Telecom News - 10 סיבות למה כדאי להעדיף תשלומים בביטקוין במקום ב-PayPal

10 סיבות למה כדאי להעדיף תשלומים בביטקוין במקום ב-PayPal

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> 10 סיבות למה כדאי להעדיף תשלומים בביטקוין במקום ב-PayPal
10 סיבות למה כדאי להעדיף תשלומים בביטקוין במקום ב-PayPal
מאת: מערכת Telecom News,  28.8.14, 01:11ביטקוין עם פייפאל

בשעה ש-PayPal שוקלת איך להתקדם בעולם התשלומים הגלובלי, צובר עולם הביטקוין תאוצה והתפשטות.  להלן מובאות 10 סיבות טובות ועוד סיבה אחת כבונוס, למה הביטקוין עדיף על  PayPal.

במאי 2014 דיווחנו - כאן, שהביטקוין ממצב עצמו במהירות כמטבע לשימוש גלובלי וכמטבע לביצוע מהיר לתשלומי רכישה באינטרנט, ושהביטקוין מגלגל כל יום נפח גדול בטרנזקציות ויש לו כבר נפח גדול יותר מ-Western Union והוא יעבור את PayPal כבר השנה. כמו כן, שתוך שנה-שנתיים יעלו נפחי הטרנזקציות של הביטקוין מעל לאלה של חברות תשלומים נוספות כמו DiscoverVisaMastercard ו-American Express. כמו כן דיווחנו שם, ש-eBay רואה בביטקוין "מתחרה פוטנציאלי" ל-PayPal, אך PayPal גובה עמלה של -3% על עיבוד התשלומים.John Donahoe  מנכ"ל eBay הודיע זה מכבר, שהוא "שוקל" אינטגרציה של ביטקוין ב-PayPal.

לאחרונה נשמעים יותר ויותר סיפורים הקשורים ב-PayPal על עמלות גבוהות, תשלומים מעוכבים, חשבונו מוקפאים וכד'. זאת, על רקע של דיווחים, שהחברה אכן שוקלת להטמיע את הביטקוין אצלה.

אתר cointelegraph מביא 10 סיבות טובות למה כדאי להעדיף לשלם בביטקוין במקום ב"מטבעות פיאט" ב-PayPal:

חופש
ביטקוין מוריד חסמים להשתתפות במסחר הגלובלי. זה נראה טריוויאלי, אבל ל-4 מיליארד בני אדם אין חשבונות בנק ולכן הם אינם יכולים להשתמש ב-PayPal. לביטקוין יש פוטנציאל להכניס את "מחצית העולם חסר הבנק" לתוך הכלכלה העולמית. כך, איכר בטנזניה יכול לקבל ביטקוין בטלפון "הטיפש" שלו כאשר הסניף הקרוב של Western Union נמצא מאות ק"מ ממנו, אם בכלל. הוא יכול לשלוח תשלומים ולהיות חלק מהכלכלה העולמית. כלומר, ביטקוין מאפשר באמת גלובליזציה של הכלכלה, מה ש-PayPal לא יכול לעשות.

היעדר החזרות
כאשר הביטקוין מועבר לסוחר לא ניתן להחזיר את התהליך לאחור. ההחזרות עקב ערעורים של בעלי כרטיסי אשראי ב-PayPal הן שכיחות ויוצרות הרבה בעיות לסוחרים. דבר זה נמנע מהם בביטקוין.

פרטיות
הביטקוין מספק רמה מסוימת של אנונימיות. כך, מידע לגבי זהותם לא נמצא אצל הסוחרים ואלה לא יכולים לעשות בו שימוש כלשהו לצרכים שונים. לעומת זאת, זה בלתי אפשרי אצל לקוחות PayPal העוברים תהליך ארוך ומייגע של מילוי טפסים להוכחה מאין ולאן עובר הכסף ולאיזה שימוש.

