Telecom News - מחקר חדש: 40 רשתות סלולר ב- LTE-Advanced כבר פועלות ברחבי העולם

מחקר חדש: 40 רשתות סלולר ב- LTE-Advanced כבר פועלות ברחבי העולם

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> מחקר חדש: 40 רשתות סלולר ב- LTE-Advanced כבר פועלות ברחבי העולם
מחקר חדש חושף את המגמות של יישומי רשתות הסלולר בטכנולוגיית LTE-A: כולן משתמשות ב-CA ורובן תומכות ב-Multimode של FDD ו-TDD. מכשירי סלולר התומכים ב-CAT4 נמצאים כבר בשוק ומכשירי CAT6 יצאו לשוק בחודשיים הקרובים. ומה קורה בישראל? כלום מכלום.
מאת: אבי וייס, 22.7.14, 19:30LTE-A LOGO

מחקר חדש של Heavy Reading 4G/LTE Insider, שפורסם אמש, חושף כמה תובנות מעניינות לגבי התפתחות פריסת רשתות LTE בעולם, כפי שפרסמנו כאן, יש בעולם כבר מעל ל-300 רשתות LTE (בישראל, סוף סוף, יש רשת אחת, עם פריסה ויכולות מאוד מוגבלות), וכעת עולה מהמחקר, שיש כבר בעולם כ-40 רשתות של LTE-Advanced.

ממצאים מרכזיים נוספים מהמחקר:

א. כל הרשתות הסלולריות, שמספקות שירות ב-LTE-A, מספקות זאת בטכנולוגיית CA (צירוף תדרים). חלק מהרשתות מספקות זאת ב-CA ביחד עם Multimode Dual Connectivity (דהיינו: FDD ו-TDD יחד). רוב ספקי הסלולר חוזים עתיד ורוד לגישה של שילוב FDD עם TDD כדי לספק רוחבי פס טובים יותר וכיסוי שטח רחב יותר. 

ב. רוב הספקים המיישמים LTE-A נמצאים בשלבי יישום של Release 10 וחלק נמצאים בשלבי יישום מתקדמים של HetNet (שילוב אנטנות קטנות ו-WiFi). בשלב זה, היישום הנפוץ ביותר של LTE-A ברשתות הסלולר הוא ב-Release 8 או Release 9. 

ג. הספקים הסלולריים, שטרם שדרגו הרשות שלהם, יכולים לבחור באחת (או יותר) מאסטרטגיות המעבר ל-LTE-A כמופיע בתצלום הבא:
פריסת דור רביעי
ד. יישום Release 12  יתרחש בחברות הסלולר מ-2015 והלאה, לאחר סיום התקינה של גרסה זו ע"י 3GPP לקראת סוף 2014 (כנראה, שהגרסה הזו תאושר בספטמבר 2014). יש מומחים הטוענים, שגרסה 12 אמורה להיקרא LTE-B ולא LTE-A בגלל השיפורים הרבים הקיימים בגרסה זו. 

ה. ציוד קצה (דהיינו: סמארטפונים, טאבלטים סלולריים, מודמים סלולריים) הקיים כרגע בשוק כולל עשרות דגמים התומכים ב-CAT4, מה שמאפשר לספק LTE-A בגישה של 10 + 10 מגהרץ ב-CA. מכשירי קצה ב-CAT6 יצאו לשוק ממספר לא קטן של יצרנים כבר בחודשיים הקרובים (יש כבר מספר דגמים שהושקו), כיוון שיצרני הצ'יפים הוציאו לשוק צ'יפים התומכים ביכולות של CAT6 (למשל: קוואלקום). מכשירי CAT6 תומכים במהירויות של עד 300 מגה סל"ש ובחיבורי CA של עד 3X20 מגהרץ. עד סוף השנה (2014) יצאו לשוק מכשירי קצה התומכים ב-CAT6 עם CA של 2X40 ו-3X40 מגהרץ, מה שיספק רוחבי פס בערוץ היורד המתקרבים ל-1 ג'יגה.

ו. יישום Realease 11 ו-Release 12 ברשתות הסלולר מאפשר כ-20 קומבינציות שונות של יישום LTE-A ברשת ובמכשירי הקצה, מה שיוביל לתחרות די עזה על יכולות, פריסה, יישומים, שירותים ופיצ'רים בין ספקי מכשירי הסלולר ובין מפעילי רשתות הסלולר, מה שייצור בעקבותיו ecosystem חדש סביב ה-LTE-A. 

דוגמה מחקרית לפיתוח ecosystem שלם סביב ה- LTE מצויה כאן, מ- Openet. מחקרים רבים נוספים בתחום ה- LTE - כאן

ומה קורה בישראל? 
LTE-A לא יהיה בישראל בשנים הקרובות (כנראה גם בתחום זה נהיה האחרונים בעולם). על LTE-B, דהיינו: גרסה 12 ומעלה, אין בכלל מה לחלום עליה (בישראל) בשנים הקרובות. בנוסף, חברות הסלולר גילו את מה שחשפתי מזמן, הרבה לפני פרסום "מכרז התדרים" ומייד לאחר פרסומו (למשל: כאן, כאן, כאן וכאן), שמדובר ב"פלופ" רציני ביותר שמקורו בכאוס, פרי "בישול" של גלעד ארדן, שיגרום להוצאות כספיות עצומות לכולנו. כעת, ראשי חברות הסלולר מבקשים פגישה דחופה עם שר התקשורת גלעד ארדן, כדי לנסות לשנות את "הגזירות" הקיימות ב"מכרז התדרים ל-LTE". אגב, לציבור שישלם על זה מכיסו, אין נציגים שיבקשו פגישה עם גלעד ארדן (השר הזה, מיומו הראשון בתפקיד, לא מאזין ולא מעוניין להאזין לציבור ולנציגיו האותנטיים)... נדמה לי, שלא אחדש דבר לקוראינו כשאכתוב כאן, שמדובר בבזבוז זמן ואנרגיה. "מי שלא טורח בערב שבת, יישאר רעב בשבת"...
 
LTE-A



 
 
Bookmark and Share