Telecom News - איך עסקים זעירים יכולים לשמור על קשר עם הלקוחות ולהגדיל המכירות?

איך עסקים זעירים יכולים לשמור על קשר עם הלקוחות ולהגדיל המכירות?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> איך עסקים זעירים יכולים לשמור על קשר עם הלקוחות ולהגדיל המכירות?
איך עסקים זעירים יכולים לשמור על קשר עם הלקוחות ולהגדיל המכירות?
מאת: אבי וייס, 21.8.14, 22:00תומר סער
 
חשיפת שירות חדש, קליל, זול וקל לתפעול על כל סמארטפון, כשבעל העסק יכול לשלוח קמפיינים ועדכונים ללקוחותיו ב-Push notification ולהגיע אליהם בכל זמן ובכל מקום.
 
"הרעיון שלנו הוא לפנות אל העסקים הקטנים. זאת, לאחר שראינו, שלעסקים הקטנים אין פתרונות פשוטים, זולים, מידיים ונוחים לשווק את עצמם", מתאר תומר סער, יזם, מייסד-משותף ומנכ"ל Appdator. "הפתרון שלנו מאפשר ייצור אפליקציה ממותגת באמצעות סמארטפון, שמאפשרת לכל בעל עסק לסיים את התהליך תוך 5 דקות, תוך שימוש במצלמה או בתמונות קיימות. מאותו רגע זה הופך עבורו לכלי שיווקי ממדרגה ראשונה".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם תומר סער (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של אפליקציה ממותגת לבתי עסק קטנים, שמעוניינים ליצר אינטראקציה מובנית עם הלקוחות תוך יצירת ממשק אינדיבידואלי במספר פעולות פשוטות, עם יצירת ערך מיידי וויראלי לעסקים קטנים.
 
שאAppdator Logoלה: מהיכן צמח הרעיון של Appdator?
תומר סער: "אנו חברת סטארטאפ בתחילת הדרך. אנו כיום 5 אנשים, כשאת הדרך התחלתי עם משה מרציאנו, השותף-מייסד יחד אתי, כשהתחלנו לפתח לפני פחות משנה. מאז הוספנו עוד 3 עובדים. גייסנו גיוס ראשוני בתחילת השנה, כמה מאות אלפים, וגם שמנו הרבה כסף מכיסנו וזמננו. אנו ממוקמים בהוד השרון.
 
ראינו, שהבעיה העיקרית של עסקים קטנים זה 'שימור לקוחות'. לקוח הרוכש מוצר או שירות בעסק קטן, העסק חסר כלים לשמור על קשר עם הלקוח הזה. כל אחד יודע, שההשקעה בלקוח חוזר קטנה יותר מהשקעה ברכישת לקוח חדש.
 
מה שאנו פיתחנו לעסקים הקטנים זו אפליקציה סלולרית עסקית ממותגת לעסק שלהם. זה נעשה לגמרי בשיטת 'עשה זאת בעצמך' בלי כל צורך בכל ידע מוקדם. האפליקציה הזו מופצת ללקוחות של העסק ודרך האפליקציה ניתן להציג את העסק, לספק זימון תורים, כרטסת החתמות, מבצעים, קטלוג תמונות, קמפיינים וכך הלאה.
 
למעשה, כל תהליך ניהול הקשר עם הלקוח הופך קל ופשוט באפליקציה סלולרית קלה ביותר לתפעול, הן מצד בעל העסק והן מצד הלקוחות שלו".
 
שאלה: מה היתרונות לבעל העסק הקטן להפעיל את האפליקציה הזו אצלו?
תשובה: "או לוקחים כל מותג, אפילו המותג הכי קטן של כל עסק זעיר, אפילו עסק ביתי של אדם אחד, ובונים לו את המותג בצורה נכונה המביאה לו ערך ממשי ומעשי באופן מיידי.
 
אנו למעשה מעצימים את המותג ושמים אותו בכיס של כל הלקוחות שלו. כך, שבכל רגע בעל העסק יכול להזכיר ללקוח, שהוא קיים ושהוא יכול לתת לו מענה לצרכים שלו.
 
תהליך בניית אפליקציה סלולרית זה לא משימה אפשרית ביכולת של בעל עסק קטן. אם הוא יפנה לחברה, שתפתח לו אפליקציה, זה יהיה מאוד יקר. כדי להפיץ אפליקציה של עסק קטן צריך לעבור מסלול מכשולים מאוד קשה ויקר, רק כדי להגיע להעלאה לחנות האפליקציות ולהשיג הפצה יעילה שלה. פיתוח אפליקציה סלולרית לבד או באמצעות בית תוכנה, לא יחזיר את ההשקעה לעסק קטן.
 
