Telecom News - משרד התקשורת פרסם היום מכרז להפעלת רשתות הדור הרביעי בסלולר

משרד התקשורת פרסם היום מכרז להפעלת רשתות הדור הרביעי בסלולר

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> משרד התקשורת פרסם היום מכרז להפעלת רשתות הדור הרביעי בסלולר
משרד התקשורת פרסם היום מכרז להפעלת רשתות הדור הרביעי בסלולר
מאת: מערכת Telecom News, 2.7.14, 21:00מכרז

המהירות הממוצעת בקצב העלאת הקבצים והורדתם תגדל בין פי 3 עד לפי 5 מהקצב היום. תידרש פריסה זהה של הרשת בפריפריה ובמרכז הארץ. נקבע מנגנון לעידוד התחרות: מפעיל חדש או קטן, יוכל לקבל הנחה של עד 50% במחיר הזכיה: עבור כל גיוס של כ- 80 אלף לקוחות יופחתו לו 10% ממחיר הזכיה.

היום פרסם משרד התקשורת מכרז לאספקת שירותים בדור הרביעי, תדרים אלה יאפשרו למפעילי הסלולר לספק לצרכן שירותים בקצב מהיר יותר, ויאפשרו לו ליהנות משימושים באפליקציות מתקדמות בתחומים כגון בריאות, חינוך, שידורי וידאו ברמה גבוהה ועוד.

בהמשך למדיניות, שהופצה ביום 15.5.14, משרד התקשורת מבקש לעודד אספקת שירותים מתקדמים לציבור, במקביל לשמירה על רמת תחרותיות גבוהה בשוק. התדרים הרלבנטיים לדור הרביעי הינם משאב מוגבל ולא תתאפשרנה 5 תשתיות רדיו בדור הרביעי בשוק. על כן, המשרד יאפשר שיתוף תשתיות במתכונת של שיתוף תדרים, וקבע עקרונות אשר תכליתם להבטיח תמריץ תחרותי לכל מפעילי הסלולר על גבי תשתיות הרדיו שיוקמו.

תובטח קיומן של 3 רשתות סלולריות לפחות בשוק, כשלכל אחת רוחב פס המאפשר מתן שירותי דור רביעי. לצד זאת, שמירה על קיומו של גורם תחרותי, והבטחה של אפשרות שיתוף תשתיות ביחס לכל הגורמים הזוכים במכרז.

מחיר המינימום לכל רצועת תדרים בת 5 מה"ץ יעמוד על 10 מיליון ₪. המכרז יזכה את המרבה במחיר ברצועות התדרים המבוקשות על ידו. עלות ההשתתפות במכרז היא 25 אלף ₪, כאשר ערבות לקיום תנאי המכרז תעמוד על 10 מיליון ₪.

כל גורם יוכל לגשת למכרז ככל שעמד בתנאי הסף, תוך הצגת הון עצמי בסך של 100 מיליון ₪. תנאי הסף ההנדסיים מחייבים בעלות וניהול של ליבת רשת. כמו כן, תידרש הגשת תוכנית עסקית.

הזוכה יצטרך להתחיל לספק שירותי דור רביעי, באמצעות התדרים שיוקצו לו וזאת תוך תקופה של שנה. ככל שלא יעשה כן, התדרים יוחזרו למדינה ללא החזר כספי.

מנגנון לעידוד הגנת מפעיל קטן (חדש או קיים):

מפעיל חדש או קטן, יוכל להמיר עד 50% מסכום הזכייה בתדרים, בהתחייבות להגדלת נתח השוק שלו בעד 5% (1% נתח שוק = 10% הנחה).
מפעיל שלאחר הזכייה במכרז תהיה לו הקצאה של 20 מה"צ בתחום ה- 1800 מה"צ - לא יוכל לשתף רשת בעת הזאת.
ייקבע רף מקסימלי של 25 מה"צ בתחום ה- 1800 מה"צ לרשת משותפת. תהיה אפשרות למפעיל להחזיר למדינה, לכל הפחות רצועה של 5 מה"צ ובכפולות של 5 מה"צ, בתחום ה- 1800 מה"צ, ללא החזר כספי (על מנת לאפשר לו לשתף פעולה עם מפעיל אחר).
המשרד קבע כי השקעות ברשת המשותפת בדור הרביעי, עשויות להיחשב כחלופה למימוש התחייבויות המפעילים אשר זכו במכרז שערך המשרד בשנת 2011. על מנת שיחשבו חליפיות - על המפעילים לזכות בתדרים המתאימים לדור הרביעי ולהשקיע בהיקף שווה ערך בדור הרביעי להשקעות להן התחייב בדורות קודמים.

להלן תנאי הכיסוי ואיכות השירות בדור הרביעי:

בתום שלב א' (18 חודשים) - כיסוי של 30% דרישות מינימום.
בתום שלב ב' (36 חודשים) - כיסוי של 65% דרישות מינימום.
בתום שלב ג' (48 חודשים) - כיסוי של 100% דרישות מינימום.
החל מהשנה השנייה – יחס פריסה של 1:1 בין מרכז לפריפריה.
כמו כן, נדרש כיסוי מלא בכבישי הארץ ובנתיבי רכבת.

לוחות זמנים:

המועד האחרון להגשת השגות או בקשה להבהרות: 23.7.2014.
המועד האחרון לפרסום תשובותיה של ועדת המכרזים להשגות או לבקשות ההבהרה: 7.9.2014.
המועד האחרון להרשמה למכרז: 14.9.2014.
המועד האחרון להגשת ההצעה הבסיסית: 28.9.2014, בשעה 14:00.
המועד המוקדם ביותר לפקיעת הערבות: 28.9.2016.

השר ארדן: "שירותי הדור הרביעי יאפשרו אספקת שירותים ויישומים מתקדמים בקצבי גלישה גבוהים, הרשת החדשה תצעיד את ישראל קדימה תוך אספקת שירותים חדשניים! אני שמח שהצלחנו לקדם את המכרז באופן שמאפשר לשמור על רמת התחרות הגבוהה ולצד זאת לקדם את התשתית רחבת הפס".

ההודעה המקורית מאתר משרד התקשורת מצויה - כאן.

חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר: "אני מברך את שר התקשורת, גלעד ארדן, והנהלת משרד התקשורת, על פרסום כללי המכרז להרחבת רישיון חברות הסלולר, למתן שירותי דור רביעי, שיאפשרו לציבור בישראל ליהנות מדור חדש של הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. פרטנר ערוכה ומוכנה להשקת רשת הדור הרביעי  בישראל. כעת, החברה ממתינה לאישור משרד התקשורת להשקת רשת הדור הרביעי על תדריה הקיימים, כמו גם להקצאת תדרים נוספת, זאת בכדי לממש את מלוא פוטנציאל הטכנולוגיה החדישה".
מכרז



 
 
Bookmark and Share