Telecom News - מחקר לפיתוח ארכיטקטורת אחסון וטיפול ב-Big Data בעולם המדעי

מחקר לפיתוח ארכיטקטורת אחסון וטיפול ב-Big Data בעולם המדעי

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> מחקר לפיתוח ארכיטקטורת אחסון וטיפול ב-Big Data בעולם המדעי
מחקר לפיתוח ארכיטקטורת אחסון וטיפול ב-Big Data בעולם המדעי
מאת: חיים חביב, 24.8.14, 16:44ביג דאטה

המחקר מתמקד בהאצת ניהול ואחסון נתוני צילומי רנטגן בנפחי עתק.

יבמ משתפת פעולה עם מכון המחקר הגרמני DESY בהמבורג (Deutsches Elektronen-Synchrotron ) במחקר להאצת ניהול ואחסון נתוני צילומי רנטגן בנפחים גדולים במיוחד. הארכיטקטורה החדשה נועדה לסייע באחסון וניתוח אנליטי של נתוני Big Data בקצבי נתונים של יותר מ- 20 גיגה-בייט לשנייה ולאפשר למדענים להפיק תובנות מהירות יותר אודות המבנה האטומי של מוליכים למחצה חדשניים, מאיצים בתהליכים כימיים, תאים ביולוגיים ודוגמאות מחקר נוספות.

המיקרוסקופ האלקטרוני PETRA III אותו מפעילה DESY עושה שימוש במאיץ חלקיקים באורך כ-2.7 ק"מ כדי להאיץ תנועת חלקיקים טעונים חשמלית עד קרוב למהירות האור, לשגרם למסלול סלאלום מגנטי בתוך חומרים שונים ולהפיק את קרינת הרנטגן הזוהרת והברורה ביותר מסוגה. חקר קרינה זו משרת מדי שנה למעלה מ-2,000 מדענים, שבוחנים בעזרתה את המבנה הפנימי של מגוון רחב של חומרים בהפרדה אטומית. אחסון נתוני התמונות בתהליך, שמאופיינות בנפח עצום, מהווה אתגר טכנולוגי של ממש.

DESY מתמודדת עם האתגר בסיוע מעבדות המחקר של יבמ וכלי האחסון מוגדר התוכנה שלה, שזכה לכינוי "אחסון אלסטי". אחסון אלסטי מאפשר גישה מהירה לכמויות הולכות וגדלות של נתונים מדעיים, באמצעות הצבת הנתונים הקריטיים ביותר בנקודה קרובה ככל האפשר לכל משתמש או יישום הזקוקים להם בכל מקום בעולם בו עשויים צרכני הנתונים להימצא. הארכיטקטורה החדשה מאפשרת ל-DESY לפתח סביבה פתוחה למשימות מחקר ולהציע שירותי ניתוח אנליטי ופתרונות מבוססי ענן מחשוב למשתמשים בכל העולם.

יבמ נערכת לנצל את הניסיון המצטבר בעבודה עם DESY לשימוש בתחומי מחקר מדעיים נוספים דוגמת אסטרונומיה, חקר האקלים ופיזיקה כדי לתכנן ארכיטקטורת אחסון ייעודית לניתוח אנליטי של נתונים הנוצרים באמצעות מערך מבוזר של חיישנים.
 
ניתוח אנליטי ביבמ



 
 
Bookmark and Share