Telecom News - מכללת אפקה ומערכת הביטחון בשת"פ לפיתוח טכנולוגיות עיבוד דיבור

מכללת אפקה ומערכת הביטחון בשת"פ לפיתוח טכנולוגיות עיבוד דיבור

דף הבית >> שת"פים הסכמים נציגויות >> מכללת אפקה ומערכת הביטחון בשת"פ לפיתוח טכנולוגיות עיבוד דיבור
מכללת אפקה ומערכת הביטחון בשת"פ לפיתוח טכנולוגיות עיבוד דיבור
מאת: מערכת Telecom News, 8.7.14, 14:40עמי מויאל
 
במסגרת הכנס הבינ"ל השנתי לעיבוד דיבור (7-8 ביולי) אותו מקיים המרכז לעיבוד שפה במכללת אפקה להנדסה הציג הבוקר (ג') אל"מ יניב רותם, רמ"ח מערכות במפא"ת, את חזון מערכת הביטחון לשנים הקרובות בתחום פיתוח טכנולוגיות מבוססות עיבוד וזיהוי דיבור.
 
אל"מ רותם הכריז בכנס על שיתוף פעולה רב שנתי של מפא"ת עם המרכז לעיבוד שפה במכללת אפקה בראשות פרופ' עמי מויאל, (בתמונה), במסגרתו יערוך המרכז בשנים הקרובות מחקרים ופרויקטים בתחום עיבוד הדיבור עבור מפא"ת. הפרויקטים הצפויים יעסקו בטכנולוגיות שונות לעיבוד דיבור, בהן: זיהוי דיבור, איתור מילות מפתח, זיהוי דובר ותקשורת אדם-מכונה.
 
בשנים האחרונות התרחב מאד שימוש גופי ביטחון בעולם המערבי בטכנולוגיות זיהוי דיבור לצרכים מודיעיניים וביטחוניים. לדברי רותם: "אנו רוצים בשנים הקרובות של שיתוף הפעולה להגיע לרמה גבוהה של התמודדות עם זיהוי דיבור וזיהוי דובר, מסיבות מובנות".
 
בדבריו התייחס אל"מ רותם לאתגרים העומדים כיום בפני מפא"ת בפיתוח טכנולוגיות עיבוד וזיהוי דיבור: "כיום אנו אוספים מידע רב, שאנחנו צריכים לשלוט בו. אנו עובדים על איך להפוך את הביג דאטה לידע, שאפשר להשתמש בו. מובן, שכדי להתכונן לאיומים מולנו אנו צריכים להיערך כמה שאפשר ולנסות לדעת מה מתכננים נגדנו.
 
כיום המצב הוא, שבישראל מתמודדים עם שפה קשה ולא עם אנגלית טהורה ונקיה. אנחנו צריכים אלפי אנשים, שיישבו על כל כמויות המידע העצומות ועדיין אנו יודעים, שיש ידע, שאנו מאבדים מתוך בסיס הנתונים שלנו".
 
אל"מ רותם הציג גם גרף, שהדגים, שבשפה הערבית ובשפה המנדרינית יש שגיאות רבות יותר בזיהוי הדיבור לעומת השפה האנגלית: "רוב המערכות, שאנו עובדים איתן, מבוססות השפה האנגלית ואנו רוצים להגיע למצב בו נתמודד דווקא עם השפה, שאנו צריכים. אנו רוצים להגיע בשנים הקרובות למצב בו נדע גם לזהות רגשות ולהצביע האם הדובר נמצא במקום סגור או פתוח. במצב כיום, לא פעם אנו מתמודדים גם עם הפרעות ורעשים, שהופכים את זיהוי ועיבוד הדיבור לאתגר גדול עוד יותר. הכלים העומדים לרשותנו כיום אינם מספיקים למטרות שלנו. בין היתר, אלה מבוססי כוח אדם, משאב מוגבל מטבעו".
 
בהתייחס לשת"פ הצפוי עם המכללה, אמר: ""אנו עדים לצורך הולך וגדל בטכנולוגיות השונות לעיבוד דיבור בקשת רחבה של יישומים. אנו שמחים כי מצאנו במכללת אפקה להנדסה שותף לפרויקטים שונים בהם המרכז יבצע פעילות מו"פ בתחומים השונים של עיבוד דיבור. מודל העבודה, שגיבשנו, הוא ייחודי תוך שימת דגש על ראייה אסטרטגית ויעדים רב-שנתיים. זהו בהחלט מודל מוצלח לשיתוף פעולה בין מפא"ת לאקדמיה".
 
פרופ' עמי מויאל, ראש המרכז לעיבוד שפה במכללת אפקה: "אנו גאים על בחירת מפא"ת במרכז לעיבוד שפה כמרכז ידע בתחום עיבוד דיבור. התוכנית הרב שנתית מעידה על האמון של מפא"ת בפעילות המחקר והפיתוח המתקיימת במכללת אפקה והוכחה לכך, שיש בהחלט מקום למרכזי ידע, שיעסקו במו"פ יישומי באקדמיה".   
 
בכנס משתתפים מומחים בכירים בעולם העוסקים בתחומים שונים של עיבוד דיבור: זיהוי דיבור, זיהוי דובר, אימות דובר ועוד. ברשימת המומחים: ג'יי ווילפון, מנהל תחום עיבוד שפה ב-AT&T, פרופ' גו'ן בונסטרה סגן נשיא אוניברסיטת אביניון בצרפת, פרופ' הרמן ניי מאוניברסיטת אאכן בגרמניה, פרופ' ריצ'רד סטרן מאוניברסיטת קרנגי מלון שבפנסילבניה, ארה"ב. בהמשך תיערך בשידור חי הרצאה של העתידן ריי קורצווייל המשמש כמנהל הפיתוח של חברת גוגל ואחראי על הפעילות בתחום עיבוד שפה ואינטליגנציה מלאכותית, בנושא: עתיד השפה בעידן של התפתחות מואצת של טכנולוגיות שונות.
מכללת אפקה



 
 
Bookmark and Share