Telecom News - מערכת המחשוב הקוגניטיבי - ווטסון תשיב לשאלות חיילי ארה"ב

מערכת המחשוב הקוגניטיבי - ווטסון תשיב לשאלות חיילי ארה"ב

דף הבית >> חידושים הכרזות >> מערכת המחשוב הקוגניטיבי - ווטסון תשיב לשאלות חיילי ארה"ב
מערכת המחשוב הקוגניטיבי - ווטסון תשיב לשאלות חיילי ארה"ב
מאת: חיים חביב, 27.7.14, 14:59חייל ומחשב

מערכת המחשוב הקוגניטיבי של יבמ משוחחת ישירות עם משתמשי הקצה. היא מספקת עצות ושירותים לאנשי צבא אמריקאים העומדים לקראת שחרור ומעבר לחיים האזרחיים.

אגודת USAA, שמספקת שירותים פיננסיים לאנשי צבא ארה"ב, תציע ללקוחותיה שירותי ייעוץ מבוססי טכנולוגיית ווטסון, מערך המחשוב הקוגניטיבי של IBM, שמסוגל לנהל שיח ישיר בשפת אנוש ולהתמודד עם כמויות עתק של מידע בלתי מובנה. היישום החלוצי ב-USAA ממחיש ניסוי ראשון להצבת ווטסון ישירות אל מול לקוח סופי.

המערכת תוכננה לספק עצות ושירותים לאנשי צבא ארה"ב העומדים לקראת שחרור ומעבר לחיים אזרחיים. מערכת הייעוץ בתחומי תוכן, Engagement Advisor, תשיב על שאלות בנושאי פרישה. ווטסון מנתח ומבין יותר מ-3,000 מסמכים בתחומים הקשורים לתהליכי השחרור והמעבר לאזרחות, מבין שאלות המוצגות לו בשפה רגילה אודות תהליכי שחרור, פרישה ומעבר לחיים אזרחיים ומשיב עליהן בדיבור אנושי רגיל או במסר כתוב.

מאגר התוכן הייעודי, שהוזן לווטסון לצורך הפרויקט, כולל מגוון עצום של שאלות הנוגעות לחיפוש עבודה, דיור, תכניות הטבות ועוד. המסייע הדיגיטאלי ימשיך וירכוש ידע נוסף תוך כדי פעולתו ועל בסיס השאלות המוצגות לו וכן תכנים נוספים, שיתווספו עם הזמן ויעדכנו את המערכת.

מדי שנה, משתחררים בארה"ב כ-155,000 חיילים היוצאים לחיים האזרחיים. המעבר החד מחיי צבא לחיי אזרחות מציב בפני המשתחררים ובני משפחותיהם אתגרים מורכבים. בשלב הנוכחי של הפרויקט יכולים אנשי צבא על סף שחרור לגשת אל אתר האינטרנט usaa.com או להשתמש במכשירי המובייל שלהם על מנת להציג בפני ווטסון שאלות דוגמת "האם אני יכול לשרת במילואים ולהיות זכאי במקביל לתשלומים פנסיוניים של הצבא?" או "כיצד ניתן להפיק את המרב מהחקיקה הייעודית לאנשי צבא, שהתקבלה לאחר ה-11 בספטמבר?". במענה לכל שאלה כזאת סורק ווטסון כמויות גדולות של מידע על מנת להציג תשובות מפורטות. במקביל, צוברת המערכת ידע וניסיון המשפרים את איכות התשובות עם הזמן.

עליית כוחו של הצרכן הדיגיטלי כבר חוללה ויצרה מגוון רחב של מגמות ייחודיות בעולם המקוון, המובייל, והמדיה החברתית. לקוחות דורשים מארגונים להעמיק את האינטראקציות מולם ולשנות את דרכי השיווק, המכירות והשירות. מערכת הייעוץ בניהול הקשר עם הלקוח, Watson Engagement Advisor עשויה לשנות מן היסוד את אופן התקשורת בין היחיד ובין החברה המספקת לו מוצר או שירות לכל משך חיי הקשר בין הצדדים. במקביל למענה לדרישות הלקוח ולניהול הקשר עימו בכל שעה ובכל ערוץ המועדפים עליו יודעת המערכת של יבמ גם להפיק תובנות אודות העדפות הלקוחות ודפוסי ההתנהלות שלהם, על בסיס נתוני Big Data הנאספים לאורך הפעילות השוטפת.
ווטסון



 
 
Bookmark and Share