Telecom News - SoftLayer - מנוע צמיחה של יבמ בענן

SoftLayer - מנוע צמיחה של יבמ בענן

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> SoftLayer - מנוע צמיחה של יבמ בענן
SoftLayer - מנוע צמיחה של יבמ בענן
מאת: חיים חביב, 22.7.14, 00:35IBM

תשתית SoftLayer תומכת במגמת ההתרחבות של יבמ בתחום שירותי ענן חדשים לעולם הארגוני ומושכת אליה אלפי לקוחות חדשים.

שנה לאחר רכישתה הפכה SoftLayer למנוע צמיחה מהותי המבסס את מעמדה של יבמ בצמרת שוק שירותי הענן. יבמ השקיעה ברכישת החברה 2 מיליארד דולרים ביולי 2013 וממשיכה בהשקעות נרחבות בתחום הענן.

יבמ דווחה על גידול משמעותי בהיקף הלקוחות העושים שימוש בתשתיות הענן שלה, כאשר אלפים הצטרפו אליה במהלך השנה האחרונה, לשירותי ענן על בסיס תשתיות SoftLayer. ברשימת הלקוחות החדשים לשירותי הענן ההיברידי של IBM ניתן למצוא את רשת בתי הכלבו מייסי'ס, יצרנית מוצרי החשמל ווירפול, חברת בת של יצרנית המכוניות הגרמנית דיימלר, קבוצת Sicoss ועוד רבים אחרים.

ענן מחשוב היברידי מאפשר לחברות למשתמשים ליהנות מהטוב שבכל העולמות ולקשר מערכות עיבוד נתונים מסורתיות אל הענן. כך, אפשר לשמור על שליטה מלאה ביישומי מפתח ומערכות ליבה המנוהלים במתקני החברה, להעביר עומסי עבודה אחרים כדוגמת מערכות קשר עם לקוחות וספקים אל הענן על מנת לגשת במהירות לנתונים ולהציע שירותים חדשים במהירות גבוהה יותר תוך חיסכון בעלויות. למעשה, קרוב למחצית מ-100 הלקוחות הגדולים ביותר של יבמ בתחום מיקור החוץ, שנמנים על החברות הגדולות בעולם, כבר מיישמים פתרונות ענן של יבמ עם המעבר למודל ענן היברידי. 

נוסף על הלקוחות החדשים, צירפה יבמ בשנה האחרונה למעלה מאלף שותפים עסקיים המציעים שירותים על בסיס תשתיות אלו, החל מחברות ענק בינלאומיות דוגמת Avnet, Arrows Electronic ו-Ingram Micro ועד ספקי פתרונות ושירותי ענן כדוגמת SilverSky, Mirantis, Assimil8, ClipCard, Silverstring ו-Cnetric Enterprise Solutions.

דו"ח עדכני של חברת הייעוץ  ומחקר השוק IDC מצא, שלקוחות ארגוניים גדולים בארה"ב המונים יותר מ-1000 עובדים, דירגו את יבמ כספק השירות המוערך כאפקטיבי ביותר באספקת תשתית כשירות לענן פרטי וציבורי.

יעקב אורשיצר, (בתמונה), מוביל תחום הענן ביבמ ישראל:  "גם בישראל אנו רואים גידול מואץ במספר הלקוחות העושים שימוש בתשתיות הענן ההיברידי של SoftLayer. יותר ויותר לקוחות מבינים את היתרון הכלכלי והגמישות התפעולית המתאפשרים בסביבת הענן של SoftLayer ומשתמשים בה, הן במסגרת חברות ותיקות הבונות יישומים חדשים ומעבירות יישומים קיימים לענן והן בחברות, שזה עתה נולדו, שמפתחות ישירות אל הענן".

פתרונות ענן חדשים
לתמיכה במגמת הגידול בעסקי הענן שלה, משיקה יבמ עתה גם מגוון רחב של שירותי ענן חדשים בהם:
ענן פיתוח של ווטסון המאפשר גישה חסרת תקדים למפתחים, יזמים, אנשי אקדמיה ולמשלבי מערכות המבקשים לרתום את יכולות המחשוב הקוגניטיבי של ווטסון למוצרים ולשירותים, שהם מביאים לשוק Watson Engagement Advisor המאפשר לארגונים להשיג תובנות חכמות מנתוני Big Data. שרתים מבוססי מעבדי POWER8 מאפשרים לטפל ב-Big Data ובניתוח אנליטי בקצבים חסרי תקדים.

יבמ מרחיבה גם את שירותי הענן בסביבת תשתיות SoftLayer, שכולל כבר כיום יותר מ-300 שירותים לרבות ניתוח אנליטי, כמו גם כלים לניהול קשרים בין ארגונים במתכונת תוכנה כשירות, שמאפשרים לקשר ולשתף מידע ותהליכים עסקיים במגוון רחב של קהילות ותהליכים המערבים שותפים, ספקים ולקוחות. כך, למשל, Time Series Database, שזמין ע"ג תשתיות Bluemix באמצעות שוק יישומי הענן, מקשר בין יישומים ובין האינטרנט של החפצים, בעוד המחסן האנליטי של Analytics Warehouse, שמוצע גם הוא בסביבה הזאת, מציע פלטפורמה עמידה לניהול מחסני נתונים וניתוח אנליטי.

טכנולוגיית ההעברה המהירה של Aspera זמינה עתה אף היא לשרתי Bare Metal ומכונות וירטואליות בסביבת SoftLayer. מערכת Elastic Storage on Cloud מציעה שירות אחסון מוגדר תוכנה בסביבת הענן ומאפשרת לארגונים גישה מהירה לכמויות גדולות במיוחד של נתונים, וניהול שקוף של הנתונים הנעים בין מרכז העיבוד הפנימי שלהם ובין סביבת הענן.

שירות חדש נוסף של יבמ לניהול מודולרי של התקשרויות ענן מציע טיפול אוטומטי לחלוטין במשימות השליטה בסביבות חדשות של יישומי ענן. המערכת מאפשרת גמישות ובחירה חופשית של היישומים שינוהלו על ידם לבין אלה, שיועברו לניהול יבמ. חידוש אחר הוא JumpGate: מערכת המסייעת בבניית מערכות ענן היברידי ומאפשרת עבודה משותפת בעננים באמצעות הבטחת תאימות בין ממשקי תכנות היישומים בתקני OpenStack ובין ממשקי התכנות הקנייניים של ספקי השירותים השונים.
 



 
 
Bookmark and Share