Telecom News - סטארטאפים חדשים נחשפו ב- Startup Grind וגיגי לוי מספק תובנות ליזמים

סטארטאפים חדשים נחשפו ב- Startup Grind וגיגי לוי מספק תובנות ליזמים

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> סטארטאפים חדשים נחשפו ב- Startup Grind וגיגי לוי מספק תובנות ליזמים
במפגש קהילת Startup Grind Tel-Aviv המחפשת את הסטארטאפ של מיליארד הדולרים הבא, נחשפו 3 סטארטאפים חדשים, שאחד מהם (Quando) זכה בהצבעת הקהל. גיגי לוי, אנג'ל מוביל בישראל, סיפק תובנות מעניינות וחדשות ליזמים הצעירים. 
מאת: אבי וייס, 13.7.14, 21:30שחר מטורין

מי זו ואיך קמה קהילת Startup Grind בתל-אביב, כבר חשפנו בהרחבה כאן. במפגש הקהילה (המונה מעל ל-700 חברים), שנערך בבית ג'ון ברייס בתל-אביב, הוצגו בשלב הראשון של המפגש 3 סטארטאפים חדשים לגמרי, שהתחרו על תשומת לב המשתתפים:
א. Quando - מערכת לעסקים ובעלי מקצוע המאפשרת ללקוחות לקבוע אצלם תור היישר מהסמארטפון. במערכת יש כבר 950 עסקים ב-40 סיווגים המאפשרים ללקוחות שלהם לקבוע תור באופן מקוון ולסנכרן היומנים בהתאם.
ב. Zoliro - מערכת לניהול אירועים המספקת אפשרות להפצת הצעות אטרקטיביות למשתתפים באירוע בזמן האירוע. 
ג. HappySale - מערכת לשיפור חווית המכירה במערכת C2C (בין צרכנים). המערכת מאפשרת לקנות ולמכור בין צרכנים על פי מיקום וביצוע כל התהליך של הצעת המכירה והמכירה בסמארטפון או בטאבלט בצורה טובה יותר מפלטפורמות קיימות.

הזוכה בהצבעת הקהל הרב, שהגיע לאירוע: חברת Quando

שחר מטורין (בתמונה למעלה), דירקטור Startup Grind תל-אביב: "מאז המפגש האחרון גדלנו בצורה מדהימה. הגידול היה בלתי צפוי במבט עולמי. גדלנו ל-100 ערים ברחבי העולם, כאשר רק לפני חצי שנה היינו פרוסים ב-50 ערים בלבד. יש בקהילה עשרות אלפי חברים והיא גדלה כל הזמן, עם פעילות רבה. יש קבוצות המגיעות לכאן מארה"ב, מקוריאה, מסין ועוד ומשקיעים המחפשים כאן סטארטאפים מבטיחים. 

תודתי לנותני החסות: אמדוקס, שהצטרפה לאחרונה, לשינדלר, לווריזון ולעוד נותני חסות. ורייזון מקיימת תחרות שנתית ואני מקווה, שסטארטאפים ישראלים רבים יצטרפו לתחרות הזו. דרק אנדרסן, המייסד והמנכ"ל של Startup Grind יגיע בקרוב לארץ. באזור שלנו נמצאים בהקמה עוד 2 סניפים: בירושלים וברמאללה (ברשות הפלסטינאית)".

גיגי לוי (בתמונ
גיגי לויה), יזם, מנכ"ל חברות הזנק ומשקיע (אנג'ל): "ההיסטוריה שלי, מחוץ להיותי משקיע ויזם, כוללת קריירה של טייס בחיל האוויר. זה עזר לי בהמשך הקריירה שלי בעולם היזמות. תהליך הלימוד והפקת הלקחים המובנים במקצוע של הטייס בחיל האוויר, היו רקע מצוין ליזמות. ליזם חשוב ללמוד מכל מה שהוא עושה.

השקעת החלום שלי הייתה לפני 11 שנה. באותוו זמן הייתי שכיר, בכיר באמדוקס. השקעתי 10 אלפי דולרים בחברה לווידיאו, שהסבה את המוצר לצרכי אבטחה וזה הצליח. החברה השנייה הייתה קנשו, שהצליחה מאוד עם אקזיט נאה. כך, שההתחלה שלי בהשקעות היייתה מוצלחת מתחילת הדרך וזה לא אופייני למשקיע רגיל. מאז, השקעתי לא מעט, אך עשיתי גם לא מעט משגים ולמדתי מה לאהוב ולעשות את מה שאני אוהב.

אני נזהר להיכנס למקום, שבו אני לא יכול לעזור. החלק האהוב עלי הוא תחום המשחקים. השקעתי בתחום הזה לא מעט. היו לי לפחות 5 חברות מוצלחות בתחום המשחקים. פלייטיקה הייתה לדעתי המוצלחת ביותר. עד היום מכרתי 11 חברות והשקעתי ב-75 חברות. כך, שאני מכיר את תחום ההשקעות היטב ואני כבר לא מתרגש מהתהליך הזה. לכן, אני מתרכז בחיפוש אחר חברות, שיכולות להיות משמעותיות לעולם, חברות, שיכולות לשנות את השוק העולמי לכיוונים טובים.

אני עובד מול יזמים בצורה מאוד פתוחה ונוחה. אני תמיד זמין ותמיד מוכן לעזור. החלק, שבו אני מתרכז, הוא בזמנים הקשים של כל חברה בה השקעתי. היכולות שלי טובות יותר כשאני עוזר לחברה בקשיים. האתגרים הם התחום, שאני אוהב ושם אני משקיע את מירב זמני.

החלק החשוב ביותר, כשמגיע אלי סטארטאפ, הוא הכרת השוק בו הוא יוזם. זה מאוד מאכזב אותי כשאני רואה יזם, שלא מבין בשוק שאליו הוא מפתח. הדבר השני, שאני מחפש, זה אנשים טובים. זה המנבא הטוב ביותר להצלחה: צוות של אנשים טובים. זה הרבה יותר חשוב מהטכנולוגיה. כמו כן, יזמים, שכבר נכשלו, אני רוצה לראות אם הם למדו מזה איך להצליח, ויש לזה ייתרון מבחינתי. אלה האנשים המתאימים ביותר להשקיע בהם.

בישראל נולדים כל שנה בשנים האחרונות כ-3,200 יוזמות. רק 800 מהן מצליחות להגיע ל-Seed. בודדות מהן מגיעות לסיבוב A. בקושי 50 חברות מה-800 משיגות גיוס ב-A. דהיינו: יש פער עצום של גיוס כסף בישראל. לכן, אני מעודד גיוס כסף ב"מימון המונים". מערכות מימון המונים מספקות את ההזדמנות ליזמים לגשר על הפער בין ה-Seed ל-A. 

אני מאוד מאמין, שיש לי גם שליחות חברתית ולכן אני משקיע רבות גם מזמני וגם מכספי בתיקון עוולות חברתיות, פוליטיות אצלנו ובסביבה".

תמונות מהאירוע:
גיג לוי
המראיינים את גיגי לוי
האירוע



 
 
Bookmark and Share