Telecom News - ישראל הופכת לאבן שואבת לסטארטאפים מחו"ל (לאקסלרטור של מיקרוסופט)

ישראל הופכת לאבן שואבת לסטארטאפים מחו"ל (לאקסלרטור של מיקרוסופט)

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> ישראל הופכת לאבן שואבת לסטארטאפים מחו"ל (לאקסלרטור של מיקרוסופט)
ישראל הופכת לאבן שואבת לסטארטאפים מחו"ל (לאקסלרטור של מיקרוסופט ישראל)
מאת: מערכת Telecom News, 10.9.14, 12:00חנן לביא
 
נפתח אקסלרטור הסייבר והמדיקל הראשון של מיקרוסופט ונצ'רס בהרצליה, שיכלול 11 חברות מהן 4 חברות זרות. חברות גלובליות הצטרפו כשותפות לאקסלרטור ורטיקלי: אקמאי ו-BD יחד עםJVP  ו-.Healthbox
 
מיקרוסופט ונצ'רס פותחת היום (10.9.14) את אקסלרטור הסייבר והמדיקל הראשון בישראל בהשתתפות 11 חברות מהן 4 חברות זרות. זהו המחזור הוורטיקלי הראשון של האקסלרטור והוא יכלול רק חברות סייבר וחברות מדיקל.

כ-300 חברות מישראל ומ-32 מדינות הגישו מועמדות למחזור החמישי וביניהן חברות מהמזרח הרחוק, אירופה, אמריקה ואפריקה. זו הפעם הראשונה שכשליש מהסטארטאפים באקסלרטור הן חברות זרות המגיעות מסלובניה, הודו, יפן וספרד.

אחוזי גיוס הכספים באקסלרטור של מיקרוסופט ונצ'רס גבוהים ביחס לאקסלרטורים אחרים בעולם ועומדים על 85%, עם סכום גיוס של 1.2 מיליון דולרים בממוצע לחברה בוגרת התכנית. לאחרונה 2 חברות בוגרות האקסלרטור עשו אקזיט: Kitlocate שנמכרה ל-Yandex ו-Appixia שנמכרה ל-Wix .
 
במחזור הזה תצטרף כשותפה לאקסלרטור הסייבר ספקית שירותי הענן אקמאי יחד עם קרן הון סיכון JVP, שהיא אחת המשקיעות הפעילות ביותר בארץ בחברות סייבר בשלב ה-Early stage. לסטארטאפים בתכנית תינתן גישה לידע העשיר של אקמאי ושל JVP בתחומי אבטחת הסייבר ואקמאי תשקיע 25,000 דולרים בכל סטארטאפ, שיתקבל לתוכנית באמצעות רכישת אגרות חוב הניתנות להמרה. כן תספקנה להם אקמאי ו-JVP הדרכה וליווי מקצועי והצגה בפני לקוחות ושותפים רלבנטיים ברחבי העולם.

במסגרת שיתוף הפעולה תשקיע JVP מיליון דולרים באחד הסטארטאפים המשתתפים והסטארטאפ יוזמן להצטרף לחממת הסייבר של JVP בבאר שבע.
 
כשותפה באקסלרטור המדיקל תצטרף חברת (BD (Becton, Dickinson and Company, חברה גלובלית מובילה בתחום טכנולוגיות הרפואה, ואקסלרטור ומשקיע המדיקל האמריקאי Healthbox. הללו יציעו לסטארטאפים הדרכה ומומחיות בשוק, שתסייענה להם להאיץ את הפיתוח העסקי והטכנולוגי. לראשונה בישראל, השותפים יציעו ליזמים השקעה אופציונאלית בגובה 75,000 דולרים באמצעות אג"ח ניתנת להמרה ומענק וכן הדרכות של מנהלים מנוסים, שיסייעו לכל חברה להבין צרכים רפואיים וצרכי לקוחות וכן דרישות קליניות ורגולטוריות אפשריות.
 
