Telecom News - כינוס "מייקרים" של יוצרים טכנולוגיים יקל על בעלי מוגבלויות

כינוס "מייקרים" של יוצרים טכנולוגיים יקל על בעלי מוגבלויות

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> כינוס "מייקרים" של יוצרים טכנולוגיים יקל על בעלי מוגבלויות
כינוס "מייקרים" של יוצרים טכנולוגיים יקל על בעלי מוגבלויות
מאת: חיים חביב, 25.6.14, 22:05בעלי מוגבלויות

יוצרים מכל העולם יתבקשו להמציא אביזרים חדשניים מועילים לשימוש בעלי מוגבלויות בסיוע טכנולוגיות מתקדמות.

עשרות יוצרים טכנולוגיים (מייקרים), מעצבים תעשייתיים ובעלי מוגבלויות מהעולם יתכנסו ב-29.6.14 בגן התעשייתי בנצרת למרתון, שיימשך 72 שעות, שתכליתו להמציא מוצרים חדשים בטכנולוגיית תלת מימד לשימושם של בעלי מוגבלויות.

מיזם TOM (ר"ת: Tikkun Olam Make-a-thon) הוא יוזמה של קרן שוסטרמן ופרויקט XLN מבית מכון ראוּת, שפועל להציב את ישראל בחזית מהפכה טכנולוגית של הייצור. במהלך האירוע יועמדו לשימוש המשתתפים אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, כגון: מדפסות תלת מימד, מכונות חיתוך בלייזר, מכונות CNC ועוד. בתום המרתון יוצגו אבות הטיפוס של ההמצאות החדשות.

המיזם הוא ביטוי לתנועה עולמית חדשה של טכנולוגיה מוכוונת פתרונות מותאמים אישית לאנשים בעלי צרכים מיוחדים, במטרה לאפשר להם לבצע מטלות ופעולות, שנמנע מהם לעשות בעבר. כך לדוגמה, יעבדו צוותים באירוע על פיתוח פרוטזה של יד, זרוע רובוטית בחישה מרחוק, קביים בעיצוב מיוחד ומקלדת מיוחדת - הכל במטרה לייצר אבות טיפוס לשימוש הנזקקים. בישראל, כמו בעולם, נפתחו בשנים האחרונות מרכזי XLN ייחודיים עבור מייקרים מקומיים. המרכזים מעמידים לשימוש היוצרים הטכנולוגיים כלים חדשניים במטרה לסייע להם לפתח המצאות חדשניות, שיקלו את חייהם של אנשים עם צרכים מיוחדים.
 
האירוע מתקיים במסגרת תכנית "נקודות מפגש" (Schusterman Connection Points) שנוסדה ע"י קרן שוסטרמן, שמטרתה לאפשר למאות יהודים צעירים, נלהבים ומוכשרים מרחבי העולם לתעל את הרעיונות, היצירתיות וההתלהבות שלהם כדי לייצר שותפויות חדשות סביב חוויה והתנסות במטרה להפוך את העולם למקום טוב יותר.

לין שוסטרמן, יו"ר קרן שוסטרמן: "אנו גאים לתמוך ביזמים צעירים המבקשים לחקור דרכים חדשניות לשימוש בטכנולוגיות מתקדמות כדי לסייע לבני אדם ברחבי העולם. אני מאמינה, שבידי הדור הצעיר מצויים הכלים לבנות עתיד יהודי בינלאומי משגשג, ועל כן עלינו להשקיע בכישרון, בתשוקה ובפוטנציאל שלהם לעשות זאת."

למידע נוסף בדבר תכנית "נקודות מפגש" עיינו כאן.

מכון ראות פועל כארגון ללא כוונת רווח, א-פוליטי, ששם לעצמו מטרה להשפיע השפעה משמעותית על עיצוב עתיד מדינת ישראל והעם היהודי ולהטביע טביעת אצבע יהודית וישראלית על עתיד העולם. הוא פועל להנעה של שינויים במרקם הערכים, סדרי העדיפויות ותבניות ההתנהלות של אלו בעמדות מנהיגות, סמכות והשפעה.

מכון ראות



 
 
Bookmark and Share