Telecom News - אינטל ערוכה לאינטרנט של הדברים ומשיקה מעבדים משופרים לביג דאטה

אינטל ערוכה לאינטרנט של הדברים ומשיקה מעבדים משופרים לביג דאטה

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> אינטל ערוכה לאינטרנט של הדברים ומשיקה מעבדים משופרים לביג דאטה
אינטל ערוכה לעידן האינטרנט של הדברים ומשיקה מעבדים משופרים לביג דאטה
מאת: מערכת Telecom News, 10.9.14, 11:15IOT
 
מעבדיIntel Xeon E5-2600/1600 v3  מציעים עד פי 3 שיפור בביצועים עבור מערכות המבצעות עיבוד וניתוח ביג דאטה. עפ"י אינטל, עד שנת 2020 כ-50 מיליארד מכשירים שונים יחוברו לרשת.
 
אינטל השיקה את מעבדיIntel Xeon E5-2600/1600 v3  עבור מרכזי נתונים ושרתים (ביג דאטה). הם כוללים שיפורים של עד פי 3 בביצועים בהשוואה לדור המעבדים הקודם. זאת, בנוסף לחיסכון באנרגיה ואבטחה משופרת. מעבדים אלה מיועדים לשרתים, תחנות עבודה, אחסון ותשתיות רשת כדי להניע מערכים רחבים ולהתמודד עם עומסי עבודה גדולים כגון ניתוחי נתוני ביג דאטה, מחשוב עתיר ביצועים, טלקומוניקציה ושירותים מבוססי ענן דוגמת פעולות עיבוד עורפיות עבור עידן "האינטרנט של הדברים" - IoT.
 
תחום הביג דאטה נחשב לאחד התחומים הצומחים כיום בשוק הטכנולוגיה. הסיבה היא התפוצצות של מידע ונתונים העוברים בין מערכות מחשב שונות בעידן ה-Internet of Things. ככל שיש יותר מכשירים ומחשבים המחוברים לרשת האינטרנט, כך עולה הצורך לשמור יותר מידע. עפ"י אינטל, 50 מיליארד מכשירים שונים יחוברו לרשת עד שנת 2020. כך, שכולנו נהיה מוקפים כל הזמן במוצרים ומכשירים המחוברים לרשת, אוספים ומאחסנים מידע, מעבירים אותו בין שרתים ומבצעים ניתוח ועיבוד.

דיאן בריאנט, סגנית נשיא בכירה ומנהל כללית של קבוצת מרכזי הנתונים באינטל: "כלכלת השירותים הדיגיטליים מציבה דרישות חדשות ממרכזי ביג דאטה לאספקת שירותים אוטומטית, דינמית הניתנת להרחבה. מעבדי אינטל החדשים מספקים ביצועים ללא מתחרים וחיסכון באנרגיה ואבטחה. אינטל מאפשרת לבנות מחדש את הארכיטקטורה של מרכזי הנתונים ובכך מסייעת לחברות לנצל את מלוא היתרונות של שירותים מבוססי ענן".
 
מעבדי Intel Xeon processor E5-2600 v3  כוללים מאפיינים חדשים המאפשרים לראות את הנעשה בנבכי המערכת ברור יותר מבעבר. למשל, מאפיין חדש של ניטור זיכרון המטמון המספק נתונים המאפשרים לחלק ולאזן מחדש את עומסי העבודה באופן יעיל יותר. אותו מאפיין גם מאפשר לערוך ניתוח של אנומליות בביצועים עקב תחרות על משאבי המטמון בסביבת ענן וכאשר יש נראות נמוכה של עומסי העבודה הרצים במערכת וצורכים משאבים.
 
המעבדים החדשים כוללים גם חיישנים ומדדים טלמטריים ל-CPU, לזיכרון ולניצול הקלט/פלט. עם הוספת חיישנים תרמיים לזרימת האוויר והטמפרטורה ביציאה התוצאה היא נראות ובקרה משופרות באופן משמעותי בהשוואה לדור הקודם.
 
