Telecom News - דגל אדום בכנס אינטל לחינוך טכנולוגי מדעי

דגל אדום בכנס אינטל לחינוך טכנולוגי מדעי

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> דגל אדום בכנס אינטל לחינוך טכנולוגי מדעי
דגל אדום בכנס אינטל לחינוך טכנולוגי מדעי
 מאת: חיים חביב, 24.6.14, 22:35אדן ופירון
 
שר החינוך מבטיח להפוך את ישראל מאומת הסטארטאפ לאומת החינוך ונשיא אינטל מזהיר, שישראל עומדת בפני אבדן ההובלה בתעשיית ההייטק. הולך ופוחת שיעור המסיימים תיכון עם בגרות ברמת 5 יחידות במתמטיקה.
 
שר החינוך, הרב שי פירון, (בתמונה בצד ימין), אמר היום (ג') בכנס אינטל לחינוך טכנולוגי מדעי, שהחזון שלו הוא להפוך את ישראל מאומת סטארטאפ לאומת החינוך ושהוא מאמין, שמדדים ומבחנים הם כלים ולא מכתיבי מדיניות.
 
שי פירון: "המאה ה-21 מציבה בפנינו אתגרים המחייבים שינוי עמוק במבנה, בצורה ובמטרות הלמידה. התכנית ללמידה משמעותית, שתחל לפעול בשנה הבאה בבתי הספר, תקדם את מערכת החינוך בישראל. אנו שואפים ליצור מערכת חינוך מתקדמת כזו, שתתכתב עם סביבה טכנולוגית עתירת ידע ותעודד חשיבה יצירתית וחשיבה מחוץ לקופסא. אנו רואים במצוינות ערך עליון אליו יש לחתור כל העת ולאמצו כתפיסה תרבותית אמיתית".
 
נשיא אינטל ישראל, מולי אדן, (בתמונה מצד שמאל), התמקד במצוינות ועמד על חשיבות חיזוק החינוך בתחומי המתמטיקה והטכנולוגיה: "ללא השקעה בחינוך הטכנולוגי תאבד ישראל את ההובלה בתעשיית ההייטק".
 
אדן הצביע בדאגה על השיעור ההולך ופוחת של תלמידים בישראל הלומדים מתמטיקה ומקצועות מדעיים ברמה מוגברת בתיכון. לדבריו, מספר התלמידים הנבחנים ב-5 יחידות במתמטיקה פחת מ-12,885 בשנת 2007 ל-8,869 אשתקד ושיעורם נכון להיום עומד על פחות מ-10% מכלל התלמידים.
 
אדן הזהיר, שאם המגמה לא תשתנה, זרם המהנדסים והמדענים המזינים את תעשיית ההייטק יפגע והמשק כולו יסבול מההשלכות כמו האטה ביצוא ואף הקפאת הפעילות של חברות רב לאומיות בישראל. "ישראל נחשבת בעולם לאומת הסטארטאפ, אך אם לא נייצר יותר מהנדסים ומדענים ע"י יצירת תשתית חינוך טכנולוגי רחבה, הספר 'אומת הסטארטאפ' יהפוך לספר היסטוריה".
 
אדן הציג נתונים על חולשת החינוך הטכנולוגי מדעי בישראל לעומת ההשקעה בישראל בחינוך. לדבריו, ההוצאות על חינוך לנפש בישראל עלו על התמ"ג לנפש ב-20 השנים האחרונות אך למרות זאת, בהשוואות הבינלאומיות האחרונות ביצועיה של ישראל נחותים משמעותית מהממוצע העולמי.
 
כך למשל, דירוגם של תלמידי ישראל במבחני PISA (התוכנית הבינלאומית להערכת תלמידים) הוא 40 מבין 64 מדינות - נמוך מהממוצע במדינות המפותחות. במבחני פיז"ה 2009 דורגה ישראל במקומות 42 ,37 ו-42, בקריאה, מתמטיקה ומדעים, במבחני פירל"ס 2006 וטימ"ס 2007 היו הישגי ישראל במתמטיקה ובמדעים נמוכים מהממוצע במתמטיקה ומדעים.
 
על רקע מגמה מדאיגה זו השיקה אינטל ישראל את “אנחנו המחר”, תכנית אסטרטגית בשיתוף משרד החינוך לשימור ולשיפור מובילות ישראל כמעצמת הייטק. המהלך המשותף יתפרש על פני 4 שנים ונועד להגדיל את שיעור התלמידים המסיימים תיכון עם לימודי מתמטיקה, מדעים, וטכנולוגיה מוגברים. זאת, על מנת להזרים "דם חדש" לתעשיית ההייטק הישראלית המתמודדת כבר היום עם מחסור של כ-2,500 בוגרי מדעי המחשב והנדסת מחשבים.
 
בנוסף, מובילה אינטל גם את תכנית "5 פי 2", ששמה לה למטרה להכפיל את מספר הלומדים מתמטיקה ומדעים ברמה מוגברת תוך עשור.
 
כנס החינוך המדעי טכנולוגי של אינטל מתקיים בירושלים בשיתוף עם משרד החינוך, משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל וקרן רש"י. הכנס מתמקד באתגרים העומדים כיום בפני מערכות החינוך בישראל ובעולם בכל הקשור לחינוך במקצועות STEM (מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה).
 
בנוסף על השר פירון משתתפים בכנס גם שר המדע והטכנולוגיה יעקב פרי, ראשי האוניברסיטאות המובילות בישראל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל, יו"ר ות"ת, פרופ' מנואל טרכנטברג, חתן פרס נובל בכימיה פרופ' דניאל שכטמן ומומחי חינוך מהארץ והעולם.
לימודי מדעים



 
 
Bookmark and Share