Telecom News - האם זה הזמן לנטוש את קווי בזק?

האם זה הזמן לנטוש את קווי בזק?

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> האם זה הזמן לנטוש את קווי בזק?
האם זה הזמן לנטוש את קווי בזק?
מאת: מיכאל פנחס, 20.8.14, 19:15מיכאל פנחס
 
מי שמחזיק בקו בזק הישן ולא נמצא במבצע של בזק, משלם כ-600 ₪ לשנה רק על אחזקת הקו, לפני הוצאת שיחה אחת מהקו. זה יותר יקר מהמחיר של קו סלולרי "הכל כלול" (שיחות, מסרונים וגלישה באינטרנט). אז מה עושים?
 
התחרות בשוק הסלולר הורידה את רמת המחירים של חבילת "הכל כלול", לרבות מסלולי "הכל כלול" לעסקים, לרמה של 30 עד 40 ₪ לחודש (כולל מע"מ). דהיינו: העלות השנתית לאחזקת קו סלולרי כולל כל השירותים, מסתכמת בפחות מ-480 ₪ לקו. המעבר של חברות הסלולר לדור רביעי -  LTEמספקת לבעלי הסמארטפונים, הפאבלטים והטאבלטים הסלולריים המתקדמים יכולת גלישה ברוחבי פס מתחרים באלה של החיבור הקווי.
 
אם כך, נשאלת השאלה: מדוע לשלם 600 ₪ לשנה רק עבור אחזקת קו בזק (עוד לפני שמשלמים על השיחות), אם ניתן לסגור את הקו האנלוגי הישן הזה ולעבור לשיחות, מסרונים ואינטרנט גם יחד, במחיר זול יותר, במכשיר הסלולר?
 
התשובה הברורה היא: אין כל סיבה כלכלית או אחרת להמשיך ולשלם על אחזקת הקו האנלוגי. אמנם, יש חלופות ומבצעים גם בבזק. חברת בזק מציעה מסלולים משולבים של אינטרנט וטלפוניה וחבילות "הכל כלול", כאשר לחבילות אלו נלווים שירותי בזק חינמיים רבים ובכלל זה: שירותי Bphone, שירותי WiFi, גיבוי בלתי מוגבל בענן של בזק ועוד. למי שעובר דירה במהלך הקיץ יש הטבות נוספות במבצע מבזק.
 
בנוסף, יש "חבילות תקשורת משולבות" אצל כל הספקים המתחרים בבזק, החל מחברות התקשורת הקטנות, דרך קבוצות התקשורת הגדולות וכלה בחברות הענן דוגמת טריפל סי. "צרכנות נבונה" היא שם המשחק. הכוח עבר לידי הצרכנים.
 
אם לא די בכך, Unlimited החלה בפריסה של סיבים עד הבית בטירת כרמל (ליד חיפה), ובהמשך החודש הקרוב היא תתחיל לפרוס בבאר שבע ובהמשך בערים נוספות רבות אחרות ברחבי הארץ.
 
לכן, אם בזק לא מציעה לכם כעת הצעה אטרקטיבית, אפשר פשוט להתנתק בתקופת הביניים הזו, עד שהחלופות לבזק תיפרסנה ולהסתמך בתקופה זו רק על רשת הסלולר. רשתות הסלולר מספיק יציבות ואמינות כדי לספק מענה לכל צורך.
 
במהלך השנה הקרובה, כש-Unlimited תגיע אליכם הביתה או לעסק, מומלץ לשקול להתחבר לתשתית הקווית דרכה. יחד עם זאת, שלא יהיה לכם צל של ספק: רגע לפני שנציג Unlimited יגיע אליכם להציע להתחבר ל-Unlimited במחיר מאוד אטרקטיבי, יגיע אליכם גם נציג בזק, עם הצעה יותר טובה. בזק תסיים כבר השנה לפרוס סיבים עד לכמיליון בתי אב בישראל ובשנה הבא תסיים לכסות את כל המדינה בסיבים, הרבה לפני Unlimited.
 
מכאן, שהגיע הזמן להגיד שלום לטלפון האנלוגי הישן. הוא סיים את חייו וחבל על כל שקל שאתם משלמים על אחזקתו. הסלולר זול יותר ויש גם חלופות במבצעים אצל בזק וגם אצל מתחרותיה. זה הזמן לסיים ולהתנתק מטכנולוגיית המאה ה-19 ולעבור למאה ה-21.
  
מאת: מיכאל פנחס, אוגוסט 2014.
מהנדס תקשורת – ומחבר המדריך לחיסכון  בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 
טלפון ישן



 
 
Bookmark and Share