Telecom News - אירוע "עשר היוזמות"- במה ליזמות חברתית- טכנולוגית בירושלים

אירוע "עשר היוזמות"- במה ליזמות חברתית- טכנולוגית בירושלים

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> אירוע "עשר היוזמות"- במה ליזמות חברתית- טכנולוגית בירושלים
אירוע יוצא דופן זה התקיים במסגרת שיתוף פעולה של האקסלרטורים של ארגון בוגרי 8200, פרזנטנס, עזריאלי - מכללה אקדמית להנדסה ירושלים וסיפתח והיווה במה ליזמות חברתית - טכנולוגית בירושלים במטרה לעודד נטוורקינג בין מנטורים ליזמים. 
מאת: מערכת Telecom News, 27.7.14, 19:15ספיד דייטינג

ביום שלישי האחרון, ה-22.7.14, התקיים אירוע "עשר היוזמות", במתחם PresenTense בירושלים, אירוע בו נפגשו יזמים צעירים עם מומחים בתחומים השונים במתודולוגיית "הכיסא החם", בו התאפשר ליזמים להציג את "מרכולתם" במשך 3 דקות, שלוו לאחר מכן ב-3 דקות של שאלות ותשובות, 3 דקות להשמעת ביקורת מהמנטור ודקה אחת לתגובת היזם.

אירוע זה התקיים במסגרת שיתוף פעולה של האקסלרטורים של ארגון בוגרי 8200, פרזנטנס, עזריאלי - מכללה אקדמית להנדסה ירושלים וסיפתח והיווה במה ליזמות חברתית- טכנולוגית בירושלים במטרה לעודד נטוורקינג בין מנטורים ליזמים.

הייחודיות של האירוע הנ"ל:
  • יעוץ מנטורים אינטנסיבי ושונה בגלל שמדובר ב-3 מנטורים שונים הנותנים עצה ביחד במשך שעה שלמה (20 דקות לכל אחד). לא מתעסקים בטפל, אלא "הכי תכלס שיש". המנטורים מחולקים ל-3 זוויות שונות: חברתי, טכנולוגי ועסקי.
  • כל 10 המיזמים, שלקחו חלק באירוע, היו בעלי היבט חברתי. זה היה תנאי קבלה.

להלן כמה מיזמים, שבלטו באירוע ולהם יש צפי להצלחה (לדעת המנטורים):

Be Dare - להעז מחדש: היזם צביקה וינשטוק, מייסד ומנכ"ל C-urVision - חדשנות מבוססת שירות, כיהן בתפקידי ניהול בכירים במשך כ-20 שנים בתפקידי סמנכ"ל בפיתוח מוצרים, שירותים, שיווק ואסטרטגיה וכיזם מזה 6 שנים.Be Dare  - להעז מחדש, הוא מיזם חברתי / עסקי, שמהווה פלטפורמת ליווי לבני +45, שתעזור להם לבנות את עצמם מבעוד מועד לקראת הקפיצה הבאה בקריירה תוך בניית ההזדמנות במו ידיהם במינימום זמן, מינימום סיכונים ובעיקר לא לבד. נושא גילאי בני +45 הופך לנושא חברתי מהותי בו כ-50% מכלל חתך הגילאים בין 45 ל- 55 אינו עובד בכל נקודת זמן נתון. הסיבות הינן רבות, אך החזרה להיות שכיר בגילאים הללו לעיתים קרובות איננה אופציה ריאלית וכתוצאה מכך יותר ויותר יהפכו לעצמאים באל כורחם. תכנית Be Dare - הוקמה במיוחד עבור בני +45 ומהותה מתן מענה לאוכלוסייה, שהייתה שכירה וחייבת בכישורים מתאימים להמשך, ליווי צמוד של האוכלוסייה יד ביד תוך הכשרה  on the job training  ובניית קהילה תומכת.

Care yourself: היזם אבירם ברג, בן 19, בתוכנית מסוימת של הצבא, כרגע בדח"ש. לומד באוניברסיטה העברית הנדסת מחשבים בהתמחות מיקרו-אלקטרוניקה ואופטיקה. המדובר בחליפה, שמטרתה לנתח נתונים המתקבלים מהגוף ומההיסטוריה הרפואית של המשתמש ולהתריע בפניו את הבחנתה ואת הטיפול אותו היא מציעה לבצע. זאת, ללא כל בדיקה פולשנית. החליפה לומדת את הרגשתו הסובייקטיבית של האדם עבור כל מדידה. במקרה בו החליפה רואה שינוי מהותי בנתונים הנמדדים ואינה מזהה הבחנה הולמת למקרה, היא שולחת את נתוני המדידה לרופא כדי שהוא ייתן הבחנה מקצועית יותר. לאחר מכן, המערכת שומרת את המידע לפעם הבאה. במידה והמערכת מזהה, שהמשתמש נמצא בסכנה, היא מזמינה את מד"א וצובעת את החליפה באדום להתריע לסובבים. הבדיקות תתבצענה באמצעות: שליחת גלי אור, בדיקת תרכובת בגוף (רמת אלכוהול, סוכר...). חיישני תמונה, בדיקת חיצוניות הגוף ( בדיקת אלרגיות, נקודות סרטניות...) וחיישני פעימות לב. קהל היעד: חולים כרוניים, צרכנים פרטיים, גופי בריאות שונים, משרדי ביטוח וחברות טקסטיל.

