Telecom News - NetApp - לגדול ולהתרחב תוך כדי תנועה

NetApp - לגדול ולהתרחב תוך כדי תנועה

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> NetApp - לגדול ולהתרחב תוך כדי תנועה
NetApp - לגדול ולהתרחב תוך כדי תנועה
מאת: חיים חביב, 27.6.14, 00:55ירון וטשר

תמונת השוק המקומי על רקע ההכרזות החדשות של החברה. ראיון בלעדי עם ירון וטשר, מנהל הערוצים בשלוחה הישראלית.

חברת NetApp פועלת מזה כ-13 שנה בעולם האחסון (Storage), בשוק המתאפיין ברמת תחרותיות גבוהה. החברה מציעה למגזר העסקי פורטפוליו עשיר של פתרונות אחסון מתקדמים (לרבות בטכנולוגיית Flash), שמשתלבים במגמות הווירטואליזציה והענן המאפיינות כיום את עולם ה-IT ומאתגרות ארגונים ועסקים בניהול ובאבטחת המידע האלקטרוני שלהם - נכסי ה-IP .

רק לפני ימים אחדים הכריזה חברת NetApp על השקת והרחבת קו המוצרים (ר' כאן) . עפ"י נתונים, שפרסמה החברה: השיפור במהירות התגובה עשוי להגיע לכדי 90%, השיפור בתפוקה (throughput) עד 80%, שיפור עלות-תועלת האחסון ($/TB) עד כ-46% עם אפשור טכנולוגיית SATA, חסכון בשטח ובאנרגיה עד 60%. החברה מבטיחה פישוט בניהול מערך ה-IT בארגון והוזלת עלות תפעולו.

לרגל ההכרזה קיימנו ראיון עם ינון וטשר (בתמונה), מנהל הערוצים בשלוחה הישראלית של NetApp. ינון גאה מאד בפעילות השלוחה המקומית, ומדגיש, שהיא פועלת מאז שנת 1999 ומעסיקה כ-60 עובדים, שמתמקדים במכירות, בתמיכה וקבוצה קטנה של 'שירותי מומחה' (העוסקת בעיקר בפרויקטים של הטמעה).

המשרד הישראלי פועל בשיתוף פעולה הדוק עם שותפים ואינטגרטורים מוכרים בשוק, בין היתר: אמת מחשוב, אנקור, בינת, הראל, טלדור, 012 ואחרים. ברשימת לקוחות הקצה של החברה בישראל לקוחות ממגוון מגזרים, גדולים מאד לצד קטנים ובינוניים (SMB). אלה מבצעים את עיקר הפעילות מול הלקוחות בישראל. ככל הידוע, בין הלקוחות הגדולים של החברה בישראל: סלקום, פרטנר - ענף הטלקום, לאומי כארד - ענף כרטיסי אשראי, הפניקס - ביטוח, בנק הפועלים - בנקאות, קוקה קולה, נייס, ורינט - תעשיה, מערכת הביטחון (וצה"ל, שהטיפול מולו מנוהל ישירות בקבוצה). מקצת הלקוחות הגדולים מפעילים גם מערכות של מתחרים.

לפי נתונים, שחשפה לאחרונה NetApp העולמית בכנס השותפים האזורי השנתי בבודפשט (כאן) - NetApp EMEA Partner & Pathways Summit - תרומה משמעותית להכנסותיה מקורן בפעילות שווקי  EMEA. אגב, לפי נתוני IDC, מחזיקה החברה בנתח שוק עולמי העולה על כ-17%, מקום שלישי או רביעי. לפי הערכה, ובהתחשב בעובדה, שהשוק במקצת מדינות אגן הים התיכון (יוון, ספרד) ומזרח אירופה די 'מדשדש' ואף שרוי במיתון, ניתן להניח, שתרומת השוק הישראלי לשורה התחתונה של NetApp אינה מבוטלת ושיעורה גבוה יחסית מהממוצע העולמי.

שאלה: מה מייחד את  NetApp בשוק הישראלי?
ינון: "ייחודנו בכך, שהחברה מתמקדת בלעדית בתחום פתרונות האחסון. זו מומחיותה ומרכז עיסוקה. מקור עוצמתנו בפתרונות החכמים והגמישים שמעמידה לרשותנו NetApp. מערכי האחסון המורחב שלנו, לרבות בסדרת ה-FAS החדשה, מטמיעים ומשלבים בין טכנולוגיות חדשניות ועדכניות ביותר בתחום ה-Flash, הרשת והמעבדים לבין יכולות מערכת ההפעלה המובילה שלנו בעולם האחסון, ה-Data ONTAP.

