Telecom News - האם ה-NFV בשל ליציאה מהמעבדה לעולם האמיתי?

האם ה-NFV בשל ליציאה מהמעבדה לעולם האמיתי?

דף הבית >> תקנים חדשים >> האם ה-NFV בשל ליציאה מהמעבדה לעולם האמיתי?
האם ה-NFV בשל ליציאה מהמעבדה לעולם האמיתי?
מאת: עידו מירן, 27.8.14, 16:45עידו מירן
 
בשנתיים האחרונות ראינו את חזון ה-NFV - Network Function Virtualization מתפתח במהירות ממצב בו הוגדר ע"י מפעילי התקשורת כ"חלום" למצב המוגדר ע"י ספקי ציוד התקשורת כ"מעשי". השאלה הנשאלת כעת היא: האם ה-NFV  מוכן לשלב הביצוע?
 
רבות כבר דובר על השינוי המהפכני, שמביא עימו ה-NFV עבור מפעילי התקשורת. יהיו אף  שיטענו, שה-NFV יקום או יפול על מידת יכולתם של מפעילי התקשורת לנהל את השינוי הזה בהצלחה.

אמנם, "רומא לא נבנתה ביום אחד" אבל אין מקום לדחיות ותירוצים. מפעילי התקשורת יכולים כבר להתחיל לפרוס תשתיות של NFV "רזה" (Lean) במונחים של מורכבות וקנה מידה. הנקודה החשובה ביותר היא לקחת את הצעד הקריטי (וגם היסטורי) של יציאה מהמעבדה וכניסה לעולם האמיתי.
 
נראה, שבעוד שמפעילי התקשורת מאתגרים את ספקי ציוד התקשורת לגבי מוכנות פלטפורמות ה-NFV ואפליקציות הרשת האמורות לפעול על גביהן (VNF – Virtualized Network Functions), הרי שמנגד, גם מפעילי התקשורת עצמם מאותגרים ע"י היכולת שלהם כיום להתמודד עם כל השינויים התפיסתיים, שטומן בחובו המעבר ל-NFV מבחינה תפעולית. שלא לדבר על רמת המוכנות של סבך מערכות ה-OSS - Operational Support Systems, שכבר פרוסות בשטח מזה שנים, להתמודד עם המהפך של תשתיות התקשורת הווירטואליות.
 
אם כן, מה עושים? לעניות דעתי, אם נשכיל להתחיל לבצע את המעבר במתכונת "רזה", זה ישרת את האתגרים התפעוליים הכרוכים ב-NFV בדיוק כפי שזה ישרת את האתגרים הטכנולוגיים. על מנת להתחיל לגלגל את המעבר ל-NFV לא צריך לחכות עד שכל המערכות והתהליכים התפעוליים הנילווים יגיעו לבשלות מלאה.

אפשר להתחיל כבר עכשיו להריץ NFV ״רזה״, גם ללא תוכנית חומש מפורטת לארגון מחדש של עשרות אלפי העובדים ושלל מערכות המידע והרשת של מפעיל התקשורת.
 
על מנת שפלטפורמות ה-NFV כמו גם אפליקציות ה-VNF, שהן מארחות, תוכלנה להיכנס לרשת המבצעית של מפעיל התקשורת, הן חייבות להבטיח יכולות Carrier Grade במונחים של שרידות, ביצועים, ותפעוליות, כמו גם במונחים של אבטחת מידע והיכולת לתמוך במערכות אלה בסביבה מבצעית.
 
מעניין לשמוע מה חושבים חברינו בקרב מפעילי התקשורת וספקי ציוד התקשורת כאחת: האם האתגרים התפעוליים הם כאלה, שניתן להתגבר עליהם בטווח הקצר? מה המשמעות האמיתית של "Carrier Grade" בעידן ה-NFV? ומהם המכשולים המונעים מאיתנו כיום ליישם את ה-NFV בעולם האמיתי?
 
מאת: עידו מירן, אוגוסט 2014.
מנהל מוצר באלקטל לוסנט ישראל
אלקטל-לוסנט



 
 
Bookmark and Share