Telecom News - כ-3 מיליון מחשבים תרמו עד כה עוצמת עיבוד למערך המחשוב השריגי הקהילתי

כ-3 מיליון מחשבים תרמו עד כה עוצמת עיבוד למערך המחשוב השריגי הקהילתי

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> כ-3 מיליון מחשבים תרמו עד כה עוצמת עיבוד למערך המחשוב השריגי הקהילתי
כ-3 מיליון מחשבים תרמו עד כה עוצמת עיבוד למערך המחשוב השריגי הקהילתי
מאת: חיים חביב, 6.8.14, 01:40מערך שריגי קהילתי

מערך המחשוב השריגי הקהילתי העולמי, שהוקם ע"י יבמ, מספק עוצמת עיבוד גבוהה למדענים במגוון רחב של תחומים. באמצעות גיוס עוצמת העיבוד הבלתי מנוצלת של מחשבים ומכשירים ניידים של מתנדבים ניתן לפצח בעיות מורכבות במיוחד.
 
יבמ תסייע לחוקרים בתחום שינויי האקלים במתן גישה חופשית למשאבי מחשוב-על בסביבה וירטואלית ופלטפורמה לשיתוף הציבור במאמצי המחקר. הודעת יבמ באה בהמשך להודעת הבית הלבן על מיזם חדש לריכוז ואיסוף נתוני אקלים במטרה לסייע במלחמה בהתחממות הגלובלית.

לכל פרויקט, שיאושר במסגרת התכנית, יוקצבו עד 100,000 שנות מחשוב בשווי כ-60 מיליון דולרים. העיבודים יתבצעו בפלטפורמת המחשוב השריגי הקהילתי העולמי, World Community Grid, שמופעלת ע"י IBM כמיזם למען הקהילה.

מערך המחשוב השריגי הקהילתי העולמי, שהוקם ע"י יבמ ומנוהל על ידה, מספק עוצמת עיבוד גבוהה למדענים במגוון רחב של תחומים. באמצעות גיוס עוצמת העיבוד הבלתי מנוצלת של מחשבים ומכשירים ניידים של מתנדבי התוכנית ניתן לפצח בעיות מורכבות במיוחד.

משתמשי מחשבים המעוניינים לתרום למאמצים האלה, יכולים להוריד ללא תשלום תוכנה ייעודית הנכנסת לפעולה כאשר המחשב או המכשיר הנייד שלהם אינו בשימוש, או כאשר הוא פועל בעומס נמוך במיוחד במשימות דוגמת גלישה באינטרנט. התוכנה המותקנת על גבי מכשיר הקצה מקבלת משימות חישוב לביצוע, מבצעת עיבודים ומחזירה את התוצאות אל מערך המחשוב השריגי. העוצמה המשולבת, שנתרמה עד היום ע"י מאות אלפי משתמשים, יצרה את אחד ממחשבי העל הווירטואליים המהירים ביותר בעולם.

יבמ מזמינה חוקרים להגיש הצעות לפרויקטים בתחומי הקיימות והסביבה, שיזכו לקבל ללא תשלום משאבי עיבוד גדולים. בנוסף, קראה יבמ לציבור הרחב לתרום עוצמת עיבוד בלתי מנוצלת במחשבים שבידיו דרך האתר worldcommunitygrid.org

מערך המחשוב השריגי הקהילתי העולמי כבר העמיד לשימוש חוקרים בתחומי הקיימות והסביבה משאבי מחשוב בהיקף מיליוני דולרים. כך, למשל, משרת מערך זה את פרויקט המים של אוניברסיטת וירג'יניה החוקר את השפעות ההתערבות האנושית על זרימת המים במפרץ צ'סאפיק ובוחן דרכים לשיקום הסביבה. בפרויקט האנרגיה הנקייה של אוניברסיטת הארוורד אפשר מערך המחשוב הקהילתי לזהות יותר מ-35,000 חומרים הנושאים עימם פוטנציאל להכפלת האפקטיביות של תאים סולאריים מבוססי תרכובות פחמן. במסגרת העבודה, סרק מחשב העל השריגי הווירטואלי למעלה מ-2 מיליון חומרים ותרכובות - היקף חסר תקדים, שמציב את הפרויקט כגדול ביותר מסוגו בכל הזמנים בתחום המחקר של כימיה קוונטית. פרויקט נוסף מיפה את החלבונים של צמח האורז על מנת לסייע בטיפוח זנים חדשים משובחים, שיניבו יבולים גדולים ויהיו עמידים בפני מחלות ומזיקים.

כמעט 3 מיליון מחשבים ומכשירים ניידים, בהם משתמשים 670,000 אנשים ו- 460 גופים, חברות ומוסדות מ-80 מדינות, תרמו עד היום עוצמת עיבוד למערך המחשוב השריגי הקהילתי העולמי. היקף התרומה עד כה לפרויקט נאמד בכמעט מיליון שנות עיבוד, שהוקצו ליותר מ-20 מחקרים רחבי היקף.
מערך שריגי קהילתי



 
 
Bookmark and Share