Telecom News - שימוע "השוק הסיטונאי" נכנס לישורת האחרונה: בקרוב הורדת מחירים מדהימה

שימוע "השוק הסיטונאי" נכנס לישורת האחרונה: בקרוב הורדת מחירים מדהימה

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> שימוע "השוק הסיטונאי" נכנס לישורת האחרונה: בקרוב הורדת מחירים מדהימה
שר התקשורת גלעד ארדן: בקרוב כל אזרח בישראל יקבל אינטרנט בחינם עם שירותי טלוויזיה ללא הגבלה, כבונוס על העמידה האיתנה של הציבור במבצע "צוק איתן". נותר לנו רק לסיים עוד שימוע קטנטן בעולם "השוק הסיטונאי" ואז הכל יפרח. המהפכה כבר בדלת... אכן, ארדן יכול להאכיל את הציבור בכל לוקש דימיוני שהוא רוצה ואיש לא מפקפק בהצהרה כזו.
מאת: אבי וייס, 20.8.14, 13:30סטלה הנדלר

ציטוט מהעיתונות: "שימוע 'השוק הסיטונאי' (כאן) נכנס ליישורת האחרונה. הכנסת שירות Multy Cast – תאפשר ל'שחקנים חדשים' להעביר שידורי טלוויזיה על גבי רשת האינטרנט במחירים תחרותיים. המחיר הסיטונאי לחברות התקשורת לרכישת חבילת גלישה הכוללת שירות אינטרנט במהירות של 50 מגה ביט לשניה ושירות טלפוניה הכולל 300 דקות יעמוד על כ-50 ₪ לחודש (לא כולל מע"מ). שר התקשורת גלעד ארדן: 'מודל התמחור יאפשר למתחרים של בזק לשווק מהירויות גבוהות במחירים תחרותיים, לספק שירותי טלוויזיה על גבי האינטרנט ולהציע חבילות תקשורת אטרקטיביות לצרכנים'".

אם הקוראים הגיעו עד כאן והקטע בפסקה הקודמת מוכר להם, זה מהסיבה, שרוב אמצעי התקשורת בישראל (כמעט כולם לא יוצא מן הכלל, רק YNET נמנע מפרסום), מצטטים את הודעות שר התקשורת גלעד ארדן, בלי להבין בכלל על מה מדובר. לכן, הכנסתי כותרת דמיונית למאמר. אפשר "להאכיל את הציבור" בכל לוקש, ואיש בכלל לא שואל שאלות. עושים רק Copy & Past להודעות דמיוניות, שהשר מפזר כל יום, והציבור "קונה את זה" בלי להבין על מה מדובר ושוכח זאת אחרי יום-יומיים... 

המציאות בתחום "השוק הסיטונאי" היא שונה לגמרי:

א. אין בכלל דבר כזה "שוק סיטונאי" בישראל וגם לא יהיה. זו המצאה לשונית של משרד התקשורת, שלקח מונח אירופאי ישן וכושל והלביש אותו על שירות ישן עוד יותר, בתוספת אין ספור מסמכים פרי הדימיון של פקידי משרד התקשורת. מדובר פשוט באי הבנה רגולטורית, תוך סתירה לקביעות הממונה על ההגבלים העסקיים ובזבוז כספי ציבור... 

ב. גם אם כל השימועים בנושא (והיו עשרות), יסתיימו עד סוף 2014, מה שמכונה "שוק סיטונאי" שיצא לדרך, יכלול רק את תשתית בזק הישנה. דהיינו: 40% מהשוק הקווי דהיום, שמחובר לאינטרנט דרך הוט, לא ייכלל ב"שוק הסיטונאי", לא מחר, לא בחודש הבא, לא בשנה הבאה ולא בכלל. גם הוזלות מחירים מדהימות לא תהיינה. השוק הקווי הוא די תחרותי ומחירי האינטרנט נמצאים "קרוב לרצפה". אין עוד הרבה לאן לרדת... 

ג. אחרי שפקידיו פיברקו מסמכים, נאלץ שר התקשורת להיכנע לנתונים (הנכונים) של בזק, וקבע מחירים המתאימים לבזק. בזק, די הצליחה לתמרן את משרד התקשורת במשך שנים, עד שההבשלה של ההיערכות של בזק (מייד נסביר מה זה), הגיעה בתזמון יפה ומתאים להצהרה של השר, על יישום קרוב של "השוק הסיטונאי".