מה שאנו מספקים זו יכולת להפיק בזמן אפס אפליקציה סלולרית, שלמעשה, מסתתרת בתוך האפליקציה שלנו וממותגת עבור העסק הקטן, עם הפצה קלה ביותר לכל הלקוחות של העסק".  
 
שאלה: במה זה שונה מכל הכלים לקידום ושיווק עסקים קטנים?
תשובה: "ברוב המקרים, לקוח, שנכנס לעסק, יוצא מהעסק ולא חוזר. הוא גם לא משאיר את הפרטים המלאים שלו. לעסקים הקטנים אין יכולת לקבל את הטלפון, הכתובת והדוא"ל של רוב הלקוחות. כך, שהקמפיינים, שמציעים להם, לא רלוונטיים ללקוחות, שהיו ממש בעסק.
 
לרוב, אנשים לא מספקים את הפרטים שלהם לעסקים זעירים וקטנים וגם לעסקים הללו אין כל כלי או מנגנון לאסוף את הפרטים הללו ולהשתמש בהם באופן מושכל.
 
מול זה, כל עסק יודע, שקל יותר למכור ללקוח קיים, שכבר מכיר את העסק, מאשר למכור ללקוח חדש. לכן, הפתרון שלנו מתאים לכל עסק בכל תחום ובכל סדר גודל".
 
שאלה: איך המערכת הזו עובדת בפועל?
תשובה: "בעל העסק מוריד האפליקציה מהאתר שלנו או מחנות האפליקציות (כרגע יש לנו גרסה ל- iOS, בקרוב נציג גרסה לאנדרואיד). האפליקציה היא בחינם. התשלום מגיע ממנגנון אחר, שאתאר בהמשך. בעל העסק נרשם, מכניס את הלוגו שלו, ובכמה צעדים קצרים הוא מעלה תמונות, שהוא יכול לצלם בסמארטפון שלו או מאוסף התמונות שלו. הוא מוסיף את פרטי העסק וכמה פיצ'רים כרצונו, דוגמת: כרטיסיית החתמות המספקת הטבות ללקוח חוזר. בנוסף הוא מחבר את לוח השנה שלו לאפליקציה, מה שמאפשר ללקוחות שלו להירשם לשירות כשיש מקום פנוי ומתאים בתור המקוון, יכול לייצר קמפיינים, ובסוף נוצרת אפליקציה פרטית וממותגת של העסק. כל התהליך הזה לוקח בקושי 5 דקות.
 
אחרי כן, בעל העסק מקבל במייל, שנרשם בו בעת בניית האפליקציה, קובץ PDF עם הלוגו שלו ו-QR-Code. את זה הוא אמור לצלם ולשים במקום בולט בעסק. כל לקוח, שמגיע לעסק, מופנה על ידו ל-QR-Code והלקוח מצלם את ה- QR-Code, מה שמוריד אליו למכשיר את האפליקציה הממותגת של בעל העסק. מאותו רגע, יש קשר ישיר ומתמשך בין בעל העסק והלקוח, שמביא ערך ברור לבעל העסק".  
 
שאלה: איך האפליקציה הופכת לממותגת ופרסונלית לכל עסק, כאשר מדובר באפליקציה אחת בלבד הנמצאת בחנות האפליקציות?
תשובה: "הסוד טמון במערכת שפיתחנו. זה די פשוט: אחרי שמורידים את האפליקציה ופותחים אותה בפעם הראשונה, כל פרטי עסק יורדים לאפליקציה מהשרת שלנו בענן.
 
יש לנו כמה שרתים המבוזרים בעננים שונים ברחבי העולם, חלק באמזון וחלק ב-DigitalOcean, ויש בהם את כל הפרטים הנוגעים לכל עסק הנרשם אצלנו. כל סנכרון, שבעל העסק מבצע מול האפליקציה, למשל, נותן הטבה או שולח מבצע, המידע יעודכן אוטומטית בכל האפליקציות, שהורידו הלקוחות שלו, כי המידע הזה מבוזר דרך הענן".
 
