Telecom News - ראשי איגוד האינטרנט הישראלי לא משלמים שנים עבור הדומיינים שברשותם

ראשי איגוד האינטרנט הישראלי לא משלמים שנים עבור הדומיינים שברשותם

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> ראשי איגוד האינטרנט הישראלי לא משלמים שנים עבור הדומיינים שברשותם
שערורייה מדהימה ומקוממת: ראשי איגוד האינטרנט הישראלי ועוד פעילים ותיקים רבים (סה"כ כ-9 אלף איש) לא משלמים מזה שנים עבור הדומיינים שברשותם. נשיא האיגוד מתחמק מטיפול מיידי בנושא. 
מאת: אבי וייס, 7.7.14, 23:00איגוד האינטרנט הישראלי

לביא שיפמן, בלוגר ותיק באינטרנט הישראלי (NetCHIEF) וכיום גם חבר ועד איגוד האינטרנט הישראלי חשף באומץ לב בבלוג שלו (כאן), את אחד הסודות השמורים ביותר של הארגון הציבורי השערורייתי הישראלי (איגוד האינטרנט הישראלי, שלאחרונה עבר הפיכת "חצר פנימית", במהלך, שבו השתלטו עליו העובדים שהדיחו את המנכ"ל, עובדים שחיים על כספי הציבור, במטרה אחת ברורה: להסתיר את השערוריות הרבות הקיימות בארגון, כפי שחשפנו לא אחת, למשל כאן, כאן,  כאן וכאן).

לביא שיפמן חשף את הסיפור המדהים אודות (אי) התשלום עבור שמות מתחם (דומיינים בישראל). מתברר שמאות אלפי בעלי הדומיינים בישראל (קרוב ל-300 אלף איש. גילוי נאות: לכותב שורות אלו יש דומיינים ישראלים המשולמים על ידו מידי שנה לאיגוד), אותם מאות אלפים משלמים מכיסם מידי שנה מחיר מופקע עבור הדומיינים הללו, בין היתר בגלל שהם מסבסדים בתשלומים אלה את ראשי איגוד האינטרנט הישראלי וכל שאר ותיקי הארגון, שלא משלמים בכלל עבור הדומיינים הללו, במשך שנים (כ-15 שנה).

מדובר בסכום המצטבר לפי החישוב של לביא פישמן בלמעלה מ-5 מיליון ש"ח, של סבסוד כל "המקרובים לצלחת" של האיגוד וותיקי האיגוד (כולל חלק מראשי האיגוד דהיום), שאינם משלמים עבור הדומיינים. אין ספק, שתביעה ייצוגית מתבקשת כאן, מלבד חקירה דחופה מצד רשם העמותות, שהיה אמור לפרק מזמן את הארגון הכושל הזה.

הדבר הכי מקומם בכל הסיפור הזה הוא, מה עשה ד''ר אלון הסגל – נשיא איגוד האינטרנט, עם החשיפה ברגע שהובאה בפניו. את תגובתו נביא בהמשך. הוא פשוט "מרח את כולם" ודחה את ההחלטה לתקן את העוול הזה למועד בלתי ברור, שתלוי בכל מיני ועדות מסתוריות, שהוא יצר במו פיו, שאמורות כביכול לטפל בנושא. דהיינו: נשיא איגוד האינטרנט הישראלי נושא כרגע באחריות אישית לשערורייה המדהימה הזו.

אין ספק, שאי הטיפול בבעיית אי התשלום של כמות כה גדולה של חברים באיגוד, על הדומיינים שברשותם, כל כך הרבה שנים, אחרי שכבר הונחה חוות דעת משפטית בפני האיגוד ב-2006, שאין כל מניעה חוקית לגבות את חובות העבר, זה דבר פשוט מדהים ומקומם כל אדם החרד לטוהר המידות בגופים הציבוריים בישראל.

אי הגבייה של האגרה שנתית של אחזקת הדומיינים מכל כך הרבה אנשים, בלי לעשות עם זה דבר, היא אינה רק מעשה בלתי חוקי לפי חוקי המדינה, מהלך זה סותר גם סעיפים רבים בחוק העמותות וסותר סעיפים רבים בתקנון איגוד האינטרנט הישראלי עצמו.

נשיא איגוד האינטרנט הישראלי, ד"ר אלון סגל, שקיבל בעקבות החשיפה פניות רבות וסוערות מחברי הנהלה כמו גם מפעילים רבים בארגון, השיב לכולם תשובה, שקשה להעלות על הדעת. אני מביא כאן את תשובתו בלי לשנות מילה, כדי להראות, שאין באיגוד האינטרנט הישראלי "שום תחתית בחבית", בתהום אליה האיגוד הזה הידרדר.

תגובת נשיא איגוד האינטרנט לפונים:
"
לא מצליח להבין. [את התלונות]. 
הרי דינה [מי שמטפלת בדומיינים באיגוד] הודיעה, שהיא עוסקת בזה ומגבשת תוכנית.
ועדת תשתיות בראשות מני הודיעו שהם מחכים לחוות דעת משפטית.
חברי הועד לא קיבלו הצעת החלוה [הטעות במקור, כנראה הכוונה למילה "החלטה"] בנידון אלא עד שנקבל את כל החומר מסודר.
לא עבר חומר כלל.
איך בכלל אפשר להעלות נושא זה לישיבת יולי (של ההנהלה)?
ד''ר אלון הסגל
נשיא איגוד האינטרנט".
 
הצילו!!



 
 
Bookmark and Share