אנו מציעים ללקוחותינו מערכת מתוחכמת, ורסטילית, פתוחה וגמישה מאד, שמבוססת על תפישת ארכיטקטורה אחודה, שמאפשרת ללקוח לבצע מגוון פעולות אחסון וגיבוי. ברמת האחסון אנו מאפשרים ללקוחות גמישות רבה בניהול ובשמירת נתונים, גיבוי (לדיסקים שונים, מהירים או רגילים, ולאמצעים אחרים), הרחבה, שכפול לאתר מרוחק ואף חיבור 'טבעי וחלק'  לענן, אפילו בחירה בין עננים. המוצר שלנו מאפשר לעסק לצמוח ולהתרחב בקלות ובנוחות רבה במהלך חיי המוצר, ולהתאים עצמו לכל דרישה, והכל - בלא להיקלע לתהליך הצטיידות טראומטי לעסק, שכרוך בדרך כלל גם בהשבתת פעילות".

שאלה: האם תוכל להרחיב בנושא?
ינון: חברת NetApp בעיצומה של מהפכה. שוק האחסון התנהל עד כה ברמה של 'קופסאות', כאשר ארגון או עסק הגיע למיצוי יכולות הקופסא הוא פשוט נאלץ להחליף, 'זרק' את התשתית ונקלע למהלך החלפה מורכב, יקר ורגיש של מערך האחסון שלו. לא עוד! המהפכה, שמניעה NetApp, וזה במיוחד בולט בהכרזות החדשות והמשלימות לפורטפוליו הרחב שלה, מאפשרת לארגון לצמוח ולהתרחב תוך שמירה על ההשקעה הבסיסית והידע הנצבר בארגון בטכנולוגיה. זה מאפיין חשוב מאד - המערכת גדלה עם העסק בצורה שקופה ללא השבתת פעילות הארגון".

שאלה: תן דימוי, שימחיש את הקושי והטראומה לארגון במהלך שדרוג או החלפת תשתית?
ינון: נניח, שארגון הסעות המנהל צי רכב של מיניבוסים, שיודע לשנע כמות נתונה של נוסעים, ראה ברכה בעמלו, התנועה גדלה וכמות הנוסעים צמחה. אנו מציעים לו תוך כדי תנועה לעבור למערך היסעים המבוסס על אוטובוסים, בלי להשבית את השירות (down time), בלא לאבד לקוחות ואפילו תוך ויסות הנוסעים בין קווי ההיסעים במהלך הפעילות השוטפת. חשוב על דוגמא של מערכת המתרחבת תוך תנועה ומוסיפה עוד קטר או קרונות. תזכור, בכל ארגון המהלך של החלפת תשתיות הוא מהלך טראומטי ויקר מאד, שמעיק על תפעול עסקיו וניהול משאביו של העסק. אנו מונעים טראומה זו מהארגון במהלך מחזור חיי המוצר, מאפשרים לעסק להתרחב תוך תנועה ולשמר את ההשקעה".

שאלה: והנמשל?
ינון: השבתת הארגון לצורך ארגון או היערכות מחדש של מערכי האחסון והגיבוי היא מהלך מטלטל - זו טראומה של ממש לארגון, שמשבשת את ההתנהלות השוטפת שלו ולעיתים אף משביתה את פעילות הארגון לימים או לשעות. אנחנו מציעים ללקוחות שלנו ציוד ומערכת לניהול משאבי האחסון, שמאפשרת לבצע עדכונים, שדרוגים והרחבות במהלך חיי המוצר. בנוחות וביעילות מרבית.

שאלה: מאפיין ישראלי לסיכום?
ינון: "חברות ישראליות הן בדרך כלל מה שמכונה מאמצות ראשונות (early adaptor) של טכנולוגיות ותפישות חדשניות. הפעילות הייחודית הזו, שאופיינית לישראל, מספקת לנו אפשרות להעברת משוב חשוב לפעילות החברה העולמית".
נטאפ



 
 
Bookmark and Share