החברות, שנבחרו, תשתתפנה בתוכנית האקסלרטור, שהחלה השבוע ותימשך 4 חודשים. התוכנית מסייעת לסטארטאפים לפתח מוצרים ושירותים ברמה עולמית ולבצע קפיצת מדרגה מהירה לשוק העולמי. התוכנית בנויה מהדרכה וליווי צמוד של למעלה מ-100 מנטורים מבכירי ההיי-טק והמגזר העסקי, תשתית פיסית וטכנולוגית ומגוון שיתופי פעולה עם חברות וגופים גלובליים המציעים הדרכה ותכניות המשך.
 
חנן לביא (בתמונה), מנהל האקסלרטור של מיקרוסופט ונצ'רס בישראל: "המחזור הזה מדגיש את כוחה של ישראל כאקוסיסטם בעל מעמד גלובלי: כ-30% מהמשתתפים הם סטארטאפים זרים. בנוסף, חברות גלובליות מובילות כמו BD ואקמאי יחד עם JVP ו-Healthbox תתרומנה מהידע שלהן לחברות הצעירות. זהו מקבץ של יכולות גלובליות שמגיע לישראל ולא במקרה.

אנו בטוחים, שהשותפות עם 2 חברות הענק האלו עם קרן הון סיכון משמעותית כמו JVP ועם אקסלרטור מדיקל מוביל כמו Healthbox, בשילוב עם הדומיננטיות של מיקרוסופט בשוק, תאפשר לסטארטאפים גישה חסרת תקדים לשווקים וללקוחות אסטרטגיים, ואנו מקווים,  שגישה זו יחד עם ההדרכה שיקבלו היזמים ממנטורים מהשותפות באקסרלרטור, תצלחנה להזניק את החברות משתתפות התכנית לשורות הראשונות של התעשיה".
 
חברות הסטארט-אפ שהתקבלו לאקסלרטור: 
חברות סייבר:
 Capy.me (יפן)- פיתוח מערכות אימות זהות ידידותיות למשתמש.
OdMeda –Data Flow- (ישראל) המוצר של אודמדה - DataFlow, נוקט בגישה אקטיבית להתמודדות עם בעיות אבטחת מידע הנובעות מהכנסת מוצרי צד.
Hermetic.io- (ישראל) פיתוח מערכת המאבטחת נכסים דיגיטליים אישיים כגון תמונות או ביטקוין על טלפונים ניידים,  שמספקת עמידות חסרת תקדים לפריצות.
Minereye (ישראל) מערכות למעקב מתמיד אחר מידע רגיש ברשתות הארגון.
 ScadaFence(ישראל)  פיתוח טכנולוגיה מהפכנית המסוגלת להתמודד עם האיומים המורכבים הקיימים על מערכות אלו, ע"י זיהוי קשת רחבה של תקיפות מתוחכמות (APT), שאינן מזוהות על ידי הכלים הזמינים בשוק.
SIEMplify (ישראל) תגובה מבוססת מודיעין – זיהוי ותגובה מהירים לאירועי סייבר מורכבים.

חברות מדיקל:
Exovite- (ספרד) פיתוח מערכת שמסייעת לאיחוי שברים.
KInestica- (סלובניה) פיתוח מערכת לשיקום תפקודי מוח.
מדיקופ- (ישראל) מדיקופ עוזרת לחולים ולמלווי חולים לנווט עצמם להחלמה באמצעות התמודדות עם קשיים לא קליניים.
NIBS- (ישראל) פיתוח מערכת חדשנית מבוססת אלגוריתם בעלת מאפיינים יחודיים לניטור וטיפול בהפרעות מוחיות באמצעות גירוי מוחי בלתי פולשני.
ObserveDesign- (הודו) פיתוח מערכות למניעת התפשטות זיהומים בעקבות אשפוז וטיפולים רפואיים.
 
צמיחה ועזרה
Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס