Telecom News - אינטל חשפה את מעבד 8 הליבות הראשון למחשבים שולחניים

אינטל חשפה את מעבד 8 הליבות הראשון למחשבים שולחניים

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> אינטל חשפה את מעבד 8 הליבות הראשון למחשבים שולחניים
אינטל השיקה את מעבד 8 הליבות הראשון למחשבים שולחניים
מאת: מערכת Telecom News, 31.8.14, 14:20
 
Intel Core Extreme Edition יאפשר עוצמת עיבוד בלתי מתפשרת בזכות 8 ליבות, עם 16 תהליכונים ותמיכה בזיכרון DDR4 - לגיימרים ומשתמשים כבדים הדורשים מהמחשב האישי שלהם ביצועים מרביים.
  
אינטל חשפה בסוף השבוע מעבד 8 ליבות שולחני ראשון פרי פיתוחה, Intel Core i7-5960X Extreme Edition, שעד כה נשא את שם הקוד "Haswell-E". המעבד החדש מיועד למשתמשים כבדים הדורשים מהמחשב האישי שלהם ביצועים מרביים.
 
זה המעבד הראשון של אינטל לתחנת עבודה התומך ב-16 תהליכונים (Threads) ומצויד בזיכרון DDR4 חדש. בשילוב מערך השבבים Intel X99 החדש והמשופר ויכולות ההמהרה (Overclocking) צפוי המעבד להעניק לחובבי מחשב "כבדים", גיימרים ויוצרי תוכן את היכולת להפיק את הביצועים המקסימליים מהמערכת שברשותם.
 
ליסה גראף, סגנית נשיא ומנהלת כללית של קבוצת פלטפורמות תחנות העבודה של אינטל:  "אנו נרגשים לחשוף את השלב הבא כחלק מ'ההמצאה מחדש של המחשב האישי', שאותה התווינו בתחילת השנה. משפחת המוצרים הזו פונה ישירות לחובבי מחשבים הדוחקים את גבולות הביצועים במחשביהם הרחק מכל השאר. אנו מציעים להם את המהירות, הליבות, האוברקלוקינג ואת יכולות הפלטפורמה, שהם מבקשים מאיתנו".
 
אינטל חשפה גם את היכולות, שתחנות הכוח החדשות ועתירות הביצועים מסוגלות להפיק, כמו מערכות של מספר יצרנים העושות שימוש במשפחת המעבדים החדשה להרצת משחקים כגון Lucky's Tale, Superhot עם ה-Oculus Rift, Dark Souls 2 ו-Titan Fall. המשחקים הודגמו תוך כדי הזרמת Twitch והציגו זרימת משחק באיכות ורזולוציה גבוהות ללא השהיות.
 
אינטל שיתפה פעולה עם חברות נוספות בתעשייה כדי להפיק את המרב מהפלטפורמה החדשה. יצרני ציוד מקורי, יצרני זיכרונות, יצרני לוחות אם ומפתחי גרפיקה יסייעו בעתיד להרחיב את האקוסיסטם המתלווה למעבד החדש.
 
אחת השותפות היא Alienware. פרנק אייזור (Azor), מנכ"ל החברה: "ההחלטה לשתף פעולה עם אינטל ולשלב את המעבד החדש Extreme Edition עם 8 הליבות ב-Alienware Area-51 - מערכת המשחק השולחנית החדשה שלנו הייתה קלה. סדרת המעבדים החדשה של אינטל היא בחירה מושלמת לגיימרים שתובעים את הביצועים הטובים ביותר מהמערכת שלהם".
 
רבות מהפלטפורמות החדשות המבוססות על מערך השבבים X99 של אינטל ומציעות גם הכנה ל-Thunderbolt – המחבר המהיר, שפותח על ידי אינטל. בשילוב עם כרטיס Thunderbolt 2, התוצאה היא חיבור מהיר כברק של 20 Gbps למחשב. מטלות עתירות נתונים כגון עריכת וידיאו K4, שרטוטים תלת-ממדיים ופיתוח משחקים יפיקו תועלת עצומה מהביצועים של Thunderbolt 2.
 
3 דגמים חדשים עם 6 עד 8 ליבות יהיו זמינים החל מהשבוע הבא במחירים של 389$ עד 999$ (בארה"ב).
 
מידע נוסף על המעבדים החדשים -  כאן.

 
מחשב אישי



 
 
Bookmark and Share