Telecom News - שער הביטקוין קפץ תוך דקות-האם עקב מידע פנימי ממכרז הביטקוין בארה"ב?

שער הביטקוין קפץ תוך דקות-האם עקב מידע פנימי ממכרז הביטקוין בארה"ב?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> שער הביטקוין קפץ תוך דקות-האם עקב מידע פנימי ממכרז הביטקוין בארה"ב?
שער הביטקוין קפץ תוך דקות-האם עקב מידע פנימי ממכרז הביטקוין בארה"ב?
מאת: מערכת Telecom News, 30.6.14, 12:40

4 סיבות לקפיצה המהירה של הביטקוין בבוקר 30.6.14 לפני פרסום (אם בכלל) של תוצאות המכרז של ממשלת ארה"ב של 30,000 ביטקוין של אתר הסמים SilkRoad.

עדכונים בתחתית הכתבה.

לפני זמן קצר החל מחיר הביטקוין לעלות מעלה בחדות מ-584 דולרים ל-613 דולרים (ראו תרשים) ומיד אח"כ ל-635 דולרים. זו קפיצה של 50 דולרים תוך דקות.
 
bitcoin price on the move
 
 

מאחר שלא פורסם כל מידע, ההסבר ההגיוני היחיד המשפיע על ערכו של הביטקוין הוא מכרז המכירה הפומבי של ממשלת ארה"ב של כ-30,000 ביטקוין של האתר לממכר סמים SlikRoad, (עליו דיווחנו – כאן), שעד רגע זה גרם דווקא לירידות בערכו.

התנועה האחרונה הזו בערכו יכולה להיות ספקולציה של אנשים בעלי מטבעות רגילים. אך יש כמה תרחישים אפשריים, שיכולים להיות בשעות הקרובות עד שתוצאות המכירה תיוודענה בציבור (אם בכלל).

א. יש המהמרים, שמחיר הביטקוין יהיה גבוה ממה שמאמינים מרבית הסוחרים בביטקוין והם קונים אותו עכשיו. מרבית האנשים סבורים, שמחיר הביטקוין במכרז ינוע בין 500 ל-550 דולרים. אם הערך יהיה גבוה יותר, זה יבנה אמון בביטקוין ומחירו עשוי לזנק מעל 650 דולרים.

ב. מישהו יודע משהו: לאחד או כמה מהמשתתפים במכרז יש מספיק מידע כדי לשחק בשוק לפני פרסום התוצאות. מאחר שמדובר "רק" ב-30,000 ביטקוין, משתתפים במכרז עם מספיק מזומנים יכולים להציע מחיר גבוה, כי הם בטוחים, שהמחיר יהיה כזה או גבוה יותר, ובכך הם מובילים למחיר הגבוה בעת כתיבת שורות אלו.

ג. גורם/גורמים עשירים מנסה/מנסים להוביל את השוק להאמין, שהוא/הם יודעים מה קרה עם מחיר הביטקוין במכרז ומה יהיה מחירו. מאחר שגורם/גורמים אלה קנו 1,000 ביטקוין בפחות מכמה דקות, הם גרמו גם לאחרים לעשות כך. יש סיבה להאמין, שהוא/הם רוצים לדחוף את המחיר כלפי מעלה. הוא/הם יכולים לראות את העלייה במחיר וגם לבצע מכירה גדולת היקף לפני פרסום התוצאות. כלומר, מה שקורה כאן זו מניפולציה טהורה.

ד. סוחרים בביטקוין מאמינים, שתוצאות המכרז תהיינה חיוביות למחיר הביטקוין ומאמינים, שהוא יעלה מאד כאשר תפורסמנה התוצאות.

אולם, יתכן שהתוצאות כלל לא תפורסמנה והמחיר לא יהיה ידוע. זאת מאחר שמארגני המכרז אמורים להתקשר למשתתפים בו באופן ישיר בלבד.

קהילת הביטקוין תוכל לקבל את התוצאות רק מהזוכים עצמם, אך אין כל ביטחון, שהמידע שהם ימסרו יהיה נכון. יכול להיות שגם כאן תהיה מניפולציה.
 
הכתבה מבוססת על דיווח מאתר cryptocoinsnews.
 
עדכון 21:45: עדיין אין פרסום תוצאות אולם ממשלת ארה"ב פרסמה, שבמכרז השתתפו 45 אנשים/גופים, ששלמו 200,000 דולרים כ"א והוגשו 63 הצעות במשך 12 שעות המכרז.

עדכון 1.7.14, 00:30: בינתיים הודו Barry Silbert מ-SecondMarket ו-Alex Waters מחברת CoinApex, שהם הפסידו במכרז. האחרון הודה, שהצעתו הייתה נמוכה ממחיר השוק (403 דולרים). שער הביטקוין עלה אתמול ל-647 דולרים ב-Bitstamp קפיצה של 8% ביום.

עדכון 01:45: גם Dan Morehead מ-Pantera Capital הודה, שנכשל עקב הצעה נמוכה ממחיר השוק, ושהיא הייתה נמוכה מ-634 דולרים:

The point is when this auction was announced, bitcoin was trading at $634 and the general view was that the supply would take the price down, Morehead said
But ultimately, the supply increased the demand for bitcoins and now the price was higher than when the auction was announced
 
עדכון 16:04: גם Charles Allen מנכ"ל Bitcoin Shop הודיע שהחברה לא זכתה במכרז. הסכום של 200,000 דולרים יוחזר לה ב-7.7.14.

 
.US MARSHAL
 
 
 



 
 
Bookmark and Share