Telecom News - בספטמבר יחל מחזור שני של Fintech Startups של קב' לאומי ו-Elevator

בספטמבר יחל מחזור שני של Fintech Startups של קב' לאומי ו-Elevator

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> בספטמבר יחל מחזור שני של Fintech Startups של קב' לאומי ו-Elevator
בספטמבר 2014 יחל מחזור שני של Fintech Startups של קב' לאומי ו-Elevator
מאת: מערכת Telecom News, 6.8.14, 14:55ליווי פיננסי
 
2 מהבנקים הגדולים והחדשניים בעולם בחרו לשתף פעולה עם בנק לאומי במחזור השני של Fintech Startups וישתתפו בתהליך סינון החברות ויספקו להן שירותי ליווי עסקי וטכנולוגי לאורך המסלול. בנוסף, חברת טכנולוגיה פיננסית האמריקאית חברה לבנק לאומי כדי לספק לחברות המשתתפות ליווי טכני ואת שירותי ה-API הפיננסיים שלה.
 
המחזור הראשון של מסלול ה-Fintech של לאומי ו-Elevator הסתיים בהצלחה, כאשר כל 5 החברות, שהשתתפו בתוכנית, גייסו סיבובי השקעה נוספים וחלקן נמצאות בשלבים שונים של פיילוט מול לאומי וגופים פיננסיים בינלאומיים.
 
קבוצת לאומי ו- Elevatorהשיקו באוקטובר 2013 מסלול  להשקעה בחברות Fintech (Financial Technology). מדובר בחברות, שעוסקות בטכנולוגיות הקשורות לעולם התוכן הבנקאי ומתמקדות, בין היתר, בנושאי תשלומים, ניהול השקעות, ניהול פיננסי אישי, מסחר ושוקי הון, ניהול סיכונים, אבטחה, Big Data, שירותים ומוצרים חדשניים.
 
להלן מידע על חלק מחברות הסטארטאפ ש במחזור הראשון:
 
LynxGuard - פיתחה פלטפורמה לאבטחת בנקאות ותשלומים מקוונים בשילוב חווית משתמש מהירה ללא סיסמאות. המערכת מספקת חסינות מפני גניבת זהות באמצעות התקפות על תשתיות, התקפות רשת והתקפות על מכשיר הלקוח. http://www.lynxguard.com/
 
Pythia - מציעה פיתרון להאצת הגישה והצלבת נתונים במערכות עתירי מידע (Big Data) ומאפשרת למוסדות פיננסיים לקצר את משך זמן עיבוד המידע, שליפת הנתונים, הגברת מהירות העבודה מול הלקוח וחיסכון בעלויות מערכות המחשוב. יזמי החברה, ערן דרוקמן וחיים שולנר, הם בעלי ניסיון בעבודה עם מערכות בעלות בסיסי נתונים גדולים בחברות מובילות כגון קומברס ונייס. http://pythiasystems.com/
 
Morovus -  פלטפורמה ליצירת מסלולי תוכן אינטראקטיביים עבור משתמשים, על מנת ללוות אותם בתהליכים עסקיים בזירות הדיגיטליות השונות של גופים מסחריים. http://www.morovus.com/
 
Myze - מסייעת לצרכנים לשלם בעזרת אמצעי התשלום המשתלם ביותר כאשר הם קונים On-Line. המשתמשים של Myze מקבלים את מירב ההטבות המגיעות להם מכרטיסי האשראי שלהם ומועדוני הלקוחות בהם הם חברים. השירות של Myze יודע לזהות את תהליך הקנייה ולתת עצה חכמה בזמן המתאים ביותר. כל זאת, ללא שינוי בהרגלי הקנייה. הסטארטאפ נמצא בפיילוט עצמאי ב-4 שבועות האחרונים בשוק האמריקאי וצבר כבר מעל 10,000 לקוחות רשומים ואף החל לייצר הכנסות ראשונות. http://www.myze.co/
 
החברות, שהשתתפו במסלול, שוכנו במשך 5 חודשים במשרדי Elevator בנוסף  לנסיעת ,Roadshow שנמשכה כחודש בארה"ב, במהלכם זכו למעטפת ליווי עסקית וטכנולוגית רחבה ולמסלול הכשרה, ליווי והאצה מובנה ומקיף, יחד עם חשיפה ל-networking נרחב. מעטפת זו כללה, בין השאר, ליווי צמוד של טובי מומחי הפיתוח הטכנולוגי והעסקי בקבוצת לאומי ומובילי המומחים בחברות Fintech בישראל, ששימשו כמנטורים של אותן החברות. לאומי ו-Elevator העניקו לחברות ליווי ופיתוח עסקי שכלל הדרכה בתכנון תקציב, חיבור לנותני שירותים בתעשייה, הכנת תוכנית עסקית, שירותי ענן של אמזון וחבילת שירותים נלווים כגון שירותי חשבונאות, יחסי ציבור, תמיכה משפטית וניהול משאבי אנוש.
 
