Telecom News - אושרו 8 סטארטאפים למחזור הראשון של מאיץ יבמ

אושרו 8 סטארטאפים למחזור הראשון של מאיץ יבמ

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> אושרו 8 סטארטאפים למחזור הראשון של מאיץ יבמ
אושרו 8 סטארטאפים למחזור הראשון של מאיץ יבמ
מאת: חיים חביב, 8.6.14, 23:20ריק קפלן

יבמ השיקה הערב במעמד חגיגי ובנוכחות מנכ"ל יבמ ישראל ובכירים מהארץ ומחו"ל את המחזור הראשון של Alpha Zone - תכנית האצה ייחודית, שמציעה לקבוצה נבחרת של סטארטאפים ישראלים בשלבי הפעילות המוקדמים שלהם, סיוע וליווי מקצועי ללא תשלום לתקופה של 6 חודשים.

למיזם, שהוכרז רק לאחרונה במשותף עם ZionTech Blue Initiatives, בבעלות איש העסקים והמשקיע הסדרתי נתן לוא (Low), נבחרו בהליך סינון קפדני 8 חברות הזנק ישראליות, שתקבלנה לשימושן מרחב משרדים אלגנטי ומצויד היטב במטה IBM בפתח תקוה.

למשתתפים יועמד סל מפתה של כלי מחשוב ותוכנה, שירותים עסקיים, תמיכה מקצועית והטבות נוספות. הבעלות והקניין הרוחני בפיתוחים החדשים ייוותרו בידי החברות המשתתפות בתכנית.

ברשימת החברות, שנבחרו להשתתף במחזור הראשון של התכנית, נכללות:

Optibus - מפתחת תוכנה ושירות לאופטימיזציה של מערכות תחבורה ציבורית וייעול לוחות זמנים;
SALEAD - מפתחת פלטפורמה לאוטומטיזציה של אפשרויות מכירה בין עסקים;
EGM Blue - מפתחת כלי לוויזואליזציה וניהול של רשתות הולכת חשמל;
LeanCiti - מפתחת כלים לשילוב מידע הזמין ברשתות חברתיות לצורך ייעול ניהול המערך העירוני של רשתות חשמל, מים וגז;
Vikisense – אשר חברה למיזם משותף עם חברת  VideoDeals ומציעה טכנולוגיות זיהוי פנים וקול על גבי מאגרי וידיאו, לצורך קטלוג אוטומטי של תכני וידיאו אלה ושימוש בקטלוג לאופטימיזציה של מסעות שיווקיים;
BioMedical - מפתחת טכנולוגיה חדשנית לזיהוי סרטן צוואר הרחם באמצעות ניתוח תמונה;
Emerald - מפתחת כלי ניתוח תמונה לאיתור סרטן העור;
zoomd - מפתחת טכנולוגיה לניתוח הקשרים של תוכן דף ברשת במטרה להציע אפשרויות מתאימות לפעולה הבאה.  

ריק קפלן, מנכ"ל יבמ ישראל (בתמונה למעלה), ציין בפתיחת האירוע, שהפעילות ב-Alpha Zone מהווה מרכיב חשוב בהידוק הקשר בין IBM ובין הטכנולוגיה הישראלית. בבחירת החברות המשתתפות, נתנה יבמ עדיפות לאלו הפונות בעיקר לשוק הארגוני, בדגש על יישום כלים ואמצעים מעולמות ה-Big Data, סביבת ענן, מחשוב קוגניטיבי, מובייל, רשתות חברתיות, מסחר מקוון ואינטרנט של חפצים.

ריק קפלן: "שיתוף הפעולה עם יבמ יוצר הזדמנות ייחודית ליזמים ולחברות הזנק ליהנות משילוב נדיר בין ליווי צמוד, ידע מקצועי, רשת קשרים ענפה וסל כלים טכנולוגיים, שמשפרים את סיכויי ההצלחה ומסירים רבים מהחסמים הבולמים לא פעם את דרכן של חברות צעירות".

דרור פרל, מנהל היחידה לטכנולוגיה גלובאלית ביבמ ישראל, ומוביל התכנית, ציין, שכ-100 חברות הביעו את רצונן להשתתף בתכנית: "חברות אלו נשענות על צוותים מקצועיים איכותיים, מצויות לאחר שלב  ה-Seed  ומהוות דוגמא מצוינת לאיכויות הטכנולוגיות הישראליות. כל החברות במחזור הראשון בחרו לעבוד בעולם ה-Big Data  ומחשוב ענן".

היוזמה החדשה מרחיבה את פעילות יבמ בעולם הטכנולוגיה הישראלי ומהווה ערוץ נוסף לאיתור ולטיפוח חברות צעירות, איתן מצפה יבמ להמשיך ולפתח בעתיד פתרונות מודלים עסקיים מגוונים לשוק. הפעילות העסקית רוכזה ביחידה הוותיקה לטכנולוגיות גלובליות של יבמ (GTU), בראשות דרור פרל, שאחראית לקידום ושילוב טכנולוגיות המפותחות בארץ במסגרת חבילות הפתרונות אותן מציעה יבמ ללקוחותיה ברחבי העולם.
 
IBM



 
 
Bookmark and Share