שאלה: מה קורה אם הלקוח של העסק לא פותח את האפליקציה שלו, מנטרל אותה, או חוסם אותה?
תשובה: "אם הלקוח לא פתח את האפליקציה או חסם אותה, בעל העסק יראה זאת ברגע שהוא יבצע הפצה חדשה, למשל יפתח קמפיין חדש. הסיבה: כל מי שהוריד את האפליקציה מקבל 'התרעה קופצת' על המבצע. זה מגיע אליו ב-Push. אם הלקוח חסם או הסיר את האפליקציה, בעל העסק רואה זאת בכלי השליטה הקיים באפליקציה. הוא רואה במדויק כמה פתחו את ההודעה וכמה המשיכו, מה שמכונה Engaged, ובעל העסק יכול להחליט מה לעשות עם אלה, שלא הגיבו.
 
יש לבעל העסק מגוון כלים להפיץ את המסר בדרך אחרת. למשל: לפתוח פוסט בפייסבוק, לשלוח ציוץ בטוויטר, לשלוח מסרון, לשלוח דוא"ל ועוד. בכל הכלים הללו הוא שולח למעשה URL להודעה על המבצע.
 
אם הלקוח ביקש להסיר את עצמו – הוא מוסר מהרשימה. העסקים לא יכולים לכפות את עצמם על הלקוחות – זה ברור. אבל, מהנסיון, שכבר צברנו בהרצה של המערכת, אין כמעט לקוחות המבקשים להסיר את עצמם. הניסיון שלנו מראה, שהלקוחות, שהורידו את האפליקציה, אוהבים את הקשר הזה עם בעל העסק. לדוגמה: בעלת עסק לייבוא בגדי נשים מעוצבים, הלקוחות שלה מאוד מעוניינות לדעת מתי הגיעה סחורה חדשה עם דגמים חדשים.
 
בנוסף, מצאנו, שהאפליקציה היא כלי ויראלי ממדרגה ראשונה. מתברר, שבין הלקוחות המבקרים אצל עסקים, יש רבים, שהם בעצמם עסקים קטנים וזעירים. דהיינו: הם מגלים את הכלי הזה לאחר שהורידו אותו כלקוחות ופותחים בעצמם כרטיסיית עסק ממותגת לעצמם כבעלי עסק. כך, הם קודם היו לקוחות וכעת הופכים גם לעסק המפיץ עצמו באותה צורה. כך, המעגל של המשתמשים במערכת שלנו הולך ומפיץ את עצמו לבד".
 
שאלה: מה המודל העסקי שלכם?
תשובה: "כפי שציינתי, הורדת האפליקציה ובניית המותג העסקי באפליקציה הן בחינם. אנו גובים על שליחת ההודעות, כאשר 50 הלקוחות הראשונים של העסק מקבלים הודעות בחינם. דהיינו: בעל העסק משלם רק על שליחת הודעות מהלקוח ה-51 ומעלה.
 
אין לנו כרגע כל תכנון לגבות מבעלי העסקים על דברים נוספים, כמו דמי מנוי או תמיכה וכיו"ב, מה שגובות חברות הבונות אפליקציות לעסקים.
 
אנו, מתחילת דרכנו, הלכנו על שוק קיים עם צורך מוכח. זה שוק גדול עם הרבה שחקנים וזה שוק הגדל במהירות. הסיבה: שוק האפליקציות בסלולר צומח הכי מהר בהשוואה לכל תחום אחר.
 
היות ואנו מביאים ערך ממשי ומדיד לכל בעל עסק קטן, בעל העסק רואה, שאנו מספקים לו יכולת להגיע ללקוחות שלו בקלות. עד היום, הוא לא ידע איך לעשות זאת בלי השקעות גדולות.
 
אנו מעודדים בעלי עסקים לשמר את הקשר וליזום קמפיינים. אנו רואים במערכת שלנו את הפעילות של כל בעל עסק. לכן, אנו יכולים לייעץ להם איך לקדם את עצמם. זה שירות חינמי, שאנו מספקים כחלק מהמערכת.
 
אנו משתמשים ב-Wisdom of the Crowd. זו 'חוכמת ההמונים' המשתמשים במערכת. היות ואנו מנטרים את כל הפעילות, אנו יכולים להצביע בפני בעל העסק איזה קמפיין הצליח ומה לא הצליח. זה נותן לבעל העסק את היכולת להשתפר כל הזמן. אנו רואים מיהם מובילי דעת הקהל של בית העסק וכו'. את המידע הזה מתרגמת אפדייטור לעצות והנחיות שיווקיות לבעל העסק. למעשה, אנו מספקים לבעל העסק BI בחינם. עסקים משלמים הרבה מאוד כסף על ה-BI".
 