עוד העמידה התכנית לרשות היזמים שירותי עיצוב וסדנאות העוסקות בעיצוב ובחוויית משתמש. ערכה של חבילת הליווי והייעוץ הגיע ליותר מ-200 אלף דולרים (נוסף על סכום של 20 אלף דולרים, שקיבלו החברות כהשקעה ישירה). הבנק סיפק לחברות במסלול הפינטק חשיפה לאקוסיסטם של לאומי, גישה ישירה מרחוק לסביבת הפיתוח של הבנק (Beta Site) יחד עם ליווי של מומחי הפיתוח הטכנולוגי בבנק.
 
בשל צמיחת מספרן של חברות ה-Fintech בישראל והיותה של ישראל מוקד עולמי לחדשנות טכנולוגית, שניים מהבנקים הגדולים והחדשניים בעולם, Commonwealth האוסטרלי ובנוסף אחד מהבנקים הגדולים באירופה, בחרו לשתף פעולה עם בנק לאומי במחזור הבא של Fintech Startups. 2 הבנקים ישתתפו עם לאומי בתהליך סינון החברות ויספקו להן שירותי ליווי עסקי וטכנולוגי לאורך המסלול. בנוסף, חברת הטכנולוגיה הפיננסית האמריקאית, Yodlee, חברה לבנק לאומי על מנת לספק לחברות המשתתפות ליווי טכני ואת שירותי ה-API הפיננסיים שלה.
 
פרופ' דני צידון, המשנה למנכ"ל לאומי: "סקטור ההייטק מהווה את אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים במשק. לאומי שם לו ליעד להרחיב את הפעילות בסקטור זה, ובתוך כך הקים בחודש מאי האחרון את חברת לאומי-טק, חברה בת ייעודית, שמטרתה לפעול לקידום המימון והפיתוח בתעשיית ההייטק הישראלית בארץ ובחו"ל. מסלול הפינטק של לאומי, בשיתוף עם Elevator, הוא המשך טבעי לפעילותנו בתחום. אנו רואים באותם פיתוחים טכנולוגיים וביצירתיות והחדשנות של היזמים הישראליים את העתיד של המערכת הבנקאית. המחזור האחרון הסתיים בהצלחה, כאשר 4 מתוך 5 החברות, שלקחו בו חלק, בחרו לבחון את יישום הטכנולוגיות הפיננסיות שלהן בלאומי. אני סמוך ובטוח, שזו הסנונית הראשונה להמשך פעילות פורה גם במחזור הבא".
 
דני ירושלמי, ראש חטיבת לאומי טכנולוגיות: "הרצון של לאומי להיות חוד החנית ולהוביל את המגמות החדשניות ביותר בעולם הטכנולוגיה אל תוך הבנק הוביל אותנו להקמת מסלול הליווי לחברות הפינטק, צעד שהתברר כהצלחה. אנו תרים כל הזמן אחר פיתוחים טכנולוגיים חדישים, שישפרו את חווית השירות עבור לקוחותינו תוך שימוש בטכנולוגיות חדשניות ויעילות יותר. בתוך כך, הטמענו לאחרונה, לראשונה בעולם, את מערכתTipranks , כחלק מהשירות החינמי ללקוחות לאומי-טרייד, שמספקת למשקיע בשוק ההון מידע מורחב על מניות בחו"ל  על סמך דירוג המלצות אנליסטים".
 
על Elevator
Elevator הוקם ב-2011 ע"י היזמים אורי גלזר ותום ברונפלד, בשיתוף עם גופים שונים, ביניהם קרנות הון סיכון ישראליות ואמריקאיות. כ-85% מהחברות, שהשתתפו במחזורים קודמים של המאיץ, זכו למימון המשך. בשנה האחרונה הצטרף  ל-Elevator ליאור פרושאור כשותף מנהל והקים את שלוחת הקרן בניו יורק.

 
סטארטאפ



 
 
Bookmark and Share