Telecom News - הפלופ של "גנבת התכניות של כיפת ברזל" - עוד תרגיל על העיתונות

הפלופ של "גנבת התכניות של כיפת ברזל" - עוד תרגיל על העיתונות

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> הפלופ של "גנבת התכניות של כיפת ברזל" - עוד תרגיל על העיתונות
ניתוח: העיתונות היומית והמקצועית בישראל פרסמה בשבוע החולף סיפור "מצוץ מהאצבע" כאילו תכניות "כיפת ברזל" נגנבו ע"י הסינים מהתעשייה האווירית, רפא"ל, אלישרא ועוד. היה ברור, שמדובר בעוד פלופ של יצרני "הבהלה לסייבר", שמנסים לדחוף את השם של החברה שלהם בחינם לאמצעי התקשורת.
מאת: אבי וייס, 2.8.14, 22:15סייבר

בשבוע החולף פורסם בכל אמצעי התקשורת בישראל סיפור על גניבת התכניות של "כיפת ברזל" ע"י האקרים סיניים, תכניות שנגנבו מהתעשיות הביטחוניות הישראליות שעוסקות בתכנון, פיתוח וייצור של "כיפת ברזל". המקור הראשון של הידיעה הייתה חברת CyberESI.

אתר זה לא פרסם את הידיעה הזו מהסיבות הבאות:
א. האתר מקבל כל הזמן הודעות על סכנות סייבר, התקפות סייבר מתוכננות, הצלחות סייבר וכיו"ב, שהמטרה של ההודעות הללו היא אחת בלבד: לפרסם בחינם את השם של החברות הממציאות את ההודעות הללו בתקשורת.

אך לאחרונה פרסמתי מאמר חריף (כאן) המתאר את התופעה החוזרת ונשנית הזו, בעקבות פרסום הכרזות הזויות מהסוג הזה, למשל ע"י איגוד האינטרנט הישראלי ועוד כמה גורמים אינטרסנטים, שרוצים לפרסם עצמם בשעות מצוקה וחרדה ציבורית.

ההודעה \ הדלפה כביכול של CyberESI היא בדיוק במשבצת הזו: פרסומת עצמית הנובעת מהרצון להתפרסם, על רקע המלחמה ברצועת עזה, בה "כיפת ברזל" ממלאת תפקיד חשוב בתודעה הציבורית. זה הכל. 

ב. המעורבים בדבר בתעשיות הביטחוניות הכחישו מכל וכל את הידיעה. זו סיבה מספקת לא לפרסם את הסיפור ההזוי הזה.

ג. סביר להניח, שאם נגנב משהו אי פעם מהאתרים ומהמחשבים של התעשיות הביטחוניות הישראליות בהקשר של "כיפת ברזל" זה חומר של "מלכודות דבש". דהיינו: חומר מטעה, לא יותר טוב מזבל, שהושתל שם בכוונה כדי שייגנב...

כך, חלק מכלי התקשורת ממשיכים  לשמש במה להכרזות הזויות ושיווקיות, שנועדות לקדם מטרות שיווקיות של אנשים חסרי כל חוש של מידה ואחריות, ציניקנים המנסים "לתפוס כותרות", מאותן חברות השולחות את ההודעות הללו לכלי התקשורת, שנופלים שוב ושוב בפח הזה. 
 



 
 
Bookmark and Share