Telecom News - AT&T יבמ ו-ACS חשפו הקמת מערך תקשורת בין ענני מחשוב ב-40 שניות

AT&T יבמ ו-ACS חשפו הקמת מערך תקשורת בין ענני מחשוב ב-40 שניות

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> AT&T יבמ ו-ACS חשפו הקמת מערך תקשורת בין ענני מחשוב ב-40 שניות
,AT&T יבמ ו-ACS חשפו הקמת מערך תקשורת בין ענני מחשוב ב-40 שניות
מאת: חיים חביב, 31.7.14, 16:43ענן

מדענים חשפו פריצת דרך בתקשורת בין ענני מחשוב והציגו היתכנות לטכנולוגיה חדשה המצמצמת את משך הזמן להקמת מערך תקשורת בין ענני מחשוב מרמה של ימים אחדים עד לשניות מועטות.

מדענים מ- ,AT&Tיבמ ו-ACS הציגו היתכנות לטכנולוגיה חדשה המצמצמת את משך הזמן להקמת מערך תקשורת בין ענני מחשוב, מימים אחדים כיום עד לשניות מועטות. הפיתוח יאפשר בעתיד הקצאת משאבי ענן למשתמשים בתוך פרק זמן קצר (שניות), בעזרת הדור הבא של רשתות IP המבוססות על סיבים אופטיים. כך, יתבצע ניהול אלסטי של רוחב הפס בין ענני מחשוב שונים ושימוש במערכת תזמון וניהול אוטומטי של מרכז עיבוד נתונים, במקום הקצאה סטטית בתהליך ידני בנקודות שיאי ביקוש למשאבים השונים.

הפיתוח המשותף ל-,AT&T יבמ ו-ACS - Applied Communication Sciences מתבצע במסגרת תכנית DARPA CORONET, במימון סוכנות המחקר המתקדם בתחום ההגנה (DARPA) של הממשל האמריקאי, שמתמקד באפשרות הגדרה מהירה של תצורת רשתות בקצבי תעבורה של טרה-ביטים לשנייה.

יבמ סיפקה לתוכנית את פלטפורמת הענן וטכנולוגיות ניהול משאבים, שנדרשות לתמיכה בהקצאה דינמית של משאבי תקשורת בין ענני מחשוב. AT&T תרמה את מומחיותה בניהול רוחב פס עפ"יי דרישה, ו-ACS תרמה את הידע בתחום ניהול רשתות, מיתוג אופטי וארכיטקטורת ענן.

תפישת ענן המחשוב משפיעה כבר מהותית על האופן בו אנו ניגשים ליישומים, משאבים ונתונים. המודלים הנוכחיים של ענני מחשוב מאפשרים אוטומציה וצמצום עלויות התפעול ברמת הענן הבודד, תוך הקצאה דינמית של משאבי הענן. עם זאת, הרשת המסורתית המקשרת בין עננים שונים מאופיינת עדיין במבנה סטטי ומחייבת השקעה אינטנסיבית של זמן עבודה יקר, במשימות הקצאה וניהול.

ספקי שירותי ענן (CSP) מתקינים כיום מערכות חכמות לניהול אוטומטי של משאבי המחשוב במסגרת מרכזי עיבוד הנתונים. כך, יכולות מערכות אלו לאזן עומסים בין מעבדים ומשאבי אחסון ולהעביר כמויות גדולות של נתונים בין מרכזי עיבוד שונים הקשורים אל אותו ענן.

אב הטיפוס החדש מיושם בסביבת OpenStack, פלטפורמה פתוחה למחשוב ענן לעננים פרטיים וציבוריים. המערכת מקצה באופן גמיש את משאבי רשת התקשורת הרחבה (WAN) וממקמת מכונות וירטואליות בין 2 עננים כדי לאזן את עומסי העבודה ברשת הווירטואלית.

תוכנית DARPA CORONET, שהושקה ב-2007, מיועדת לפתח ארכיטקטורת רשת וטכנולוגיות הדרושות לבניית הדור הבא של שירותי רוחב פס עפ"י דרישה. המחויבות ארוכת הטווח של DARPA היוותה נדבך חיוני להצלחת מאמץ הפיתוח, שהוביל להצגת מערכת ההדגמה והוכחת ההיתכנות.

במסגרת הפרויקט הנוכחי, מטפלת טכנולוגיית ניהול הענן של יבמ בניהול כל מחזור חיי המכונות הווירטואליות של יישומי רשת על גבי תוכנת  OpenStack. המערכת מנטרת את עומסי העבודה בהם נתונים השרתים ומקצה עפ"י הצורך רוחב פס נוסף בתקשורת בין עננים באמצעות כלי SDN WAN של AT&T. האחרונה, יודעת לנתב את התקשורת בין השכבות והרמות השונות של הרשת האופטית בסיוע פרוטוקולים שפותחו ע"י ACS.

במסגרת ההדגמה הנוכחית, הודגמו זמני הקצאה, הקמה והפעלה של  40 שניות. אלה, צפויים להתקצר עד כדי חלקיקי שנייה בודדת, בעזרת הדור הבא של ציוד תמסורת DWDM - ריבוב צפוף של אורכי גל, Dense Wavelength Division Multiplexing.

 
ענן



 
 
Bookmark and Share