Telecom News - פטור ממכרז מוזר למדי במשרד התקשורת בתחום אבטחת המידע

פטור ממכרז מוזר למדי במשרד התקשורת בתחום אבטחת המידע

דף הבית >> פטורים ממכרזים ICT >> פטור ממכרז מוזר למדי במשרד התקשורת בתחום אבטחת המידע
"פטור ממכרז"חדש ושמתגלגל ב"פטורים" מאז 2010, לתחום שירותי ייעוץ בתחום אבטחת מידע למשרד התקשורת (כשכל ילד יודע שיש בישראל מתחרים רבים בתחום זה ולא הגיוני לטעון "ספק יחיד"), עד כי החשבת הכללית באוצר (מיכל עבאדי-בויאנג'ו) הסתייגה ממנו. 
מאת: אבי וייס, 13.8.14, 13:20מיכל עבאדי-בויאנג'ו

תופעת "פירמידת הפטורים ממכרזים" יכולה להגיע למחוזות אבסורדיים. משרד התקשורת בראשות השר גלעד ארדן מתמחה בפטורים ממכרזים מאוד מוזרים, אבל הפטור החדש כנראה היה "קצת יותר מדי". אפילו החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו (בתמונה), שרגילה לחתום על פטורים הזויים וענקיים, עם טענות "מצוצות מהאצבע" ובסיטונות, הרגישה שהפעם משרד התקשורת "הגזים". 

לכן, תחת חתימתה על הפטור החדש, שהגיש לה משרד התקשורת, כתבה מיכל עבאדי בוינג'ו כך (ציטוט): "יש להיערך באופן מיידי לפרסום מכרז לרכישת השירותים האמורים". את הפטור ממכרז היא אישרה לתקופה קצרה ביותר, מ- 10.8.14 עד 31.12.14, עד לפרסום תוצאות מכרז, שמשרד התקשורת מחוייב כעת לבצע בנושא.

למה אפילו החשכ"לית הסתייגה מהפטור הזה ממכרז, שהגיש לה משרד התקשורת? משום שהחברה שקיבלה את "הפטור ממכרז", קיבלה אותו ב-2010 ומאז הפטור הזה מוארך כל שנה, למעשה מספר פעמים מאז 2010, כל פעם בתירוצים אחרים "שנשלפים מהשרוול". הרי כל ילד, שנמצא יומיים בשוק ההייטק, יודע שיש בישראל מאות חברות בתחום האבטחה והסייבר ובתחום הספציפי של הייעוץ, יש עשרות רבות של חברות טובות ומנוסות וגם חדשות. 

לכן, פניתי בדחיפות למשרד התקשורת ושאלתי: "מדוע שוב ושוב ניתן פטור ממכרז לאבנת, מאז 2010?"

תשובה לא קיבלתי. די ברור למה.

דרך אגב, כל תחום אבטחת המידע וההגנה מפני סייבר במשרד התקשורת הוא במקרה הטוב פארסה ובמקרה הרע - בדיחה עצובה. למי שמתעניין, הפארסה הזו מתוארת בהרחבה: כאן, כאן, כאן, כאן, כאן וכאן. יש עוד הרבה סיפורים כאלו באתר, אבל זה מספיק כדי לקלוט את התמונה של התחום...
 
סייבר ואבטחת מידע



 
 
Bookmark and Share