Telecom News - הבדיחה של הורדת ערוץ אלג'זירה מערוצי השידורים הטלוויזיוניים של ישראל

הבדיחה של הורדת ערוץ אלג'זירה מערוצי השידורים הטלוויזיוניים של ישראל

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> הבדיחה של הורדת ערוץ אלג'זירה מערוצי השידורים הטלוויזיוניים של ישראל
השר גלעד ארדן מסתמך על הזיכרון הקצר של הציבור והמדיה: ההוראה שלו להוריד את ערוץ אלג'זירה מהאוויר בישראל היא בדיחה יומית נוספת. זה בדיוק כמו קיום "הפסקות האש" התכופות במבצע "צוק איתן". המציאות: תחנת אלג'זירה ממשיכה להסית כנגד ישראל בחסות שר התקשורת ש"ירה מהמותן". 
מאת: אבי וייס, 1.8.14, 12:00Al-Gazira Logo

כששר התקשורת, גלעד ארדן, הכריז בקול תרועה רמה לפני כשבוע וחצי על הסרת ערוץ אלג'זירה מהמרקע של צופי הטלוויזיה בישראל, היה לי ברור כשמש, שהשר (ולא בפעם הראשונה) מסתמך על הזיכרון הקצר (והאמנזיה) של הציבור והמדיה בישראל: הערוץ לא ירד  עפ"י הוראתו. העניין הזה הופך ממש ל"תיאטרון אבסורד" כשהשר לא מתיר לערוץ בינלאומי פרו- ישראלי שמופק בישראל ע"י יהודים (מופק ומעובד מנמל יפו), לשדר בישראל לישראלים (מדובר בערוץ i24news), מטעמים רגולטוריים אנרכוניסטיים וטפשיים. 

לכן, כשעבר שבוע, פניתי לשר ולמשרד התקשורת ושאלתי: "פורסם כאן שהשר ביקש ממועצת הכבלים והלוויין לדון בהורדת ערוץ אל-ג'זירה. האם התקיים דיון ומה הוחלט בו?"

תשובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. די ברור למה: זו הייתה רק הודעה לתקשורת, רק כדי להתפרסם בתקשורת ולטשטש את חוסר התפקוד של משרד התקשורת במבצע "צוק איתן".  

התשובה לשאלתי דלפה, בניגוד לעמדת ארדן: אל-ג'זירה, ימשיך להיות משודר ב-HOT וב-yes. כך, על פי מועצת הכבלים והלוויין, שלא פרסמה ברבים את החלטה באתר שלה ובהודעה רשמית לעיתונות (די ברור למה - להסתיר את הביזיון). הנוסח המלא של ההחלטה של מועצת הכבלים והלוויין מצוי כאן, למתעניינים. 

התוצאה, ערוץ אלג'זירה משדר בישראל (מישראל ולישראל) בלי כל הפרעה, לרבות בחברות הוט ויס [וכמובן גם באינטרנט (למשל כאן)]. כתבי וצלמי הערוץ מסתובבים חופשי בישראל ומשדרים את תעמולת החמאס (במימון וגיבוי של שליט קטאר, בעל הערוץ), הפעם בחסות חוסר התפקוד של שר התקשורת גלעד ארדן, שלא מצליח לצאת מהפייסבוק, ומספק לנו מידי יום בדיחה נוספת. הבדיחה על "סגירת אלג'זירה" היא ללא ספק בדיחה ממש לא מצחיקה, במצב המלחמתי בו מצויה מדינת ישראל, בסביבה של עוינות תקשורתית בינלאומית. 
 
השר גלעד ארדן



 
 
Bookmark and Share