Telecom News - איך הגולשים צורכים את החדשות המקוונות שלהם באינטרנט?

איך הגולשים צורכים את החדשות המקוונות שלהם באינטרנט?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> איך הגולשים צורכים את החדשות המקוונות שלהם באינטרנט?
בניתוח ומעקב שוטף אחרי הרגלי צריכת תכנים בכ-100 אלף אתרי תוכן חדשותי בישראל וברחבי העולם, חברת Outbrain מצאה, שכמחצית מהגולשים קוראים חדשות באמצעות מכשירים ניידים, מהם (בישראל) 22% מטאבלטים ו-78% מסמארטפונים. עוד נתונים מעניינים בכתבה.
מאת: מערכת Telecom News, 14.8.14, 08:20

חברת ההזנק הישראלית Outbrain, שהפכה לספקית הפצת תכני חדשות מקוונים מתחרה ב"גוגל חדשות", מנתחת באופן שוטף מעל ל-100 אלף אתרי חדשות מקוונים באינטרנט העולמי, עם כ-150 מיליארד "המלצות תוכן", שנצרכים ע"י הקוראים מידי חודש, עם כ-58 אלף לינקים של תוכן חדשותי, שנלחצים ע"י הקוראים ברחבי העולם כל שנייה. כך, שיש ל-Outbrain תמונה די מדויקת על הרגלי הצריכה של תכני חדשות בעולם.

עפ"י נתונים אלה, בישראל, כמעט מחצית מקריאת החדשות נעשית במכשירי ניידים, מהם 22% קוראים חדשות בטאבלטים ו-78% מסמארטפונים. מבחינת מערכת ההפעלה במכשירים הניידים (בישראל), 41% זה iOS של אפל, 58% אנדרואיד ו-1% כל השאר (דהיינו: כל שאר מערכות ההפעלה הניידות נמחקו מהלקסיקון...). האנדרואיד של גוגל מוביל בכל העולם (למעט ארה"ב).

בכלל העולם, כולל המדינות המתפתחות והעולם השלישי, שיעור הגולשים לאתרי חדשות במכשירים ניידים הוא 37% מכלל הגולשים, כשנתון זה נמצא כל הזמן בעלייה, גם בעולם השלישי. 

ישראל די שונה בהרגלים הללו של צריכת תכנים מארצות העולם האחרות (למעט ארה"ב, אליה אנו די דומים), ואפשר לראות כאן את התפלגות הגלישה הניידת (בחלוקה בין טאבלטים לסמארטפונים) באתרי חדשות, בין כמה מדינות בולטות בעולם:
התפלגות הגלישה הניידת

מבחינת "שעת השיא" לצפייה בתכני חדשות, בישראל שעת השיא היא 14:00, והתחום החדשותי, שיש בו הכי הרבה קוראים בישראל הוא כדורגל. במקום השני:Celebrities (דהיינו: רכילות). את נתוני ההתפלגות של הצפייה בסוגי התכנים בין המדינות ניתן לראות כאן:
התפלגות הצפייה בתכנים

הנתונים של Outbrain נמצאים כאן, למתעניינים.

למי שמתעניין בנושא התפלגות הקריאה באתרי חדשות בישראל בין סוגי הדפדפנים השונים (על כל סגי הצפייה, נייחת וניידת גם יחד), נוכל להביא את הנתונים הפנימיים של אתר זה, שמציג את תמונת ההתפלגות של הקוראים מפלח השוק של עולם ההייטק. מזמן פורסם על ידינו (כאן וכאן), שהדפדפן המוביל בישראל (וגם בעולם) הוא הכרום של גוגל. האקספלורר, שהיה אך לפני כשנה במקום השני, ממשיך להידרדר, והנתונים של החודש האחרון באתר זה הם: 51.2% משתמשים בכרום (גוגל), 20.1% בספארי (אפל), 17.5% באקספלורר (מיקרוסופט) וכל השאר מתפלג בין פיירפוקס, אופרה ועוד כמה דפדפנים, כל אחד כמה אחוזים או שברי אחוזים. הנתונים הללו הם די עקביים בשנה האחרונה, עם מגמת ירידה איטית אך ברורה לאקספלורר. 
 
כרום לוגו



 
 
Bookmark and Share