Telecom News - הדור הבא של מערכת הביטקוין נולד ויוצא לדרך: חשיפת Ethereum

הדור הבא של מערכת הביטקוין נולד ויוצא לדרך: חשיפת Ethereum

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> הדור הבא של מערכת הביטקוין נולד ויוצא לדרך: חשיפת Ethereum
בלעדי: מהפכת הביטקוין הייתה רק שלב ראשון ביצירת שפה כלכלית, מיחשובית, חברתית ומשפטית חדשה. בשלב השני המכונה בשם Bitcoin 2.0 נולדים מיזמים חדשים ומלהיבים דוגמת ה"אתריום", שמוביל את התחום הזה לעידן ה-Web 3.0, שלדברי המפתחים הוא כבר מעבר לפינה.
מאת: אבי וייס, 16.7.14, 13:35רומן מנדלייט

מפגש פורום הביטקוין הישראלי, שמונה כ-1,500 חברים רשומים, נערך אמש במשרדי חברת SimilarWeb בת"א בהשתתפות כ-80 אנשי מקצוע, יזמים ומפתחים, כדי להיחשף לתחום "החם" ביותר בעולם המטבעות הקריפטוגרפיים, עולם האתריום (Ethereum). התחום הזה מכונה בקרב מפתחים בשם: Next Generation Blockchain. 

מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראל: "הביטקוין זו המצאה אחת, אבל זה לא פרויקט, שהסתיים בהמצאה הזו. היוזמות ממשיכות וההמצאה החדישה ביותר זה האתריום, אותו נציג כאן היום. להזכיר לחברי הקהילה, שהאירוע הגדול שלנו השנה הוא הכנס הבינלאומי, שיתקיים במלון הילטון בת"א ב- 28 עד 29 ליולי - כאן, עם מיטב המרצים מהארץ ומהעולם, לרבות ויטאלי בוטרין, הממציא, היזם ושותף- מייסד של האתריום". 

רומן מנדלייל, מפתח (בתמונה): "הפרוייקט, שאני מציג כאן היום, הוא אולי הפרוייקט החשוב ביותר בעולם הביטקוין והקריפטוגרפיה, נושא שכבר עושה רעש רב בעולם ומעורבים בו מפתחים רבים, הכל כמובן ב"קוד פתוח".

סטושי סיפק לעולם הכלכלי כמה ערכים חשובים:

א. שקיפות. כמעט כל המערכות הכלכליות הקיימות היום הן חסויות ולא נגישות לציבור. בביטקוין, הכל חשוף לכולם ואין כל אדמיניסטרטור המנהל זאת באיזה שרת מרכזי, שסגור היטב בחוות שרתים.

ב. עצמאות וחוסר תלות. אין תלות באיש. אפשר להעביר כסף בין כל בני האדם על כדור הארץ בלי כל הגבלה ובאופן מיידי.

ג. אנונימיות. האנונימיות היא בחירה. הרוב לא מתחבאים, אבל הם יכולים לבצע את התנועות הכספיות ברמה גבוהה יחסית של אנונימיות.

3 הערכים הבסיסיים הללו יצרו כלכלה חדשה. הם יצרו מרחב חדש של שיתופי פעולה בין אנשים. אולם, הכלכלה היא יותר מכסף העובר בין אנשים. כלכלה היא שותפויות בין אנשים וחברות. זה כולל גיוסי הון ועוד פעולות כלכליות חשובות. גיוסי הון בביטקוין לא הצליחו עד כה, כי אלה, שניסו להפעיל זאת, לא עבדו במודלים הבסיסיים של הביטקוין, שציינתי קודם. בנוסף, התפתחו מטבעות חדשים על ה-Blockchain של הביטקוין. אלה מטבעות, שהמפתחים שלהם מנסים לפתור את הבעיות הקיימות בפרוטוקולי הביטקוין.

אולם, נדרש מענה מעמיק יותר, יסודי יותר, שיבנה את המערכת ממש מהבסיס, ויבנה את ה- Blockchain בתפיסה יותר חדישה. הביטקוין הוא בס"כ סוג של Data Base. מפתח בשם ויטאלי בא עם הרעיון: צריך לעבור מרעיון ה-Data Base ל"קוד רץ". ה"קוד הרץ" הזה ישמור על עקרונות הבסיס של הביטקוין. 

בשנה האחרונה הגישה הזו, כפי שהוא הציג, התפתחה במהירות וצוברת קהל מפתחים גדול. כך, אנו עוברים מעולם של שמירת מידע לעולם של שמירת קוד. אתריום היא מערכת P2P המטפלת בשרשרת הבלוקים (Blockchain) בצורה אחרת, ע"י שמירת המצב - State של כל הנתונים. מעליה רצה מכונה וירטואלית, שעליה מופעלות התוכנות הנדרשות ליישומים השונים.

הייתרון של אתריום הוא, שזו לא מערכת למטבע אחד או למטרה אחת. זו פלטפורמת בסיס למפתחים. כדי להדגים את היישום שלה פותח מטבע בשם "אתר" - Ether, שמשלמים באמצעותו על כל פעולה בשרשרת הבלוקים.

הרעיון המרכזי של אתריום הוא היכולת להעביר אסימונים בין כל בני האדם. מכאן, אפשר להחליף את האסימון בכל דבר. השמיים הם הגבול לדימיון אילו יישומי ניתן לפתח וליישם מעל לבסיס הזה. זה מאפשר לבצע חוזה בין בני אדם בכל תחום, מיידית. לכן, זה משתלב היטב במגמה של Web 2.0 ו-Bitcoin 2.0. 

במקביל, הקהילה של האתריום פיתחה 2 פרוטוקולים מקבילים ומשלימים:
א. Swarm - לפרסום מידע ולעברת קבצים.
ב. Whisper - ללוחות מודעות ולמסרים.

הפרוטוקול הראשון מחליף את הביטורנט בגישה שלו והוא יעיל פי כמה מהביטורנט. השני מעביר מסרים מיידיים בין בני אדם. שילוב של 3 הפרוטוקולים החדשים גם יחד יוצר מודל חדש של DApp (מערכות אוטונומיות ואפליקציות מבוזרות, הבסיס ל-Bitcoin 2.0).

אנו משנים לגמרי את התפיסה של עולם ה-Web Applications. זה יוצר עולם חדש המחליף את המבנה של העולם הישן של הגלישה באינטרנט ושימוש באפליקציות, כפי שאנו מכירים זאת כיום.

אנו בונים כמה אפליקציות כדי להדגים את היכולות של האתריום ליצירת עולם Web חדש. כרגע אנו בבניית דפדפן על בסיס הכרום וארנק חדש. הפיתוחים הללו מובילים אותנו היישר אל Web 3.0 ואנו מכנים זאת אתריום J, שגרסה ראשונה שלו תהיה באנדרואיד. תכניתנים מוזמנים להצטרף לקהילה ולפתח אפליקציות לאנדרואיד בגישה הזו. אנו ממש בתחילת הפיתוחים הללו.

ההשקה, ה-Sale של האתריום יהיה די בקרוב. ויטאלי יכריז על זה כנראה בכנס הקרוב. כולנו מצפים להתפתחות הזו".

מצגת ההרצאה - כאן

עדכון 23.7.14: האתריום הושק היום, ראה כאן
איטריום לוגו



 
 
Bookmark and Share