Telecom News - המשרד לבט"פ מקדם "רשת חרום לאומית" על LTE, פורסם מכרז יועצים

המשרד לבט"פ מקדם "רשת חרום לאומית" על LTE, פורסם מכרז יועצים

דף הבית >> מכרזים הייטק >> המשרד לבט"פ מקדם "רשת חרום לאומית" על LTE, פורסם מכרז יועצים
חשיפה: השר לבט"פ (איציק אהרונוביץ') נכנס לחלל, שהשאיר אחריו השר גלעד ארדן, ומקדם במרץ את "רשת החירום הלאומית" (שתיקרא בשם הזמני: "רשת מגיבים ראשונים") ופרסם מכרז לייעוץ ולווי הפרוייקט למשך השנתיים הקרובות, בהן הפרוייקט אמור לצאת לדרך בטכנולוגיית LTE.
מאת: אבי וייס, 13.7.14, 10:30איציק אהרונוביץ'

למרות הכחשות משטרת ישראל (כאן) בעקבות החשיפות שלי של החלטת המשטרה לעבור לרשת חירום לאומית ב-LTE-Advanced, החליט השר לבט"פ (ביטחון פנים) איציק אהרונוביץ' (בתמונה) לקדם את הפרוייקט החשוב הזה והמשרד לבט"פ פרסם מכרז (כל פרטי המכרז נמצאים כאן להורדה, למתעניינים) כשמועד אחרון להגשת הצעות למכרז הוא 21.7.14.

מספר נתונים מרכזיים מתוך המכרז שפורסם:

מטרות המכרז:

1.1 המשרד לביטחון פנים מתכנן להקים/להתבסס על מערכת תקשורת שעיקרה רשת תקשורת ארצית רחבת פס שתאפשר הפעלה ושליטה על כוחות "המגיבים הראשונים" ברמה הארצית, ותאפשר העברת מידע, תמונות, וידאו וכיו"ב בזמן אמת אל השטח וממנו.
1.2 המשרד לביטחון פנים מבקש לקבל הצעות למתן שירותי יעוץ בתחום הקמת מערכת תקשורת ארצית מתקדמת בעלת פס רחב עבור כוחות "המגיבים הראשונים" ו/או השתלבות ברשת / רשתות קיימות של גופים מסחריים.
1.3 בכוונת המשרד לביטחון פנים לבחור יועץ מומחה אחד או יותר בנושא רשתות רדיו דיגיטליות רחבת פס בעל ניסיון לצורך ליווי כל תהליך ההקמה, החל מחקר, ניתוח והגדרת הצרכים, אפיון הרשת ועד הקמה והפעלה מלאה של הרשת. היועץ יידרש בין היתר לבחון ולנתח חלופות ולתת המלצה מקצועית למשרד ו/או לוועדת היגוי בינמשרדית באשר לאופן הקמת והפעלת רשת תקשורת כאמור.

הגדרת "רשת תקשורת מתקדמת"
מערכת שעיקרה מערכת תקשורת רחבת פס בטכנולוגית LTE שתאפשר קבלת מידע, הפעלה ושליטה מלאה בכוחות "המגיבים הראשונים", ותאפשר העברת מידע, תמונות, וידאו ויישומים נוספים.

מי יהיה שותף במערכת?
משטרת ישראל, רשות ארצית לכבאות והצלה, מגן דוד אדום, פיקוד העורף, משרדי ביטחון הפנים, הגנת העורף, הגנת הסביבה, המועצה לביטחון לאומי, וכן גופי ממשל וגופי תשתית כפי שייקבע ע"י המשרד.

ניתוח:
כשגלעד ארדן נכנס לתפקידו כשר כפול (השר להגנת העורף ושר התקשורת) קראנו לו (כאן) לקחת את נושא "רשת חירום הלאומית" לטיפולו המיידי, שכן רשת זו טופלה לא נכון ע"י קודמיו. קראנו לו לבצע "חשיבה מחדש" ולשנות את הכיוון של הרשת ל-LTE, כמו שהוחלט ברחבי העולם (בעיקר בארה"ב, שמובילה בתחום הרשתות לכוחות החירום וההצלה).  

אולם, גלעד ארדן התעלם מכך, ומהיום הראשון בתפקידו החל לעסוק, הוא עדיין עוסק וימשיך בכך, רק בשטויות, שגורמות נזק של עשרות מיליארדי שקלים לתושבי ישראל, תוך עשיית צחוק מכל תושבי ישראל, גם במצב החירום בו אנו מצויים בעצם הימים האלה. 2 הנזקים הטריים לתושבי ישראל: 1) הפיכת "אגרת הטלוויזיה" ל"אגרת רישוי רכב" בהיקף של 680 מיליון ש"ח, כדי למנוע את ההתחמקות של כ-600 אלף בתי אב בישראל מתשלום האגרה המיותרת הזו, שכעת תסתתר תחת שם אחר ולא ניתן יהיה מלהתחמק מלשלם אותה (וגם לא צריך מנגנון גבייה עבורה). 2) הטלת מס "מחסור בתדרים" בהיקף של כמה מיליארדי ש"ח (תלוי בתוצאות מכרז התדרים), על כל תושבי ישראל, בתחמון מאוד מורכב ומסובך, שנולד במשרד התקשורת, בנסיבות, שתחשפנה בקרוב. 

לחלל, שהותיר אחריו השר גלעד ארדן, במיוחד לאחר שהמשרד להגנת העורף נלקח מידיו ע"י ראש הממשלה ולאחר שנכשל כשלון מדהים בניהול המשרד הזה, נכנס השר לבט"פ, שיודע לנהל את המשרד שלו ובאירועים גדולים בעבר (דוגמת השריפה על הכרמל וסופת השלגים), קיבל מראש הממשלה את הפיקוד המיניסטריאלי על כל הכוחות בשטח וביצע התפקיד הכבד הזה בהצלחה. גלעד ארדן לעומת זאת, בכלל נעלם בחו"ל כשהיו צריכים אותו.

אגב, למתעניינים, הנזק לכיס של תושבי ישראל, בההחלטות הקודמות בעניין "רשת החירום הלאומית", מגיע לכ-1.1 מיליארד ש"ח, כמתואר כאן. אחד מהאחראים (ולא העיקרי) לשערוריה הזו (רמ"ח קשר, אלקטרוניקה ומחשבים במ"י), כבר סיים את תפקידו, כפי שחשפנו כאן

זה עצוב, שמשרד התקשורת לא נמצא כחלק מהמערכת, שמובילה את "רשת החירום הלאומית" הבאה של מדינת ישראל. בכל העולם, הרגולטור לתקשורת הוא זה המוביל את המהלכים למעבר ל"רשת חירום לאומית" על LTE. אך בנסיבות של מדינת ישראל, אולי מוטב שמשרד התקשורת יהיה מחוץ למעגל מקבלי ההחלטות, בגלל הנזקים המצטברים והבלתי נגמרים, שהמשרד הזה יוצר בפעילותו לכיס של תושבי ישראל. הקידום של הפרוייקט החשוב של רשת חירום לאומית הבאה, ע"י המשרד לבט"פ בראשות איציק אהרונוביץ', בעת הזו, היא, לעניות דעתי, הדרך הנכונה ללכת בה
LTE
Bookmark and Share