Telecom News - חשיפת הטכנולוגיה מאחורי הניצחון המזהיר של נבחרת גרמניה במונדיאל

חשיפת הטכנולוגיה מאחורי הניצחון המזהיר של נבחרת גרמניה במונדיאל

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> חשיפת הטכנולוגיה מאחורי הניצחון המזהיר של נבחרת גרמניה במונדיאל
ההישג של נבחרת גרמניה, שזכתה בגמר במונדיאל בברזיל (נגד נבחרת ארגנטינה), כולל בתוכו גם הישג טכנולוגי: נבחרת גרמניה השתמשה במערכת חדשה של SAP לספורט, שכוללת בתוכה יכולות BI מתקדמות המוזנות בזמן אמת לסמארטפונים ולטאבלטים של השחקנים והמאמנים, מערכת המאפשרת ליצור נבחרת מנצחת גם תוך כדי משחק.
מאת: אבי וייס, 14.7.14, 10:30פאדי נאום

פאדי נאום (Fadi Naoum) (בתמונה), סגן נשיא Application Innovation ומנהל תחום הספורט והבידור, SAP: "נבחרת גרמניה, שיצאה למשחקי המונדיאל בברזיל, עובדת עם המערכת שלנו מזה זמן, למעשה, מאז שהייתה במצב בטא. לכל שחקן יש טאבלט (המחובר לענן בסלולר או ב- WiFi), שבו הוא מקבל את כל הנתונים הנדרשים לכל משחק, נתוני ניתוח של התנועות שלו ותנועות של שחקני הקבוצה היריבה, כולל הנחיות של המאמן. הוא מקבל הכל בתלת מימד עם הנחיות מדויקות איך להתמודד כל שניה על המגרש, כדי לנצח. השחקן עולה למגרש מצוייד בכל הידע הנדרש כדי לנצח".

פאדי נאום, חשף בפנינו בביקורו בישראל (כאורח פורום Socilalize!) את המערכת העומדת מאחורי ההצלחה של נבחרת גרמניה בכדורגל. מעבר להשקעה הכספית בשחקנים, במגרשים, בציוד, באימונים וכיו"ב, יש לנבחרת גרמניה ייתרון טכנולוגי: היא התמכרה לשימוש המלא במערכת SAP, שפותחה במיוחד לצרכים של עולם הספורט. זו מערכת אינטגרטיבית עם וידיאו בתלת ממד, שמספקת תובנות ספורטיביות שלא ניתן היה להשיג אותן עד היום, בשום מערכת קיימת.

פאדי נאום: "אני גאה לעמוד בראש חטיבה ב-SAP, שפיתחה בתוכה יחידה עסקית חדשה העוסקת בתחום הספורט והבידור. זו סטייה מהקו המסורתי של מוצרי SAP, שיועדו עד היום לארגונים, אבל מדובר כאן להערכתנו בשוק עם פוטנציאל של 150 מיליארד דולרים שנתי. לכן החלטנו להיכנס לתחום הזה.

אנו לא רק עוסקים במגרש הספורט עצמו. המערכת שלנו מתפתחת כל הזמן והיא מכסה גם את כל התחומים המשיקים לאירועי הספורט עצמם, החל ממכירת הכרטיסים, הקמה וטיפול במועדוני אוהדים, ניתוח ביצועי קבוצות, מעקב שחקנים (שכל אחד מקבל דף בפורטל השחקנים), מסחר ושירותים סביב מגרשי הספורט ובתוכם וכך הלאה.

המטרה שלנו: להגיע לשכבות גדולות של לקוחות עולם הספורט לרבות האוהדים. זה מבחינתנו שוק ענק וחדש. הבסיס לפיתוח זו מערכת SAP HANA הנמצאת כל כולה בענן. בלי הענן, לא יכולנו לגשת בכלל לפיתוח המערכת הזו. הלב של המערכת זה בסיס נתונים של זמן אמת (Real Time) המקבל נתונים מכל כיוון, גם מהמצלמות הקיימות במגרש הספורט והופך את הווידיאו לתלת ממד ובר ניתוח.

בנוסף, הוספנו למערכת יכולות של גמיפיקיישן (משחק). למשל: האוהדים מקבלים ניקוד על הפעילות שלהם במערכת. זה מביא למעורבות עמוקה של כולם במערכת, החל מהספורטאים וכלה באוהדים שלהם.

במהלך הפיתוח החלטנו, שכל מערכות המחשוב, שהיו עד כה בעולם הספורט, תיכנסנה תחת המעטפת של מערכת HANA. המשתמשים מכל כיוון לא צריכים לחפש מערכות מחשוב אחרות, כי יש את הכל בפורטל שפיתחנו. זה כולל את כל מערכות המחשוב של קבוצות הספורט, החל ממכירת הכרטיסים, דרך מכירת משקאות ואוכל במגרש וכלה במערכות הנהלת החשבונות של הקבוצה. הכל כלול, קצה לקצה.

החלק הכי חשוב זה הניתוח של תנועות השחקנים. זו מערכת תלת ממד, שיודעת לנתח תנועות של כל שחקן בכל חלקיק של שנייה מכל זווית אפשרית. אין דבר כזה בשוק המחשוב. כך, יצרנו במערכת ה-Player Portal מידע מלא על כל שחקן. מה הייתרונות שלו, מה השגיאות שהוא עושה, מה החולשות שלו.

בגלל שיש כל כך הרבה מידע במערכת, בנינו מעטפת של הרשאות, כדי שתהיה גישה שונה למשתמשים לפי סוגי המידע והניתוחים השונים על כל שחקן, בין אם הוא מנבחרת גרמניה או מכל נבחרת עתידית אחרת.

הלב של המערכת, שנקראת Team Performance, מביא תובנות -BI לעולם הספורט. זה מאפשר לבנות נבחרת מנצחת, שיודעת להתמודד עם כל שחקן בקבוצה היריבה, מתוך ניתוח היתרונות והחסרונות שלו במשחק, גם בזמן אמת, תוך כדי המשחק".

סרטון: פאדי נאום מסביר כיצד המערכת החדשה של SAP עובדת:



 
 
Bookmark and Share