Telecom News - עזי תקשורת קיבלה קנס משמילה מימון בגלל מחדל של אבי ברגר וגלעד ארדן

עזי תקשורת קיבלה קנס משמילה מימון בגלל מחדל של אבי ברגר וגלעד ארדן

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> עזי תקשורת קיבלה קנס משמילה מימון בגלל מחדל של אבי ברגר וגלעד ארדן
חברת המב"ל, ה-ISP וה-MVNO הקטנה "עזי תקשורת" קיבלה (בלי פרסום לציבור...) קנס של 40 אלף ש"ח על חסימה, שבוצעה בתחילת פעילותה בשנת 2013, לחיוג לחו"ל, שלא בקידומת 019, ללקוחותיה הסלולריים. בזמנו, חשפנו, שהחסימה הזו מקורה במשרד התקשורת, שהיה אמור להעניש את עצמו ולא את עזי תקשורת. 
מאת: אבי וייס, 12.9.14, 08:00שמילה מימון

כנראה אין רף תחתון לכאוס במשרד התקשורת (הדוגמה הטרייה היא חשיפת המעורבים הראשיים ב"פרשה הסודית"). בשבוע החולף, ללא כל פרסום, חברת "עזי תקשורת" (המוכרת יותר כ-019-טלזר), קיבלה מסמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה, שמילה מימון, (בתמונה), קנס של 40,430 ש"ח (כמפורט כאן) בטענה, שהיא חסמה ללקוחות שלה כ-MVNO את האפשרות לחייג ממכשיר הסלולר שלהם לחו"ל דרך מפעילי מב"ל אחרים ואפשרה להם לחייג לחו"ל רק דרכה בקידומת 019. 

הבעיה המרכזית בקנס המוזר מאוד הזה, שהוטל כעת על "עזי תקשורת", שמדובר במקרה, שקרה לפני כשנה ומעלה. מדובר בסיפור אותו חשפנו בזמנו ובהרחבה כאן. לא מדובר באיזו חסימה זדונית של 019-טלזר הקטנה, שרצתה "לעשות קופה" על הכמות הזעירה מאוד של לקוחותיה הסלולריים באותה עת. ממש לא.

מדובר היה בהתעמרות והתעללות בחברה קטנה (מאוד) זו בגלל טעויות של השר גלעד ארדן ומנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר, טעויות חשבונאיות גסות, שהם עשו בחישוב הקש"ג (עלות קישורי הגומלין כשמחייגים דרך ספק אחר) בשירותי המב"ל הסלולריים עבור ספקי MVNO קטנים. בכל מקרה, בזמנו, החסימה הקטנה שהייתה (למיעוט זעיר של לקוחות שהיו לחברה) ושלא פגעה באיש (כי החיוג דרך 019 היה התעריף הזול ביותר למחייגים לחו"ל), הוסרה ברגע שמשרד התקשורת דרש זאת מ-019-טלזר. תגובת משרד התקשורת לשאלותינו בנושא "עזי תקשורת" בזמנו הייתה קצרה: "הנושא טופל והחסימה הוסרה זה מכבר". לא הוזכר בתגובת משרד התקשורת מאומה בעניין הטיפול בהשגות של "עזי תקשורת" בגין "החסמים הכספיים למפעיל חדש" בחיוג לחו"ל ממכשיר הסלולר של לקוחותיו. 

במקום לתקן את הטעות החישובית של השר והמנכ"ל בתחום חישוב הקש"ג, החליט לפתע כעת, אחרי יותר משנה, ממניעים לא ברורים (ולא מוסברים בהודעת הקנס), שמילה מימון לתת ל-019-טלזר קנס, אותו הוא היה צריך להטיל על הממונים עליו, ולא על 019-טלזר...

זו לא פעם ראשונה שכך נוהג משרד התקשורת כלפי ספקיות התקשורת, משרד, שראשיו הם "מפירי חוק סדרתיים" בעצמם ושכיום עוסקים בעיקר בחיפוי על החשודים במעשים פליליים מרובים בתוך המשרד עצמו, שקשורים ב"פרשה הסודית". 

ככה זה עובד. 
קנס סלולרי



 
 
Bookmark and Share