Telecom News - טכנורטי הפכה לרשת פרסום ומחקה את דירוג הבלוגים המשפיענים

טכנורטי הפכה לרשת פרסום ומחקה את דירוג הבלוגים המשפיענים

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> טכנורטי הפכה לרשת פרסום ומחקה את דירוג הבלוגים המשפיענים
טכנורטי הפכה לרשת פרסום ומחקה את דירוג הבלוגים המשפיענים
מאת: נירית וייס-בלט, 23.6.14, 22:10נירית וייס-בלט
 
המאגר הגדול בעולם לדירוג הבלוגים הפופולריים נעלם מהרשת. טכנורטי, שתחזקה במשך שנים בסיס נתונים של מאות מיליוני בלוגים, החליטה להפוך לרשת פרסום ולהילחם ב-AdSense. היעלמותו תוארה כך: "זה כמו לבקר בניו יורק ולגלות שפסל החירות הוסר".
  
טכנורטי (Technorati), האתר שהיה כלי מרכזי עבור כל מי שרצה למצוא את דרכו בעולם הבלוגים ולהבין מיהם המשפיענים, הסיר ב-29 במאי מיליוני דפים מהרשת. מה נמחק? כל מה שהיה מוכר וידוע: רשימות הדירוג ודפי המידע על כל אתר ואתר (והמדד בדירוג הכללי). האתר ביצע את המהלך הדרסטי הזה בחשאי, בלי שום עדכון מיוחד בנושא.
 
ההיסטוריה של סטטיסטיקת בלוגים החלה למעשה עם השקת טכנורטי ב-2003 (ע"י דוד סיפרי, David Sifry). בשנת 2007 הוכרז טכנורטי כמקור המידע המוביל לסטטיסטיקת בלוגים, ומגזין טיים (Time magazine) כלל אותו ברשימת "25 האתרים שלא ניתן לחיות בלעדיהם".

טכנורטי עקב אחר הבלוגוספרה העולמית, תוך שימוש בכלים מתוחכמים למדידת דפוסי הקישורים כדי לזהות מיהם הבלוגים המצוטטים ביותר. מדד "Technorati Authority metric" מדד את מרכזיות הבלוג עפ"י מספר הקישורים הנכנסים אליו מבלוגים אחרים ב-6 החודשים החולפים. מכיוון שחברת טכנורטי בנתה אינדקס של מאות מיליוני בלוגים, רשימת ה-Top 100 שלה נחשבה לרשימת הבלוגים החשובים והמשפיענים ביותר. רבים מהבלוגים בדירוג בנו את עצמם לאורך חודשים או שנים.
 
יש למשל את Alexa המדרג אתרים, אך אתר טכנורטי התמקד יותר בבלוגים והיה המקור המהימן והמדויק לגביהם ועזר לקוראים רבים לגלות תוכן חדש. הבלוגים, שהצליחו להגיע לכבוד של הימצאות ברשימת ה-100, הגשימו חלום, זכו לסטטוס של סלבריטאים ברשת, התהדרו בדירוג כאינדיקטור למעמדם וקיבלו טראפיק מהקישורים, שנבחרו ע"י טכנורטי.
 
הבשורה אודות היעלמות המאגר והדירוגים התפרסמה למשל ב-business2community (ואח"כ ב-TheNextWeb). הכתב תיאר, שכאשר הוא נכנס לעמוד הקבוע והאהוב עליו כדי לזהות מהם הטרנדים בתוכן הוא הופתע לגלות את השינוי, שהיה נראה לו סוריאליסטי: "זה היה כמו לבקר בניו יורק ולגלות שפסל החירות הוסר".
 
עוד בשנת 2007, טכנורטי הייתה צוברת טרה-בייט של נתונים מדי יום (תחשבו על אינדקס המכיל מאות מילוני בלוגים). ניתן לשער, שהמאגר הזה הצריך משאבים רבים לתמיכה שוטפת ולביצוע המדידות. אבל מה המניע המוצהר של ההחלטה? - העניין המוגבר של טכנורטי בפיתוח רשת הפרסום שלה. כתגובה לפניות מבלוגרים, ההסבר של טכנורטי לשינוי היה, שבכוונתה "לעזור לבעלי אתרים להתגלות ע"י מפרסמים ולהרוויח יותר מהתוכן המוערך שלהם". במאמר מ-b2c הובעה תמיהה, איך משהו כל-כך ייחודי (שאין כמוהו), ציון דרך של האינטרנט, הופך ל"עוד רשת פרסום".
 
אני יכולה לשער, שהם מחפשים לגדול כחלופה תחרותית ל-AdSense. למה? כי לטכנורטי יש רשימה עצומה של בלוגים ואתרים מהעולם, היא יודעת איזה אתר פופולרי ואילו מודעות רלוונטיות אליו. בהודעה על האתר המחודש נטען, שלרשת הפרסום של טכנורטי יש אלפי שותפים המניבים יחד יותר מ-100 מיליון יוניק יוזרס (משתמשים ייחודיים) מארה"ב בחודש.
 
בסיס הנתונים של טכנורטי, שנעלם מהרשת, היה מוערך לא רק ע"י התעשייה, אלא גם ע"י  האקדמיה. כחוקרת התחום, אני יכולה להעיד, שטכנורטי היה 'האורים והתומים' להסתמכות על בחירת בלוגים למחקר. רוצים לבחור את ה- A-List / המובילים? הולכים לבדוק את הדירוג המוסמך של טכנורטי. כך היה במשך שנים, גם במחקרים רבים המצוטטים בעבודת הדוקטורט שלי וגם במחקר שלי.
 
כשלחצתי היום על הקישור לדירוג מתוך תיקיית המועדפים שלי, קיבלתי להפתעתי את הודעת השגיאה, שהדף אינו נמצא. הדרך מכאן למציאת הבשורה בבלוגים הטכנולוגיים הייתה קצרה.
 
הודעת השגיאה
 
 
למעוניינים: Orun Bhuiyan פרסם את רשימת ה-100 המובילים האחרונה שהופיעה בטכנורטי, לפני שמחקו את המאגר כולו. המידע מופיע בקישור הזה.

בשורה התחתונה: אין היום בנמצא תחליף ראוי לעבודה המקיפה וארוכת השנים של טכנורטי.
 
הרשימה
 
 



 
 
Bookmark and Share