Telecom News - עצות שימושיות: איך מותג יכול להתבלט בעידן של הצפה שיווקית?

עצות שימושיות: איך מותג יכול להתבלט בעידן של הצפה שיווקית?

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> עצות שימושיות: איך מותג יכול להתבלט בעידן של הצפה שיווקית?
 10 עצות שימושיות: איך מותג יכול להתבלט בעידן של הצפה שיווקית?
מאת: נגה וידר, 13.8.14, 09:00נגה וידר
 
10 טיפים יעילים בעידן של שוק תחרותי בו על בעל העסק והמותג שלו, כולל בתחומי הטכנולוגיה, התקשורת וההייטק, לבלוט בתחרות על ליבו של הלקוח.
 
האם אתם מרגישים מוצפים לפעמים? האם אתם פותחים אי-מייל בבוקר ומוצאים 20 הודעות שיווקיות? האם אתם מציצים בפייסבוק וחצי מהפיד הוא "קידומי מכירות"? האם גם אתם מקבלים SMS-ים מכל חנות, שאי פעם קניתם בה? מה קורה כאן? התשובה מאוד פשוטה: אתם מוצפים.

אנו חיים בעידן של הצפה שיווקית, והצרה היותר גדולה היא, שבתור בעלי עסק אתם חלק מההצפה. אתם פועלים בשוק תחרותי (ולא משנה בכלל מה אתם מוכרים) ובדיוק כמוכם, יש הרבה בעלי עסקים המתחרים על ליבו של כל לקוח.

אז איך מותג בכל תחום, כולל בתחומי הטכנולוגיה, התקשורת וההייטק, יכול לבלוט בעידן של הצפה שיווקית?

להלן 10 טיפים, שיעזרו לכם בדיוק בעניין הזה:
 
1. תראו מה עושים המתחרים
ו... תעשו ההפך, או תעשו אחרת, או תעשו יותר. זה משהו, שקל להגיד, אבל לא תמיד קל לבצע. חפשו מדיה שונות, תפנו לעוד קהלים, חפשו הזדמנויות צריכה חדשות ואם אין כאלה - תמציאו אותן.

מה זה מדיה שונות? לפעול לא רק בניו-מדיה אלא גם בצורה יוצאת דופן במדיה המסורתית. למשל, לפרסם על אריזות של מוצרים (לא רק בתחום של העסק), על כרטיסים לאירועים שונים, על מוצרים המחולקים בכנסים מקצועיים ועוד.

מה זה עוד קהלים? לא רק לארגונים וחברות ו/או לאנשים פרטיים באוכלוסיה הכללית אלא גם למגזרים ייחודיים באוכלוסיה, במקומות מסוימים ועוד.

מה זה הזדמנות צריכה חדשה? למשל, מבצעים במועדים מסויימים, או "המצאת" מועד חגיגי. זאת, מאחר שזה מייצר רעש ועניין וגם מכירות.
 
2. תשקיעו יותר מהמתחרים
תשקיעו בנִרְאוּת של המותג שלכם. לוגו מקצועי, חזות אחידה, אתר אינטרנט מדוגם, דף פייסבוק מעוצב, אביזרי שי יוצאי דופן לחלוקה, כרטיסי ביקור מיוחדים. כן, הדברים האלה עולים כסף. אבל זו השקעה משתלמת. אנו חיים בעולם ויזואלי ומי שנראה טוב - מנצח.
 
3. תנו מענה למצוקות של עצמכם
תחשבו כמו הלקוחות שלכם. נסו לראות מה מפריע לכם ואיזה מידע היה יכול לעזור לכם להתקדם ואת המידע הזה תחלקו עם הלקוחות שלכם. מה זאת אומרת? תחשבו, למשל: מה אתם הייתם רוצים לשנות במוצר מסוים? מה גורם לכם לבחור במוצר או שירות מסוים? ולצורך הזה תתנו מענה. כך, הלקוח יראה, שאין פה מישהו, שרק מוכר דברים ללקוחות, יש פה מישהו המבין את הלקוחות.
 
4. דאגו ליחסי ציבור
יחסי ציבור זה ערוץ שיווקי חזק ביותר. הוא מכניס את המסר ללקוחות שלכם "דרך הדלת האחורית". ולא, אתם לא צריכים לרוץ ישר ליחצ"ן הלוקח הון. פשוט, תחשבו "מחוץ לקופסא", עשו דברים מעניינים ותדאגו לְתַקְשֵׁר אותם.

מה זה לעשות דברים מעניינים? למשל, להעמיד מחוץ לעסק דוכן התנסות במוצרים השונים עם חלוקת שי כלשהו.