רבגוניות
כדי להשתמש ב-PayPal צריך להיות אונליין ולהיות כמובן בעל כרטיס אשראי. לעומת זאת, ניתן לשלוח ביטקוין מחוץ לאינטרנט, למשל ב-SMS בטלפונים "טפשים". זה יכול לשנות את עולמם של אנשים במדינות מתפתחות, שיכולים לאמץ טכנולוגיה חדשה כמו זו של המטבעות הקריפטוגרפיים בדומה לאימוץ של טלפונים סלולריים, שאפשר למדינות רבות באפריקה לדלג על הצורך בבניית תשתיות קוויות יקרות.

ביזור
האופי המבוזר של הביטקוין משמעותו שאין גורם יחיד לסליקה ולפיקוח על רשת הביטקוין והיא לא יכולה ליפול עקב התקפות DNS למשל. (הערה: נפילת האקסצ'יינג' Mt. Gox הייתה כתוצאה מניהול כושל מרכזי שלו לאבטחת הכסף, ולא של רשת הביטקוין). עקרונית, PayPal כגורם ריכוזי יכולה לחוות כישלון כזה, כי היא מערכת מפוקחת מרכזית ומטרה מושכת להאקרים. בנוסף, חשבונות של לקוחות יכולים להיות נתונים להקפאה מצד Paypal. זה לא יכול לקרות ברשת מבוזרת כי אין בה מנהל שיסגור את החשבון.

כשפרשת ויקיליקס יצאה לאור, מוסדות פיננסיים כמו PayPal, ויזה ומאסטרקארד, חסמו אפשרות של תרומות לארגון זה. הביטקוין הוכיח עצמו כאופציה חיונית יחידה לארגון לקבלת תרומות והוא קיבל מיליוני דולרים בביטקוין.

סכומים
בביטקוין ניתן לשלוח מטבעות בכל ערך, מחלקיק סנט ועד מיליוני דולרים והעמלה היא זעירה וזהה כ-0.005 דולר. לכן זה הגיוני, שבעליו של הביטקוין מחליט בעצמו כמה כסף לשלוח. אולם, ב-PayPal יש מגבלות על גובה הסכומים המותרים ללקוחות שונים.

גלובליות
PayPal לא זמינה בכל מדינות העולם. לעומת זאת, בביטקוין, בדומה לאינטרנט, אין גבולות. אי אפשר למנוע העברה שלו אלא אם האינטרנט והחשמל ינותקו בכל העולם. (אם כי ניתן אמנם לעשות זאת מקומית). הביטקוין יכול להוות פיתרון לביצוע תשלומים לאנשים במשטרי דיכוי.

אופציות
ב-PayPal המשתמשים הבינלאומיים מחויבים לסוג של מטבע כמו דולר, שמאבד מערכו לאורך זמן במדינות שונות (למשל בדרום אמריקה). בנוסף, מטבע מדינתי נתון להחלטות ממשלה / בנק מרכזי וזה דומה ל-PayPal, שיכולה להקפיא חשבונות מסיבות "ביטחון" או אחרות. בביטקוין הפרט מאחסן ומפקח על כספו בצורות שונות לפי ההעדפות שלו.

תמיכה קהילתית
פרויקט הביטקוין והתשתית התומכת בו מתפתחים כל הזמן ומשתפרים כדי להתאים אותם לצרכי המשתמשים. PayPal לא נבנתה כלל ברוח זו ויש לה שדה צר של פעילות. היא משלמת לצוות מתכנתים כדי לשפר את מערכת התשלומים אך היא אינה יכולה להתחדש באותו הקצב כמו רשת מבוזרת של מפתחים בקהילות השונות ברחבי העולם.

עמלות
העמלות ב-PayPal הן לפחות 3% ויכולות להגיע לשיעורים גבוהים פי כמה בתלות בפעילות. כאמור, העמלה בביטקוין היא תמיד 0.00001 כ-0.005 דולר.

סיבת בונוס: ספאם
בביטקוין לא מקבלים הודעות פרסומיות כמו ב-PayPal לדואר האלקטרוני…

 
ביטקוין
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share