Telecom News - שמירה על עור בריא לאורך שנים באמצעות "מחשוב לביש" מדרום קוריאה

שמירה על עור בריא לאורך שנים באמצעות "מחשוב לביש" מדרום קוריאה

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> שמירה על עור בריא לאורך שנים באמצעות "מחשוב לביש" מדרום קוריאה
שמירה על עור בריא לאורך שנים באמצעות "מחשוב לביש" מדרום קוריאה
מאת: אבי וייס, 14.09.14, 21:00Jihyun Choi
 
הסטארטאפ Way מדרום קוריאה הגיע לישראל כחלק מ- Accelerator Camp המשותף לישראל ולדרום קוריאה, לאחר שנבחר בסיאול כאחד מהסטארטאפים המבטיחים.
 
"הפתרון, שאנו מעוניינים לפתח, בא לספק מענה באמצעות מחשוב לביש ואפליקציה, שתתאים לכל אחד על הסמארטפון שלו בגרסאות אנדרואיד ו-iOS", מתארת ג'יהיון צ'וי (Jihyun Choi), CSO ו- Global Communication בחברת Way. "השילוב של צמיד חכם, אפליקציית סלולר ושירות בענן, מספק למשתמש Personal Skin Coach - מאמן אישי להגנה על העור".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם ג'יהיון צ'וי (Jihyun Choi) (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של "מחשוב לביש" בעולם השמירה על טיפוח העור ומניעת נזקי עור, לרבות מניעת סרטן. הסטארטאפ Way הגיע לישראל כחלק מהתכנית המשותפת ישראל-דרום קוריאה, כפי שחשפנו בהרחבה כאן. את המיזם הקימו: הארי קים (Harry Kim) מייסד משותף ו-CTOוג'ייסון מון (Jason Moon), מייסד משותף ומנכ"ל. החברה, שנמצאת בתחילת דרכה, שוכנת בסיאול (בירת דרום קוריאה) ומלווה ע"י האקסלרטורים: Venture Port מדרום קוריאה ו-StartupEast הישראלית.
 
שאלה: מהיכן צמח הרעיון של Way?
ג'יהיון צ'וי (Jihyun Choi): "הרעיון של Way הגיע מהצורך לענות על חוסר האונים של בני אדם, בעיקר נשים, שרוצות להיראות בכל גיל מטופחות עם עור בריא, כשאין להן כל יכולת להבחין ולחוש איך נגרמים נזקים לעור שלהן ומתי הן חשופות לנזק וכיצד להתמודד עם התהליכים הללו.
 
הפתרון מגיע מהכיוון של 'מחשוב לביש' כשקודם לפתרון ביצענו סקר שוק מעמיק בכל תחום מחקרי העור והפתרונות הקיימים בשוק העולמי לגבי שמירה על העור".
 
שאלה: למהצמיד להגנת העורה צריך צמיד על היד ואפליקציה בסלולר ולא ניתן להסתפק בשיטות הוותיקות והמסורתיות להגנה על העור?
תשובה: "הפתרון שלנו הוא אקטיבי. הפתרון שלנו צמוד לאדם ומנטר אותו בזמן אמת ונותן לו משוב בזמן אמת ולא בדיעבד, כשזה יכול להיות מאוחר מדי, למשל כשכבר גילו סרטן על העור.
 
ראינו, שנשים בכל העולם נמצאות הרבה בשמש והעור שלהן נשחק. זה בקלות יכול לפתח תופעות שליליות לרבות סרטן וכמובן בלאי של העור הגורם לו להתקמט ותופעות נוספות. אגב, גם קעקועים על העור יכולים לגרום לסרטן עור. אם פועלים נכון אפשר לשמור על עור בריא כל החיים".  
 
שאלה: איך המערכת שלכם תעבוד?
תשובה: "הפתרון שלנו כולל צמיד שיש עליו 4 סנסורים, של לחות, קרינת שמש- UV, זיהום אוויר וטמפרטורה. כך, שהצמיד מנטר כל הזמן את האדם וסביבתו. הצמיד מחובר בבלוטוס' לאפליקציה על הסלולר. האפליקציה מספקת משוב מלא למשתמש ומסבירה לו מה ההשפעה של המיקום והמצב בו הוא נמצא על העור שלו ומה עליו לעשות.
 
אם המשתמש נמצא בסיכון, הצמיד מזמזם או מצפצף ומודיע למשתמש, שהוא בסיכון. האפליקציה מספקת לו מידע מיידי מה הסיכון ומה לעשות. כך, המשתמש רואה וחש מתי הוא בסיכון ויש לו יכולת להגן על עצמו בזמן אמת.
 
