Telecom News - סטארטאפ ישראלי מאפשר שמירת מידע גנטי/רפואי בטכנולוגיה של הביטקוין

סטארטאפ ישראלי מאפשר שמירת מידע גנטי/רפואי בטכנולוגיה של הביטקוין

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> סטארטאפ ישראלי מאפשר שמירת מידע גנטי/רפואי בטכנולוגיה של הביטקוין
סטארטאפ ישראלי מאפשר שמירת מידע גנטי/רפואי בטכנולוגיה של הביטקוין
מאת: מערכת Telecom News, 27.6.14, 14:45מחקר על בסיס הבלוקשיין

היכולת להגיע לסדרות גדולות של תיקים רפואיים וגנטיים בצורה אנונימית, שקיימת במטבעות הווירטואליים, משנה את כללי המשחק בתחומים של פיתוח תרופות, רפואה ממוקדת אישית וייעוץ גנטי. מדובר בטכנולוגיה של הביטקוין עבור הביג-דאטה הגנטי והרפואי.

הסטארטאפ מישראל DNA.bits הודיע על תוכניות לשמירת מידע גנטי ותיקים רפואיים בשימוש בטכנולוגיית ה-Blockchain העומדת בבסיסה של רשת הביטקוין. כלומר, המידע הגנטי ורפואי של הפרט יהפוך לחבילת מידע מוצפנת בפיקוח של הפרט.

מסתבר, שישראל היא מדינה מובילה בעולם בשימוש של טכנולוגיית ה-Blockchain של המטבעות הקריפטוגרפיים למטרות שאינן קשורות בביטקוין. ישראל מעורבת למשל בפרוטוקול ה-מאסטרקוין, ה-ZeroCash, ב-Colored Coins, ב-LaZooz, ועוד.

התפישה החדשנית של DNA.bits רוצה לפתור את הקושי של גורמים שונים להגיע למידע רחב היקף מבלי לפגוע בפרטיות. היא תאפשר נגישות מלאה למידע רפואי ובמיוחד גנטי עבור חוקרים, תוך שימוש במפתחות פרטיים כדי לשמור על פרטיות ארנק-DNA דיגיטלי ועל האנונימיות של האדם. השימוש בטכנולוגיית הביטקוין יהפוך את המידע הגנטי/רפואי ל"מטבע קריפטוגרפי" – לחבילת מידע מוצפנת בפיקוח של הפרט, שתוכל להיות מנותחת ע"י הגורמים השונים באופן אנונימי.

הסטארטאפ יתן רמת פרטיות חסרת תקדים, גישה ופיקוח על התיקים הרפואיים של האנשים ועל המידע הגנטי שלהם ובאותה עת יהפוך את המידע הגנטי של הגזע האנושי זמין לכולם.

לבתי החולים תהיה אפשרות לתמחר את הנתונים, לאפשר פעולות ריפוי טובות יותר ולחברות התרופות תהיה אפשרות ליצור תרופות יעילות יותר ע"ס זמינות המידע.

המידע של החולה יהיה נתון על "שרשרת צדדית" וכאשר יהיה צורך לטרנזקציה כספית הוא יעבור ל-blockchain העיקרי (כמו של הביטקוין).

DNA.bits תוכל להפיק רווחים במתן רישיונות לשימוש בפלטפורמה לאחסון הנתונים, לקבל אחוזים מחוזים שיתבצעו על הפלטפורמה ומקשרים בין מחזיקי המידע הרפואי, מחזיקי המידע הגנטי, ארגוני הבריאות והלקוחות. הלקוחות הפוטנציאליים של הפיתוח הם מחזיקי תיקים רפואיים, חוקים, חברות גנטיקה, חברו תרופות, מוסדות אקדמיים ומחלקות בריאות ציבור ממשלתיות.

תעשיית התרופות "רעבה" למידע גנטי ורפואי בקנה מידה גדול והמערכת של DNA.bits תוכל להזרים מידע כזה בדרך המונעת פגיעה בפרטיות של האנשים. לחולים אין כל סיבה לבטוח במרפאות, בתי חולים, חברות ביטוח, חברות תרופות לגבי המידע הפרטי שלהם. היופי בטכנולוגיה של ה-Blockchain טמון באפשרות לבניית מערכות בהן אין צורך שאנשים יתנו אמון ביחידים או במוסדות כלשהם.
 

DNA.Bits

 
 



 
 
Bookmark and Share