Telecom News - דור 4.5 בסלקום? תביעה ייצוגית בסך 54 מיליון ש"ח הוגשה כנגד סלקום

דור 4.5 בסלקום? תביעה ייצוגית בסך 54 מיליון ש"ח הוגשה כנגד סלקום

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> דור 4.5 בסלקום? תביעה ייצוגית בסך 54 מיליון ש"ח הוגשה כנגד סלקום
דור 4.5 בסלקום? תביעה ייצוגית בסך 54 מיליון ש"ח הוגשה כנגד סלקום
מאת: מערכת Telecom News, 1.9.14, 19:30תביעה ייצוגית
 
ראשונים לדווח: היום, יום ב' 1.9.14, הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו בקשה לאישור תובענה ייצוגית בסכום של 54,750,000 ₪ נגד חברת סלקום ישראל (ת"צ 424-09-14 [מחוזי ת"א-יפו] גלפנד נ' סלקום).

המבקש, עו"ד אלכסנדר גלפנד טוען בבקשתו, שבקמפיין הפרסומי של "דור 4.5 באינטרנט סלולרי",  שבמרכזו  נאמר: " יש מהיר ויש מהיר יותר, סלקום מביאה לכם את דור 4.5  LTE Advanced הרשת המהירה והמתקדמת בישראל", "סלקום" מטעה את הצרכנים.
 
הקבוצה, שבשמה מוגשת התובענה, כוללת את כל צרכנים, שהצטרפו לשירותי "סלקום" בעקבות הפרסום "דור 4.5".
 
בבקשה נטען, שהטכנולוגיה המתקדמת ביותר היום בתחום של שירותי סלולר היא טכנולוגיית דור 4, כאשר הטכנולוגיה המכונה על ידי "סלקום" "דור 4.5" אינה קיימת כלל.

המבקש טוען, שבהתאם לתקנים של ארגון התקשורת הבינלאומי (ITU), לצורך מתן שירותי דור 4, נדרשת הקצאה של תדרי רשת גישה ברוחב פס רציף מינימאלי של 20 מה"ץ, ובתנאים מסוימים - 15 מה"ץ וכי נכון להיום בידיה של "סלקום" רק כ-5 תדרים המשמשים לטובת ההכנות להפעלת רשת דור 4.
 
המכרז להקצאת התדרים ייערך על ידי משרד בתקשורת רק במהלך חודש דצמבר 2014 ועד אז "סלקום" יכולה לספק ללקוחותיה שירותי "דור 4" מצומצמים ביותר, כאשר מבחינת מהירות הגלישה לא ירגישו הצרכנים שום הבדל בין מהירות העברת הנתונים ברשת דור 4 לבין רשת דור 3 המופעלת היום.
 
המבקש מדד את מהירות הגלישה הן לפני הצטרפותו לשירותי "דור 4.5" של "סלקום" והן לאחר מכן וגילה כי מהירות ההורדה המקסימלית לאחר הצטרפותו לשירות, עמדה על 9.77 מגה בייט לשנייה, פי 2.5 פחות מהמהירות המינימאלית המקובלת בהתאם להוראות של משרד התקשורת וזאת בשעות העומס ברוחב פס של 15 מה"ץ. 
 
לטענת המבקש, למרות שהצטרפות לשירות "דור 4.5" אינו כרוך בתשלום (בהתאם להוראה של משרד התקשורת), אין ספק, שהקמפיין הפרסומי המטעה והמבלבל של "סלקום", נועד למטרה סופית אחת - להגדיל את רווחיה.
 
ל"סלקום" אין שום יתרון על מתחריה – אומר עו"ד צירלין יבגני המייצג את המבקש, חברה זו אינה מחזיקה בטכנולוגיות מתקדמות יותר לעומת חברות סלולר אחרות, כאשר פרסומיה לגבי "דור 4.5" מטעות במיוחד נוכח העובדה כי המושג "דור 4.5" קיים רק בדמיונה של "סלקום".
 
לדבריו: "צרכנים שהתפתו לפרסומות של "סלקום" אינם מקבלים מאומה, למעט תחושות של אכזבה, כעס ותסכול, כאשר חלק ניכר מהם  למשל אלה שמיהרו לשדרג את המכשירים הניידים בעקבות הפרסום או אלה שעברו מחברות הסלולר האחרות אל המשיבה ושילמו עבור רכישת כרטיס sim, סבלו נזקי ממון".

תגובת סלקום לתביעה הייצוגית טרם התקבלה. כשתתקבל, נעדכן בהתאם. 
  
סלקום 4G



 
 
Bookmark and Share