המנצחת הגדולה של המהלך הזה היא, ללא ספק, סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק (בתמונה למעלה), שמביאה "מתנת חג" לבעל השליטה בבזק: שאול אלוביץ'. המהלך הזה יוביל להסרת "ההפרדה המבנית" מעל בזק, מה שיכניס מיידית מאות מיליוני ש"ח לכיס של בעליה, ובהמשך הדרך יאפשר לבזק לחזק את אחיזתה בכל תת-השווקים של עולם התקשורת הישראלי, בלי כל המגבלות הרגולטוריות הדרקוניות, כמו שיש עליה כיום. כך, במקום לפרק את בזק, כפי שקבע השר הקודם, השר הנוכחי מאדיר ומעצים את בזק בצורה חסרת תקדים. כל הכבוד למהלכים המדודים, השקולים והנכונים של סטלה הנדלר.

ד. זמן קצר אחרי ש"השוק הסיטונאי" יצא לדרך, ו"ההפרדה המבנית" תרד מעל הגב של בזק, "תחסל" בזק ודי בקלילות את המטרד הקטן הזה הקרוי "שוק סיטונאי", ע"י 2 מהלכים, שיגיעו במהלך 2015 לכלל הבשלה טכנולוגית, פיזית ושיווקית: 
1) תשדרג את כל הבתים, שהיא חיברה אותם בסיבים, ותחסל את "השוק הסיטונאי" לכל הבתים הללו (כ-90% מהבתים במדינה). הסיבה: אין כרגע שום רגולציית "שוק סיטונאי" על הסיבים של בזק, וגם לא תהיה. 
2) תשדרג את כל שאר החיבורים לבתים ל-G.fast ול-Vectoring, מה ש"מחסל" סופית את "השוק הסיטונאי". 

במקביל, בזק תשדרג את שירותי הטלפוניה הקווית שלה לשירותי IP, ותחסל בכך את "השוק הסיטונאי" לטלפוניה, נושא שנכפה עליה בשימוע. לא מאמינים? קראו כאן, איך "השוק הסיטונאי" הוא רק לטלפונייה הישנה וההיסטורית של בזק ב- SS7.... 

ה. "השוק הסיטונאי" המתוכנן הוא "מסמר נוסף בארון הקבורה", שמכין משרד התקשורת ל-Unlimited. כל הספקים הקטנים, שקפצו על העגלה של IBC\Unlimited יגלו, שעשו "מקח טעות" וירוצו לנסות לסגור הסכמים עם בזק במסגרת "השוק הסיטונאי".

כך, Unlimited תישאר לא רק בלי הספקים הגדולים (הקבוצות פרטנר וסלקום החולמות, ש"השוק הסיטונאי" הוא אולי איזה "מכרה זהב" בקליפורניה), אלא גם בלי הספקים הקטנים, שהיו להוטים לקדם מהפכה בתשתיות האינטרנט הקווי בישראל על רשת Unlimited, כי הם האמינו לגלעד ארדן.

ייקח לכולם שנה לפחות לגלות, ש"השוק הסיטונאי" הוא לא יותר מעוד "בלוף רגולטורי", שלא שווה מאומה משום בחינה (לא צרכנית ולא עסקית) ומתאים לתכנוני הרגולציה האירופאית של המאה הקודמת... גם באירופה מזמן זנחו את שיטת הרגולציה הזו. 

ו. כל הסיפור של שירות Multicast זה פשוט בדיחה. מדובר בשירות ישן ביותר על רשת בזק. באיחור של 30 שנה משרד התקשורת גילה שיש דבר כזה... בנוסף, כדי להעביר טלוויזיה על האינטרנט צריך קודם כל לשנות חקיקה ולקבוע מה הרגולציה של השירות. זה תקוע ב"ועדת שכטר", שאת המלצות הביניים שלה ניתחתי בהרחבה כאן (חומר בידורי למי שאוהב בדיחות רגולטוריות). בקיצור: נוצרה כאן "בדיחת Multicast" מעל "בדיחת שכטר"...

ככה "טייסי החלל" שלנו עובדים ומייצרים רגולציה דמיונית והודעות עוד יותר דמיוניות לעיתונות ולציבור הרחב...
בדיחה



 
 
Bookmark and Share