטרית... ביום 04.05.2014, קיבלה מרשתי מכתב ממר יוגב שמני, מנמ"ר רשות האוכלוסין וההגירה, ממנו עולה כי נכון למאי 2014, טרם מונה לרשות הביומטרית ממונה אבטחת מידע ... לאחרונה, נודע למרשתי כי נכון ליוני 2014, לא מונה ממונה אבטחת מידע ברשות הביומטרית וזו עדיין מחפשת אדם אשר יאייש את התפקיד..."
 
דורון אופק, מומחה אבטחת מידע ומהעותרים לבג"ץ נגד המאגר הביומטרי אמר היום כי: "כל הפעילות של הרשות הביומטרית היא בעיסוק במידע פרטי במיוחד, שסכנה רבה שידלוף. השורה התחתונה היא, שהמידע הנכנס לרשות הביומטרית חייב להיות מוגן ברמות הגבוהות ביותר. למשרד הפנים לא היה ממונה אבטחת מידע במשך עשור וראינו את דליפת מרשם האוכלוסין. העובדה, שלא מונה עדיין מנהל אבטחת מידע לאחת הרשויות הרגישות במדינה, היא חובבנות הזועקת לשמיים. על רקע הדברים הללו חייבים אזרחי ישראל להיות מודאגים מההזנחה של המידע הביומטרי שלהם ועל הממשלה לעצור מייד את המחדל הזה, לפני שיגרם נזק גדול יותר".

תגובת הרשות לניהול המאגר הביומטרי: ״אבטחת המידע ברשות מטופלת על בסיס מעגלים רבים, כאשר הפעילות הענפה בנושא ממשיכה בימים אלה ותמשיך עד לאיתור מנהל אבטחה, וכמובן גם הלאה. הרשות מפוקחת ומבוקרת ע"י גורמים מקצועיים המוודאים, שנושא רגיש זה מטופל בצורה המקצועית ביותר. בניגוד למה שנטען ולמען הסר ספק, מיום הקמת הרשות כיהן בה מנהל אבטחת מידע עד לפברואר 2014. בימים אלה הרשות פועלת כדי לאתר מחליף. במקביל, ברשות מכהן מיום הקמתה ממונה על הגנת הפרטיות בנוסף לצוותי האבטחה והגנת הפרטיות העוסקים בנושא".

יודגש, שהשערורייה הגדולה ביותר בתחום המאגר הביומטרי היא של מערכת "הפטורים ממכרז" (ממש "פירמידה של פטורים") שנבנתה סביב המאגר הזה, בעלויות של מאות מיליוני ₪, תוך רמיסת כל חוק ונורמה ציבורית, כפי שחשפנו בהרחבה (בין היתר) כאן, כאןכאן וכאן
השר גדעון סער
השר גדעון סער, הממונה הראשי כיום על שערוריית המאגר הביומטרי 



 
 
Bookmark and Share