Telecom News - הושק מסוק ראשון בעולם לצילום שפיתוחו התבסס על מדפסות תלת-מימד

הושק מסוק ראשון בעולם לצילום שפיתוחו התבסס על מדפסות תלת-מימד

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> הושק מסוק ראשון בעולם לצילום שפיתוחו התבסס על מדפסות תלת-מימד
הושק מסוק ראשון בעולם לצילום שפיתוחו התבסס על מדפסות תלת-מימד
מאת: מערכת Telecom News, 29.6.14, 13:21 המסוק של סטרטסיס 
 
סטרטסיס, יצרנית גלובלית של מדפסות 3D ופתרונות לבניית אב טיפוס וייצור, הודיעה היום על השקת מסוק ה-AirDog של Helico, שתכנונו וייצורו התבססו על מדפסות התלת מימד מתוצרתה.
 
המסוק החדשני, שפועל בעזרת 4 רוטורים, מיועד לצילום פעילויות ספורט אתגרי תחת כיפת השמיים. ה-AirDog נשלט באמצעות התקן עקיבה, שמתלבש על הזרוע כמו שעון, ובו התאמה למצלמת ספורט GoPro סטנדרטית.
 
המסוק מאפשר למשתמשים לצלם את עצמם בסטילס ובווידאו ממעוף הציפור, ולתעד רגעים מרגשים בהתאם להגדרות מרחק, מהירות וגובה הנקבעים ע"י משתמש ה-AirDog. Helico מכוונת את המוצר החדש לשוק ספורט האקסטרים וצופה, שה-AirDog יעניין במיוחד חובבים בתחום אופני BMX פריסטייל, אופנועי שטח, וסקייטבורד, כמו גם חובבי הספורט הימי כמו גלישת גלים, גלישת עפיפונים או סקי מים.
 
אדגרס רוזנטלס, מנכ"ל וממייסדי החברה הלטבית Helico Aerospace Industries: "ה-AirDog אינו רק צוות צילום וידאו אווירי ואישי במחיר נוח, הוא אף הולך צעד אחד קדימה ומאפשר צילום מסעיר ממרחקים ומזוויות, שעד כה היו מחוץ להישג ידם של רבים".
 
במקור, התקשרה החברה עם ספק בסין לייצור חלקי המסוק באמצעות תבניות סיליקון. אלא שזמן האספקה לאב הטיפוס ארך כשבועיים, והדגמים שנבנו לא הצליחו להמריא בשל משקלם הרב. עקב כך, החליטה החברה לבדוק את האפשרות של הדפסה תלת-ממדית בעזרת סטרטסיס.
 
רוזנטלס: "להדפסה תלת-ממדית יתרונות רבים על-פני השיטה בה בחרנו בתחילה. מעל הכל, זמן האספקה קצר בהרבה, ואם צריך לעשות שינויים של הרגע האחרון בעיצוב אפשר לעשות זאת בתוך כמה שעות, בקלות ובמחיר סביר. שינויים כאלה היו בלתי-אפשריים קודם לכן, כיוון שהצריכו תהליך ייצור ארוך ותבניות חדשות ויקרות. קשה לי לדמיין איך אפשר היה להגיע לשלב הנוכחי ללא טכנולוגיית ההדפסה התלת-ממדית של סטרטסיס. עבורנו ועבור חברות סטארטאפ אחרות, ההדפסה התלת ממדית לא רק משנה את חוקי המשחק, אלא מאפשרת את המשחק עצמו".
 
ה-AirDog לא היה ממריא ללא תרומתה החיונית של ההדפסה התלת-ממדית בשלב בניית אב הטיפוס. צוות הפיתוח של Helico נעזר בשותפה הלטבית של סטרטסיס, Baltic3D, ובמפיץ הפולני Bibus Menos לייצור החלקים למסוק, על מנת להפעילו בסביבה אמיתית. בניית המסוק התבצעה תוך שימוש בטכנולוגיית FDM לייצור חלקיו, ובטכנולוגיית PolyJet 3D לייצור התקן העקיבה Air Leash, שמאפשרת הדפסה באמצעות מספר חומרים במקביל. המדפסת הדפיסה בהרצה אחת את ההתקן המשלב חומרים קשיחים (עבור חלקים כמו גוף ההתקן) וחומרים רכים דמויי גומי (עבור הכפתורים ללוח המקשים).

אב הטיפוס הסופי של המסוק הודפס במדפסת תלת-ממד באמצעות חומר ההדפסה ULTEM מבית סטרטסיס המבוסס על FDM. חומר זה נבחר כיוון שהוא חזק ועמיד ומאפשר הדפסת חלקים דקים וקלים יותר, על מנת שהמסוק יוכל לעוף ולתמרן באוויר.
 
רוזנטלס: "התרשמנו במיוחד מהאופן בו יכולנו למתוח את היכולות של ULTEM. היציבות התפקודית של החומר מאפשרת להדפיס דפנות דקות מאד, ובכך להפחית מאד את המשקל הכולל של AirDog".
 
אנדי מידלטון, סמנכ"ל בכיר בסטרטסיס ומנכ"ל אזור אירופה, המזה"ת ואפריקה: "ה-AirDog הוא הדוגמה המושלמת לדרך בה הדפסה תלת-ממדית מאפשרת לממציאים להפוך את הרעיון שלהם לחלקים פיזיים פעילים במהירות וביעילות. במקרה הנוכחי, 2 טכנולוגיות הליבה שלנו היו חיוניות לפיתוח המסוק והתקן העקיבה. להוציא את טכנולוגיית החיישנים המתקדמת של המסוק, 2 הרכיבים הללו יוצרו באמצעות מדפסת תלת-ממדית בלבד".
 
Helico תתחיל בשיווק מסחרי של ה-AirDog בסוף אוקטובר 2014.
 
לסרטון על המסוק החדש לחצו כאן או ראו בתחתית הכתבה.
 
ספורט אתגרי
ספורט אתגרי



 
 
Bookmark and Share