Telecom News - XLMedia מקבוצת בארינבוים רכשה את EDM ב-19 מיליון דולרים

XLMedia מקבוצת בארינבוים רכשה את EDM ב-19 מיליון דולרים

דף הבית >> רכישות ומיזוגים >> XLMedia מקבוצת בארינבוים רכשה את EDM ב-19 מיליון דולרים
XLMedia מקבוצת בארינבוים רכשה את EDM  ב-19 מיליון דולרים
 מאת: מערכת Telecom News, 1.9.14, 12:44אורי וייס
 
EDM משלימה את עסקיה הקיימים של XLMedia עם מספר סינרגיות ויתרונות. הרכישה תרחיב את עסקיה של הקבוצה למוצרים ושווקים חדשים, תאפשר פנייה לבסיס לקוחות חדש וגם תספק הזדמנויות צמיחה משופרות בשווקים קיימים.
 
חברת XLMedia מקבוצת בארינבוים, ספקית של שירותי שיווק דיגיטליים, שהונפקה לאחרונה בבורסה המשנית של בריטניה AIM ונסחרת בשווי של 200 מיליון דולרים, מודיעה על רכישת מלוא הון המניות שלExciteAd Digital Marketing Ltd.  ("EDM"), חברה הפועלת תחת השם "DAU-UP" בזירת השיווק של משחקים חברתיים, בתמורה ל-19 מיליון דולרים במזומן ובמניות.
 
EDM מתמחה בפרסום חברתי ובמובייל המיועד למשיכת לקוחות לאפליקציות משחקים חברתיים. השוק העיקרי של EDM הוא בארה"ב וכן בשווקים אחרים דוברי אנגלית וגרמנית. החברה מספקת שירותי שיווק בעיקר למפתחי משחקים לפלטפורמות חברתיות ומובייל בתמורה לעמלה המחושבת לפי ביצועים (כגון "עלות להתקנה" – CPI) או דמי ניהול המבוססים על סכומי ההשקעה בשיווק.
 
EDM נהנית מהיסטוריית צמיחה חזקה המשקפת את ההתרחבות המקוונת של שוק המשחקים החברתיים. ב-12 החודשים, שהסתיימו ביוני 2014, הסתכמו הכנסותיה בכ-12.8 מיליון דולרים והרווח לפני מסים בכ-3.0 מיליון דולרים עפ"י דוחות ניהוליים. EDM הוקמה ב-2010, מקום מושבה בישראל והיא מעסיקה 27 עובדים. הרכישה מצטרפת לאחזקותיה הנוכחיות של קבוצת XLMedia הכוללות את חברת וובפאלס סיסטמס, שמהווה את מרכז הפיתוח והטכנולוגיה של הקבוצה.
 
משחקים חברתיים הם השתתפות במשחקים מקוונים (כגון: משחקי קזינו, אסטרטגיה והרפתקאות) במדיה החברתית או באתרי קהילות. הביקוש למשחקים מעין אלו גדל באמצעות פלטפורמות שונות לרבות האינטרנט, סמארטפונים וטאבלטים. עפ"י חברת סקרי השוק Technavio, הביקוש למשחקים אלה צפוי להמשיך לצמוח בקצב איתן של גידול מצטבר לשנה העומד על 24% בארה"ב לבדה מ-2012 עד 2016. צמיחה זו מונעת ע"י הביקוש העצום מצד שוקי הסמארטפונים והמובייל וזמינותם של רבים ממשחקים אלה ללא עלות למשתמש.
 
אורי וייס, (בתמונה), מנכ"ל XLMedia: "אנו שמחים להודיע על רכישת EDM, הרכישה הגדולה ביותר, שביצענו מאז השלמת ההנפקה הראשונה שלנו לציבור. אחת הסיבות העיקריות להנפקה לציבור הייתה לאפשר לקבוצה לפעול ככוח מאחד בשוק מבוזר. מאז שהשלמנו את ההנפקה פעלנו על מנת להוציא לפועל עסקאות כגון זו ואנו שמחים לסגור כעת את רכישת EDM המשלימה את עסקינו, מחזקת את הנוכחות שלנו בארה"ב ובאזורים אחרים ומאפשרת לנו לגוון את הפעילות שלנו לשוק המשחקים החברתיים, תוך חיזוק המומחיות הקיימת שלנו בהימורים והרחבת בסיס הלקוחות. אנו מצפים לשתף פעולה עם הצוות של  EDMולהמשיך במימוש אסטרטגיית הצמיחה שלנו".
 
XLMedia פועלת לרכישת עסקים משלימים בתחומי המדיה, אינטרנט וטכנולוגיות לתחומים אלה. עד כה הספיקה החברה לדווח בחודשים האחרונים על רכישת רשת אתרי אינטרנט המספקת מידע בנושא הימורים מקוונים בסקנדינביה ובעיקר בדנמרק תמורת כ-2.3 מליון דולרים ועל רכישת אתר אינטרנט בתחום הימורי ספורט באנגליה תמורת כ-6.7 מיליון דולרים. 2 הרכישות מהוות הגדלה לרשת האתרים הקיימת של הקבוצה, המונה למעלה מ-2,000 אתרי אינטרנט המכילים תוכן רב וממוקדים בהימורים מקוונים.
 
הרכישה הנוכחית עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה של החברה להרחיב את פעילויות החברה לתחומים נוספים ולפעול כגורם מאחד בשוק המתאפיין בביזור רב.
 
EDM משלימה היטב את עסקיה הקיימים של XLMedia עם מספר סינרגיות ויתרונות. הרכישה תרחיב את עסקיה של הקבוצה למוצרים ושווקים חדשים, תאפשר פנייה לבסיס לקוחות חדש וגם תספק הזדמנויות צמיחה משופרות בשווקים קיימים. היתרונות לקבוצה כוללים: צמיחה חזקה בשוק צומח, מומחיות חברתית, מומחיות בתחום המובייל, זרמי ההכנסות ממוצרים ושווקים, שאינם כפופים לרגולציה, בסיס לקוחות חדש, כיסוי גיאוגרפי מורחב ומערכות אנליטיות חזקות.
 
עפ"י תנאי הסכם רכישת המניות, הקבוצה תרכוש (על בסיס נקי ממזומן ומחובות) את כל הון המניות המונפק של EDM מבעלי המניות הנוכחיים שלה, שהם עידן נזרי, בעל המניות העיקרי, המייסד והמנכ"ל, וכן משקיעים אחרים של החברה תמורת סכום  של עד 19 מיליון דולרים. XLMedia תשלם 12 מיליון דולרים במזומן באופן מיידי ו-2 תשלומים נוספים בסכום מצטבר של עד 7 מיליון דולרים בהתאם לתוצאות ה-EBITDA של EDM בשנה והראשונה והשנייה אחרי 1 ביולי 2014. מתוך התשלום הנוסף עד 71% מהסכום יוכל להשתלם בהנפקה של מניות XLMedia (בהתאם לשיקול דעתה של XLMedia). ערכן של המניות החדשות, שתנפיק XLMedia, יחושב לפי ממוצע של שער הסגירה בימי המסחר, שקדמו להחלטה להנפיק את המניות הרלוונטיות. כל חלק מכל תמורה במניות יהיה כפוף להסדרים מתאימים של שחרור איטי. נזרי יישאר ב-EDM למשך שנתיים נוספות לפחות ויהיה רשאי לכהן במועצת המנהלים של EDM.
 
קרדיט תמונה עליונה: שאולי לנדנר

רכישה



 
 
Bookmark and Share