שאלה: מיהם הלקוחות שלכם?
תשובה: "מאז שעלינו לאוויר בשלב הבטא, יש לנו עסקים גם בארץ, עשרות עסקים, וגם בארה"ב, מאות עסקים. בהמשך, נוסיף עוד שפות ונחפש מפיצים – שותפים. כך, שצפוי, שנגיע די מהר לכמות גדולה מאוד של עסקים מעבר להפצה הוויראלית של המערכת.
 
אנו מציגים לעסקים את התפיסה שלנו, שאנו מעוניינים לעזור לעסקים בלי לשלם כסף רב להפצת המסרים שלהם, כמו שמתבצע בשיטות המסורתיות. כך, שזה יתאים לתקציב שלהם. אנו אומרים להם, שהם ישלמו רק עפ"י הערך האמיתי, שזה מביא להם. אנו מאמינים, שזה המנגנון הכי הגון כלפי עסקים קטנים. כך, שאנו מכבדים את ההתנהגות הכלכלית שלהם, שהיא מאוד לחוצה מבחינת ההוצאות".
 
שאלה: מה קורה עם לקוח המוריד את האפליקציות מכמה עסקים, שמשתמשים במערכת שלכם?
תשובה: "למעשה, הוא מוריד רק פעם אחת את האפליקציה המקורית. כל השאר הם עדכונים של כל עסק ממותג הקיים במערכת. כך, שעל האפליקציה שלו במכשיר יכולים לשכון כמה עסקים במקביל והוא רואה במכשיר כמה עסקים ופונה לכל עסק בנפרד ומקבל הודעות על כל עסק בנפרד. הכל מנוהל באופן שקוף למשתמש - בענן".
 
שאלה: מה עם מסחר אלקטרוני דרך האפליקציה הסלולרית?
תשובה: "כרגע אין לנו מסחר אלקטרוני באפליקציה. זה עדיין לא חלק מהמערכת. זה נמצא אצלנו בתכנון. כפי שציינתי, אנו בתחילת הדרך".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
תומר סער: "אני חולם להיות 'סוכנות הפרסום האוטומטית' של העסקים הקטנים בארץ ובעולם. אנו רוצים להיות היועצים הצמודים של העסקים הקטנים לענייני שיווק ללקוחות הקצה שלהם.
 
מכיוון שאנו אוספים מידע רב על כל הקמפיינים וכל הלקוחות, אנו יודעים מה כל בעל עסק מעוניין, מה הלקוחות אוהבים ומה יביא אותם לרכישה חוזרת. אלה שירותי ,BI שהיו עד כה נחלת העסקים הגדולים בכלים מאוד יקרים. אנו מספקים זאת לכל עסק קטן, לא חשוב הגודל שלו. העסקים לא משלמים על זה, כי זה חלק מובנה בתוך המערכת. הם משלמים רק על שליחת ההודעות.
 
מהניסיון, שכבר צברנו, ראינו, שעסקים קטנים מחזירים את ההשקעה (ROI) אחרי כמה חודשים ספורים. יש עסקים המצליחים מאוד יפה בהרחבת המכירות שלהם באמצעות האפליקציות המופצות ויראלית.
 
כך, אפדייטור הוא שירות המאפשר לעסקים קטנים לבצע פעילויות שיווקיות ע"י בניית אפליקציה לבית העסק שלהם ולסייע בהפיכת לקוחות מזדמנים ללקוחות קבועים.
 
אנו מאמינים, שגביית תשלום הוגן מהעסקים עבור השירות שלנו יוביל לידי כך, שהמודל שלנו יצליח. אנו מאוד בטוחים במודל שפיתחנו.
 
אנו בעצמנו עסק כלכלי מהיום הראשון בו יצאנו עם האפליקציה. זאת, מאחר שעסקים מוכנים לשלם כאשר הם רואים ערך. אנו מראים להם ערך. תחשוב על קוסמטיקאית, שמעלה את היומן שלה לאפליקציה הממותגת שלה, והלקוחות שלה לא צריכות להתקשר כדי לקבוע תור אלא עושות זאת מהסמארטפון מתי שנוח להן והן מקבלות מבצעים והטבות של 'לקוח חוזר'. זה בונה מערכת יחסים טובה לטווח ארוך בין בעלת העסק והלקוחות שלה ומביא עוד ועוד לקוחות מרוצים".
 
תמונות מסך של האפליקציה:
תמונת מסך 1
תמונת מסך 2



 
 
Bookmark and Share