מה זה לתקשר אותם? לצלם ולדאוג שזה יגיע לא רק לדף הפייסבוק שלכם אלא גם לעיתון המקומי, לתכנית הרדיו המקומית, לאתר האינטרנט של העיר / האזור ולכל מקום אחר היכול לעשות באזז. השילוב של המדיה המסורתית עם הניו מדיה הוא שילוב מנצח.
 
5. תהיו אנושיים
יש מערך שיווק משומן, מיתוג מעלף, בלוג מקצועי, רשימת תפוצה גדולה וסיפורי הצלחה מפה ועד ברלין. יפה. אולם, בסוף, אנשים קונים מאנשים. לכן - תהיו אנשים... וזה אומר, שפה ושם מותר גם לשתף בקטנה בדברים אישיים ושפה ושם מותר גם להגיב לדברים אישיים של הלקוחות. לא צריך להיסחף ובטח לא להעלות לדף העסקי תמונות מהחוף בתאילנד 2008, אבל כן, להיות אנושיים. אנושיות לא סותרת את המקצועיות.
 
6. צרו קשר אישי
ביל קלינטון היה אלוף בזה. עוד בתור סנאטור, הוא היה מתעניין כל פעם בשלומו של כל מי שפגש אותו, שואל אותו לשם אשתו ועוד שאלות והיה רושם הכל. אחרי 10 שנים, כשרץ לנשיאות וידע, שהוא הולך לפגוש את אותו סנאטור או מושל מאז, הוא פתח את הפנקס והתכונן וכשהם נפגשו, הוא שאל אותו בנונשלנטיות: "נו, מה שלום אשתך דוריס? היא עדיין יוצאת לדוג כל יום רביעי?" האיש ממול היה נדהם מהשליטה, והוא יצא מלך.

איך אתם תעשו את זה? תקשיבו ללקוחות שלכם ונסו לדעת מה עובר עליהם, וממש כמוהו, תרשמו פה ושם: להוא נולדה ילדה, ההיא עברה דירה, ההוא הצטנן, מסכן, נשלח לו רפואה שלמה וכו' ותצאו מלכים.
 
7. תהיו שם בשביל הלקוחות כשהם לא מצפים לזה
כל המתחרים נותנים מתנה בראש השנה? תנו מתנה בט"ו בשבט או תנו להם איזו הטבה "כי מתחשק לכם". משהו טוב, שהלקוח מקבל, הופך למצוין כשזה לא צפוי. ועבורכם זה נפלא.
 
8. תהיו אנשי משפחה
עכשיו אתם בטח אומרים "מה זה קשור לכל הרוחות?" תתפלאו. בסוף, הדבר הכי חשוב זו המשפחה. אנו עובדים בשבילה וזה הדלק האמיתי הממלא אותנו. זה לא משהו הפועל לוגית ובצורה ישירה, זו לא איזו תורה של גורו שיווק אמריקאי, וזה באמת לא בהכרח מובן. אך זה יעשה לכם טוב בלב וכשלכם יהיה טוב בלב ותהיו מאושרים זה ישפיע לטובה גם בתחום העסקי. אנשים אוהבים לעשות עסקים עם אנשים שמחים.
 
9. אל תעצרו לרגע
גם אם מכונת השיווק כבר זזה יפה וגם אם הלקוחות זורמים תודה לאל וגם אם ה"פה לאוזן" כבר תפס תאוצה, המשיכו לשווק בכל הכוח כאילו אין מחר. מה שיקרה להרבה מאוד מתחרים שלכם (שגם הם אולי יתפתחו ויגיעו להצלחה) זה שהם יירדמו. באיזשהו שלב הם "יורידו את הרגל מהגז" מבחינה שיווקית. ואתם? אל תירדמו! תמשיכו לבצע אותן פעולות שיווקיות וגם חדשות ותשעטו קדימה.
 
10. תהיו אתם
אחרי הכל, זה הדבר הכי חשוב. אל תנסו להיות משהו שאתם לא. הלקוח, שיבחר בכם וישים לב אליכם, לא יעשה את זה כי אתם מאוד מזכירים לו את המתחרה ולא יעשה את זה כי יש לכם יכולות מאוד דומות למתחרה.הוא יבחר בכם בגלל מי שאתם. אז תהיו אתם.
 
מאתנוגה וידרמנכ"לית ,Up-Grade אוגוסט 2014
מומחית למיתוג ולשיווק יצירתי. דוא"ל.
אתר ובלוג:

www.NogaWider.co.il

ערוצי פרסום ויחס יציבור
 



 
 
Bookmark and Share