Telecom News - 700 מגהרץ – התחום המתאים להתפתחות דור רביעי - LTE

700 מגהרץ – התחום המתאים להתפתחות דור רביעי - LTE

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> 700 מגהרץ – התחום המתאים להתפתחות דור רביעי - LTE
700 מגהרץ – התחום המתאים להתפתחות דור רביעי - LTE
מאת: מיקי ברקאי, 3.9.14, 21:50
מיקי ברקאי

קריאה למשרד התקשורת להצהיר על מדיניות להקצאת תדרי ה- 700 מגהרץ לטובת רשתות LTE, כמו שנעשה בעולם ובהמשך להחלטות שנתקבלו לאחרונה באירופה.
 

ב-2 מאמרי הקודמים בנושא LTE:

 

(1) "באיזה טעם אתה רוצה את ה-LTE שלך? על הגרסאות הרבות של LTE", סקרתי את האקוסיסטם, שהולך ונוצר סביב LTE – הדור הסלולרי הרביעי, לעומת המצב הקיים של ריבוי טכנולוגיות אלחוטיות ובעיות תאימות ופעולה הדדית (Interoperability).

 

(2) To LTE or not to LTE – האם ניתן ליישם LTE למגזר הביטחוני והארגוני? סקרתי התפתחויות של ארכיטקטורת רשת אלחוטית המותאמת לשימושים צבאיים ומשטרתיים.

 
הזכרתי במאמר השני את פינוי תדרי 700 מה"צ בארה"ב, והנה אנחנו מתבשרים על פעילות דומה באירופה. במאמר מוסגר אזכיר, שהקצאת התדרים בישראל אמורה להיות זהה לזו של אירופה, אך בגלל חטאים קדמוניים "התערבבו" היוצרות, ובארצנו נמצאים בשימוש תדרים אירופיים ואמריקאים, בצורה הגורמת הפרעות והגבלות, שאירופה הצליחה להמנע מהן.
 
ובחזרה לאירופה, לאחרונה התפרסם דו"ח של הנציב האירופי הקודם לעניני תקשורת, פסקל לאמי (Pascal Lamy), שממליץ על פינוי תחום תדרים זה -  ליתר דיוק 694-790MHz, עבור תקשורת אלחוטית. בפועל הכוונה היא הקמת רשתות LTE בתחום תדרים נמוך, שמאפשר התפשטות אלקטרומגנטית טובה יותר וכיסוי פנים- בנינים טוב יותר ואף זול יותר.
 
תחום התדרים הזה מתפנה עקב המעבר של שידורי הטלוויזיה באוויר מאנלוגי לדיגיטלי, וידוע, שתחום 6 מה"צ ניתן להעביר ערוץ אנלוגי אחד, או 12 ערוצי SD דיגיטליים. שיפור ניכר זה מאפשר פינוי התחום לתועלת רשתות הסלולר.

התהליך מכוון לשנת 2020 ונועד להשיג מספר מטרות:
(א) שיפור ביצועי רשתות סלולר מדור רביעי- קיבולת וכיסוי.
(ב) יצירת אופק תכנון ארוך טווח ליצרני ציוד, מפעילים סלולריים, רגולטורים ומשתמשים.
(ג) מתן גמישות למדינות השונות באיחוד האירופי לממש תכנית זו בהדרגה בין השנים 2018-2022.
 
אני מזמין את משרד התקשורת להגיב ולציין האם קיימות תוכניות דומות גם בישראל, מהם היעדים בארץ, ומהו לוח הזמנים למימוש.
 
מאת: מיקי ברקאי ,יועץ מערכות תקשורת, אוגוסט 2014
m@barkaicom.co.il
www.barkaicom.co
 
LTE



 
 
Bookmark and Share