השיחה: היזם אלון מטריקין-גולד פועל מזה שנה להקמת מיזם "השיחה" עם ניבה לכטמן, וצוות מומחיות וארגונים בתחום "דלת פתוחה", מרכזי סיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית. בימים אלו הוא עובד במטה המאבק בסחר בנשים ופועל לקידום החוק לאיסור צריכת זנות. הוא בעל תואר ראשון בסוציולוגיה וחברה במזרח אסיה. הרעיון מדבר על כך, שבימינו ילדים ובני-נוער נחשפים לתכנים מיניים רבים באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות. עם זאת, הורים ואנשי חינוך רבים נמנעים מלדבר עם צעירים על נושאים הקשורים למין ומיניות. כך, אמצעי התקשורת הופכים להיות מקור מידע עיקרי על מין ומיניות עבור ילדים רבים ומתגבשת אצל רבים תפיסת מיניות לא מציאותית ולא בריאה. בהיעדר חינוך מיני אפקטיבי עלולים להיפגע גם תחושת הערך העצמי והיכולת להציב גבולות ולכבד גבולות של אחרים ואחרות. מטרת "השיחה" לאפשר להורים ואנשי חינוך ליצור שיח משמעותי על מין ומיניות עם ילדים ובני נוער. אירועי השנים האחרונות מוכיחים, שיש צורך במענה כזה. לכן, גויסו מומחים לחינוך מיני בארץ ובעולם. יחד מפתחים פלטפורמה דיגיטלית, שתנגיש מידע והדרכה ותאפשר סדנאות מקוונות ותמיכת עמיתים ומומחים בנוסף לאירועים בקהילה.

konekti.me: היזמים הם אמנון הרשושנים, בעל ניסיון בעולם הפיתוח וניהול פרויקטי תוכנה ומוצר בעיקר מחברות אנטרפרייז, בעבר מייסד ושותף בחברה (לא בתחום ההייטק) וירון פוייר, בעל ניסיון בתחום בדיקות מערכת של מוצרי תקשורת ובעל היכרות מעמיקה בפרוטוקולים ובציוד בדיקות וציוד רשת. היזמה טוענת, שאנשים המתמודדים עם אובדן שמיעה נתקלים באתגר מורכב להשתלב בשיחה בה משתתפים מספר אנשים. חירשים יכולים להשתמש בשפת סימנים או לקרוא שפתיים אך זהו אמצעי מוגבל לתקשורת אחד על אחד ולא מתאים לשימוש בכל מצב. לקויי שמיעה יכולים להשתמש במכשירי שמיעה, שנותנים פיצוי חלקי והרוב מוותרים משיקולי עלות, נראות ועוד. המיזם מממש יכולת ניהול שיחה בין אדם לקוי שמיעה (ברמות חומרה שונות) לאוכלוסייה שומעת באמצעות המרת קול לטקסט והצגתו בזמן אמת. זאת, באמצעות יישום מציאות רבודה (Augmented Reality) על גבי משקפיים חכמים (כמו Google Glass).
באמצעות היישום ניתן יהיה לנהל דו שיח עם אדם בודד, לנהל שיחה עם קבוצת אנשים,  לשייך את הנאמר בשיחה לזהות הדובר ולכוון את המשתמש למיקום הדובר במרחב.

בין המיזמים הנוספים, שהשתתפו, ניתן היה לראות מיזם העוסק בפיתוח אפליקציה המסייעת להיחלץ ממצבי חירום בעזרת רשת חברתית ומיזם המציע פתרונות טכנולוגיים לייעול התחבורה הציבורית בירושלים.

בין המנטורים שהשתתפו באירוע המיוחד, ניתן היה למצוא את: דניאל וייל, מייסד "מחשבה טובה" וכיום מנכ"ל Artsignet, ססיל בליליוס, Co-founder  של קרן ההשקעות החברתית Impact1st, עו"ד גליה מור,Head of deal flow  בחברת Deloitte, יוני קולב, מנכ"ל ומייסד QUICKODE ועוד רבים.
 
תמונת הצוות מתוך האירוע. (קרדיט צילום: יועד שירן):
צוות המנטורים
 
בתמונה הקבוצתית מופיעים מימין לשמאל:
מיכאל מזרחי – מנהל אקסלרטור AtoBe (עזריאלי – מכללה אקדמית להנדסה ירושלים).
גיא שפיגלמן – מנכ"ל presentense ישראל.
ססיל בליליוס – שותפה מייסדת בקרן Impact 1st
עודד בראל – מנכ"ל סיפתח.
ברברה אלשטיין – מנכ"ל market in focus
אוריה לין – מנכ"ל אקסלרטור 8200.
יערה כהן – מנהלת אקו סיסטם ירושלים presentense
אייזק חסן – מייסד ומנהל pico ירושלים.
דנה סנדר-מולה – מייסדת גרעין צבר.
עו"ד גליה מורHead of deal flow  בחברת Deloitte
יוני קולב – מנכ"ל ומייסד QUICKODE
יוסי דגן – עמותת בוגרי 8200.
אדם בן-גור  (מופיע גם בתמונה למטה) – מייסד Corebit 
דניאל וייל – מנכ"ל Artsignet
אדם בן גור



 
 
Bookmark and Share