Telecom News - צריך יותר מ-14 מיליון סמארטפונים אנדרואיד כדי לכרות ביטקוין אחד ביום

צריך יותר מ-14 מיליון סמארטפונים אנדרואיד כדי לכרות ביטקוין אחד ביום

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> צריך יותר מ-14 מיליון סמארטפונים אנדרואיד כדי לכרות ביטקוין אחד ביום
צריך יותר מ-14 מיליון סמארטפונים אנדרואיד כדי לכרות ביטקוין אחד ביום
מאת: מערכת Telecom News, 10.7.14, 18:20כריית ביטקוין

כורים מתוחכמים מפעילים את התוכנה הזדונית לכרייה רק כאשר המכשירים מחוברים למטען או כאשר המסך שלהם כבוי. אולם, עד שניתן יהיה לשלב מחשב רב עוצמה בכיס, כרייה במובייל תישאר מעניינת באופן אקדמי אך חסרת ערך פיננסי משמעותי.
 
אתר Securitywatch ממקד היום על הכרייה של ביטקוין באמצעות סמארטפונים אנדרואיד ע"ס ראיון עם חוקר האבטחה Marc Rogers מחברת Lookout Mobile Security.

כריית ביטקוין דורשת כיום משאבים גדולים ומערכת כוח מחשוב עוצמתית. אך מה לגבי כרייה באמצעות סמארטפונים? ולמה התוכנות הזדוניות לכרייה בסמארטפונים מעניינות מבחינה אקדמית אך חסרות ערך פיננסי משמעותי?

חוקרים בחברת Lookout חישבו ומצאו, שבכרייה במשך 24 שעות במכשיר Samsung Galaxy S3 ניתן לכרות 0.00000007 ביטקוין (או 0.00004473 דולר). לכן, כדי לכרות ביטקוין אחד ביום יש צורך ב-14,285,714 סמארטפונים העובדים במלוא הקצב בו-זמנית.

ומה לגבי ה-Litecoin? למרות שהוא שווה הרבה פחות מהביטקוין, גם כאן הכרייה בסמארטפונים לא רווחית במיוחד: צריך 3,752 מכשירי גלקסי S3 לכרות ב-24 שעות Litecoin אחד שערכו כ-8 דולרים.

למרות "התשואה" המזערית בכריית ביטקוין בסמארטפונים, יש כורים המכוונים אל הסמארטפונים תוכנות זדוניות לכרייה. תוכנה זדונית חדשה בתחום זה צצה כל חודש. מאחוריהן עומדים "כורים" רבי תושיה ובעלי כושר המצאה. בכל תוכנה חדשה יש תכונות חדשות והכורים מנסים כל כיוון אפשרי כדי להפיק איזה שהם רווחים.

לנוכח הרווחיות המזערית בכריה בסמאטרפונים, נשאלת השאלה: למה קיימים "כורים" בתחום המובייל?

הסיבה העיקרית היא, שיש קושי באיתור התוכנה הזדונית או במעקב אחר המפעילים שלה וזה קורץ למפתחי התוכנות הזדוניות הללו. הם משתעשעים עם הטכנולוגיה כדי לראות מה ניתן לעשות איתה. בשלב הראשוני הרווחים המצטברים באיטיות בטווח הארוך הם משניים. אולם ברור, שגרסאות מאוחרות יותר כבר מכוונות לכיוון של הפקת רווחים.

הכורים במובייל מפיצים את התוכנה הזדונית ליותר ויותר קורבנות ומשאירים את הסמארטפונים הנגועים כמה שיותר זמן. כי הם לא ממהרים. לכן, במקום שהסמארטפון יעבוד עד שיעלה ממנו עשן, הכורים המתוחכמים מפעילים את התוכנה הזדונית לכרייה רק כאשר הסמארטפונים מחוברים למטען או כאשר המסך שלהם כבוי. כמובן, שהכורים ה"אדיבים" הללו כורים הרבה פחות ליום לעומת אפליקציות אגרסיביות.

כמובן, שקיימות אפליקציות לגיטימיות לכריית ביטקוין, ויש גם מפתחים המתפתים לכלול קוד כרייה באפליקציות שלהם בתקווה "לעשות קצת כסף" (אם כי בפרסומות הרווח הוא עצום בהשוואה לקוד כזה).

בכל מקרה, כריית ביטקוין בסמארטפונים תלך ותיעשה מתוחכמת יותר ויותר גם ככל שהסמארטפונים יהיו מתוחכמים יותר. יכול גם להיות, שסמארטפון יופיע עם אקסלרטור GPU, כך שהם ינסו להשתמש בו לכרייה. כל פעם כאשר יש אופציה חדשה, יש כאלה המנצלים אותה.

אולם, עד שניתן יהיה לשלב מחשב רב עוצמה בכיס, כרייה במובייל תישאר מעניינת באופן אקדמי אך חסרת ערך פיננסי משמעותי.

 
כריית ביטקוין
 
 



 
 
Bookmark and Share