האפליקציה שומרת גם מידע היסטורי על האדם ומספקת לו מעקב אחרי כל הפרמטרים שנמדדו, עם המלצות מה לעשות במקום בו הוא נמצא. המטרה: להשאיר את העור של המשתמש בריא ומטופח כל הזמן תוך הגנה מפני סכנות לסרטן ובלייה של העור.
 
כך, הסנסורים, שעל הצמיד, שלובשים על היד, מודדים ומנטרים מה נעשה סביב האדם ונותנים לו משוב על מה שקורה לעור שלו, דרך אפליקציה הקיימת על מכשיר הסלולר. האפליקציה מספקת משוב והדרכה אישיים ברמה מקצועית הכי גבוהה כדי לשמור על בריאות העור. 
 
שאלה: איך אתם מבטיחים את הרמה הגבוהה של הייעוץ האישי בתחום ההגנה על העור?
תשובה: "אנו מחוברים למרכזי המחקר הכי מתקדמים בדרום קוריאה וגם במדינות נוספות דוגמת סין. אנו מחוברים עם רופאים מהשורה הראשונה בתחום העור. כך, שהמידע הכי חדש והכי עדכני בתחום הופך במערכת שלנו לחלק ממערכת 'המאמן האישי להגנה על העור'.
 
הפתרון שלנו עם כל הידע שוכן בענן והוא כל הזמן מתעדכן כדי שנוכל לספק פרסונליזציה עד כמה שניתן מדויקת לכל משתמש קצה. אלו לא המלצות כלליות אלא המלצות אישיות, שנובעות מהמדידות האישיות של כל אחד. המערכת שלנו היא מאמן אישי צמוד למשתמש לצורך טיפוח העור שלו".  
 
שאלה: לאן המערכת הזו מתפתחת?
תשובה: "כרגע אנו ממוקמים בדרום קוריאה בסיאול. בקרוב נפתח סניף בניו-יורק ונפיץ את הבשורה שלנו לשוק האמריקאי.
 
עד סוף השנה נציג את האפליקציה בחנויות של אפל וגוגל והמוצר השלם כולל הצמיד החכם יוצג לשוק העולמי בתחילת 2015".
 
שאלה: למה הגעתם דווקא לישראל?
תשובה: "באנו להכשרה לסטארטאפים בישראל לאחר שנבחרנו כמובילים בתחרות סטארטאפים, שנערכה בסיאול, אליה ניגשנו לפני כחודשיים. אנו חלק מפעילות האקסלרטורים המלווים אותנו והתלהבנו מהרעיון להיות אורחים של IDC (המרכז הבינתחומי בהרצליה) בתכנית המחברת אותנו ליזמים ומנטורים ישראליים.
 
חשבנו, שזו הזדמנות מצוינת עבורנו ללטש את המסרים שלנו, ללמוד דברים חדשים, לנסות ולמצוא משקיעים, עוד לפני שאנו יוצאים לכיוון ארה"ב. ישראל נראתה לנו כמקום המתאים ללמוד איך סטארטאפים יכולים להצליח. חשבנו, שזה רעיון טוב, שאנשי מקצוע מישראל יבחנו את הפתרון שלנו ויתנו לנו משוב, מה שיחזק את היכולת שלנו להצליח".
 
שאלה: מהיכן יגיע הכסף?
תשובה: "המחיר של הצמיד צפוי להיות מאוד זול, כי עיקר ההכנסות תגענה מספקי מוצרים ושירותים סביב בריאות העור (לרבות תכשירים ותרופות), שניתן יהיה לרכוש אותם באמצעות האפליקציה על מכשיר הסלולר".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלכם?
ג'יהיון צ'וי (Jihyun Choi): "אנו ממוקדים בשלב זה בחיפוש משקיעים. אנו מכוונים את עצמנו לאנג'לים, בעיקר מדרום קוריאה וממדינות נוספות, כולל מישראל וארה"ב.
 
אנו כעת 5 אנשים בחברה. כך, שאנו זקוקים למימון כדי להגיע ליעדים, שהצבנו לעצמנו בעזרת המנטורים המלווים אותנו. כרגע נושא ההשקעה זה הנושא החשוב ביותר עבורנו. אנו מאמינים, שנוכל להיות המובילים בעולם בתחום ההגנה על העור וטיפוח המראה הבריא של העור עבור נשים בכל מקום".
 
בתמונה (מימין): Shinhee Hwang – מעצבת מוצר, Seoyoon Choi – מעצבת חזותית, Jihyun ChoiCSO
Jason Moon - מייסד משותף ומנכ"ל, Harry Kim - מייסד משותף ו- CTO, ו- Seri Sheen – מנכ"לית Venture Port.
הצוות של חברת WAY



 
 
Bookmark and Share