שיפורים בביצועים ובחיסכון באנרגיה
עם עד 18 ליבות לשקע ומטמון last-level של 45 מ"ב, מעבדי Intel Xeon E5-2600 v3 מספקים עד 50 אחוז יותר ליבות ומטמון בהשוואה למעבדים מהדור הקודם. הם גם מגדילים את צפיפות הווירטואליזציה ומאפשרים תמיכה בעד 70% יותר של מכשירים וירטואליים לשרת לעומת מעבדים מהדור הקודם. שיפור זה מסייע בהפחתת ההוצאות התפעוליות של מרכז הנתונים. רוחב הפס של הזיכרון, שהיה נתון לאילוצים, נהנה משיפור של פי 1.4 בביצועים בהשוואה לדור הקודם הודות לתמיכה בזיכרון DDR-4 של הדור הבא.

המעבדים בנויים בתהליך 22 ננומטר של אינטל עם טכנולוגיית 3-D Tri-Gate המצמצמת את צריכת החשמל תוך האצת ביצועי הטרנזיסטורים. מצבי צריכת החשמל לליבה מווסתים ומתאימים באופן דינמי את צריכת החשמל של כל מעבד על מנת להשיג עיבוד עומסים חסכוני יותר בחשמל. שילוב בין ביצועי שיא ומאפייני התייעלות אלה איפשר ל-Intel Xeon processor E5-2600 v3  לקבוע שיא עולמי חדש ביעילות אנרגטית של השרת במדד ביצועים לוואט.
 
יצירת רשתות פתוחות וגמישות עם מעבדיIntel Xeon E5-2600 v3
את מעבדי Intel Xeon E5-2600 v3 ניתן לצוות לסדרת Intel Communications Chipset 89xx המצוידת בטכנולוגיית Intel Quick Assist  כדי לאפשר הצפנה ודחיסה מהירות יותר לשיפור האבטחה במגוון רחב של עומסי עבודה. ספקי שירותים וציוד רשתות יכולים להשתמש בפלטפורמה כדי לאחד מספר רב של עומסי תקשורת על גבי ארכיטקטורה יחידה, סטנדרטית וגמישה כדי להאיץ את פריסת השירותים, להפחית עלויות וליצור חוויית שימוש עקבית ומאובטחת יותר.
 
בנוסף, בקריIntel Ethernet Controller XL710  החדשים מסייעים להתמודד עם הדרישות הגדלות מרשתות באמצעות יכולות המאפשרות ביצועים טובים ביותר בשרתים ורשתות וירטואליים. בקר ה-10/40 gigabit Ethernet הגמיש מספק רוחב פס גדול פי 2 תוך צריכה של מחצית כמות החשמל בהשוואה לדור הקודם.
 
תמיכה נרחבת מהתעשייה
החל מהיום, יצרני מערכות בכל העולם צפויים להכריז על מאות מערכות המבוססות על פלטפורמות מעבד Intel Xeon E5 v3 family. יצרנים אלה, המספקים שרתים, אחסון ורישות, כוללים את Bull, Cray, Cisco, Dell, Fujitsu, Hitachi, HP, Huawei, IBM, Inspur, Lenovo, NEC, Oracle, Quanta, Radisys, SGI, Sugon ו-Supermicro ועוד רבים אחרים.
 
מחירים
משפחת המוצרים Intel Xeon processor E5-2600 v3 כוללת 26 חלקים שונים בטווח מחירים מ-213 דולרים עד 2,702 דולרים לרכישות כמויות של 1,000. תחנות עבודה עם מעבד Intel Xeon E5-1600 יוצרו עם 6 חלקים שונים ובמחירים הנעים מ-295 דולרים עד 1,723 דולרים. פרטים מלאים על התמחור מופיעים ב-Intel Newsroom.
 
מידע נוסף על מעבדי Intel Xeon להלן:  www.intel.com/xeon
 
ביג דאטה



 
 
Bookmark and Share